Spyplaza

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

SMS berichten worden niet meer beantwoord door GPS tracker

Ik heb de vraag al regelmatig gesteld aan Vodafone maar tot op heden geen enkele reactie. Wat is het geval ik gebruik Vodafone Prepaid kaarten voor GPS trackers. Ik doe dit al sinds 4 jaar en altijd tot grote tevredenheid. Echter sinds circa 6 weken is er iets veranderd. Ik stuur een SMS bericht met een commando voor de GPS tracker bijvoorbeeld  *timezone*1* en dan moet de tracker antwoorden. Dit werkte altijd goed maar nu komt er geen antwoord meer terug. Dit gebeurt op verschillende trackers. Het is niet het apparaat want als ik een KPN prepaid kaart gebruik werkt alles naar behoren. Wie kan hier licht op schijnen of een antwoord geven. Vodafone claimt dat er niets veranderd is. Dat lijkt mij onmogelijk.

Harrie Kabbes

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen bericht gekregen dus was mij niet bewust dat er mogelijk iets veranderd zou zijn. Vandaag dus maar getest.  Tot mijn grote vreugde werkt het weer als vanouds. Er komt weer een antwoord op mijn SMS commando's en ik kan dus weer de GPS trackers configureren en volgen. Ik kan dus nu weer ondersteuning geven bij gebruik Vodafone SIM kaarten.

Ik ben blij dat het is opgelost, alleen jammer dat er geen bericht is geweest wat er aan de hand was. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Spyplaza 

Welkom op de Community. 
Via welk kanaal heb je een vraag gesteld aan ons en heb je daar inmiddels ook al een antwoord op? 
Raar dat er geen reactie terug verzonden wordt vanuit de tracker. Is het Prepaid kaartje/ nummer nog online?
Bij Prepaid moet het nummer 1x in de 6 maanden gebruikt worden. Dit kan door te sms’en, bellen of data te verbruiken. Ook kan dit door het nummer op te waarderen.
 

Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Alle SIM kaarten (circa 20x) en een mix van Prepaid en Start M hebben hetzelfde verschijnsel. Zoals aangeven in verschillende producten geplaatst en hetzelfde resultaat. Plaats ik een KPN SIM kaart in dezelfde GPS tracer dan werkt het wel naar behoren. Ik stuur een opdracht en krijg keurig antwoord, Voorbeeld ik wil de tijd veranderen van de GPS meting dan stuur ik *rsampling*120*. Er komt dan antwoord “Notice: Track sampling interval is 120 seconds” Dit antwoord komt niet meer terug sinds 6 weken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel apart @Spyplaza 

Is er ook geen aanpassing geweest in de tracker?  Even voor mijn duidelijkheid, als je een opdracht stuurt, gaat dit via sms? 

Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vraag gesteld op verschillende manieren. De laatste is er mee gekeken of er het SMS bericht werd afgeleverd. Dat was wel het geval. ER zou binnen 15 dagen worden gereageerd maar dat is niet gebeurd. Ik heb ook een klacht ingediend en kreeg als antwoord dat de technische dienst van mijn vraag/klacht op de hoogte was en er een terugkoppeling zou komen.

De SIM kaarten zijn geldig en hebben tegoed. Als ik ze in een telefoon plaats dan werken deze goed. Ik kan SMS versturen en ontvangen. De berichten lijken te worden afgevangen/gefilterd in het netwerk (SMS servers????)

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij de gegevens in je profiel eens aanvullen? Dan zoek ik het onderzoek er even bij.

Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mijn excuses ik weet niet over welk profiel dit gaat. Mijn klantnummer kan ik geven *********

Moderator edit 26-10-2020: klantnummer verwijderd 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het gaat om het profiel hier op de community @Spyplaza.
Ik heb het onderzoek erbij gepakt en ik zie dat het nog loopt. De network crew heeft er naar gekeken maar kan niks ontdekken. Hierdoor is het onderzoek terug gezet naar de collega, die het onderzoek heeft aangemaakt.
Deze collega moet het onderzoek door gaan zetten naar de technische dienst. Zodat de technische dienst hiermee aan de slag kan gaan.
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie inmiddels dat het onderzoek gesloten is @Spyplaza. Is het issue verholpen?

Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen bericht gekregen dus was mij niet bewust dat er mogelijk iets veranderd zou zijn. Vandaag dus maar getest.  Tot mijn grote vreugde werkt het weer als vanouds. Er komt weer een antwoord op mijn SMS commando's en ik kan dus weer de GPS trackers configureren en volgen. Ik kan dus nu weer ondersteuning geven bij gebruik Vodafone SIM kaarten.

Ik ben blij dat het is opgelost, alleen jammer dat er geen bericht is geweest wat er aan de hand was. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te lezen, dat het weer werkt. 
Ik heb even gekeken of ik iets kan achterhalen uit het onderzoek. 
Daarin staat helaas niks vermeld. Ik ga het intern voor je navragen! 
Zodra ik meer weet, zal ik in dit topic een reactie posten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ze hebben de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld @Spyplaza bij het eerste onderzoek.
Af en toe moeten de toestellen opnieuw opgestart worden. Hiermee voorkom je een verouderde aanmelding op het netwerk.

Het 2e onderzoek is gesloten door mijn collega die het onderzoek heeft aangemaakt. Daar staat verder ook geen terugkoppeling in waarom het onderzoek gesloten is. 
Doordat het 2e onderzoek gesloten is, heeft de technische dienst hier niks mee kunnen doen.

Spyplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Moderator,

Uw antwoord os volkomen dus 100% incorrect. Ik heb in de tijd van de problemen gebruik gemaakt van minimaal 20 verschillende SIM kaarten prepaid en abonnement (3x) en allemaal hadden deze dezelfde problemen. Al deze VODAFONE kaarten gaven hetzelfde probleem. Dus het resten van een enkele kaart heeft geen invloed op de andere SIM kaarten. De concurrentie kende deze problemen totaal niet. Verbazingwekkend is verder dat bij een tweede klacht ik het antwoord krijg dat mijn case weg is en er opnieuw naar gekeken wordt. Vodafone moet gewoon toegeven dat er een intern probleem in de systemen was. 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Spyplaza, dit is de terugkoppeling die ik heb gekregen van mijn collega's. Iets anders kan ik er helaas niet van maken.
Ik zie helaas niet wat er gebeurt is, vandaar dat ik ook ben na gaan vragen wat er gedaan is om dit te verhelpen.
Ze hebben de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld bij het eerste onderzoek.
Af en toe moeten de toestellen opnieuw opgestart worden. Hiermee voorkom je een verouderde aanmelding op het netwerk.
 
Het 2e onderzoek is gesloten door mijn collega die het onderzoek heeft aangemaakt. Daar staat verder ook geen terugkoppeling in waarom het onderzoek gesloten is. 
Doordat het 2e onderzoek gesloten is, heeft de technische dienst hier niks mee kunnen doen.

Wat exact de oorzaak is geweest, kan ik helaas niet aangeven omdat de technische dienst niet aan de slag kon met het 2e onderzoek.
Zover ik weet zijn er geen problemen geweest met interne systemen. Dan zouden namelijk meer mensen hier last van moeten hebben. Dit is niet het geval.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic