Vraag

sms'jes ontvangen

  • 4 november 2020
  • 55 reacties
  • 826 keer bekeken

Badge

Ik kan opeens sinds 28 oktober geen sms'jes meer ontvangen, wel versturen. Hiervoor werkte het altijd prima 


55 reacties

Reputatie 7
Badge +23

Hoi @annet1969 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Komt dat misschien niet hier door?
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-introduceert-rcs-chat-302341

Badge

Nee er staat gewoon sms. 

Reputatie 7
Badge +23

Wel vreemd!
Heb je je simkaart al eens in een ander toestel gedaan om te controleren of het aan je toestel ligt of aan je simkaart?

Badge

Ja heb het op 5 verschillende telefoons getest en overal hetzelfde probleem. Het rare is dat als ik de simkaart eruit haal en weer terug plaats, dan ontvangt hij wel sms'jes, maar naar 10 minuten ontvang ik niets meer. Dit is op alle telefoons hetzelfde probleem.  Het probleem is zo opeens begonnen, hiervoor had ik nooit problemen ermee. Heb ook al een nieuwe simkaart gekregen maar ook daarmee hetzelfde probleem. Heel vreemd.

Reputatie 7
Badge +23

Uh ja, dat is heel vreemd. Nu kan je wachten op iemand van Vodafone, die met je mee kijkt. Maar je zou ook de klantenservice kunnen bellen om te vragen of die je nummer willen resetten. Misschien is er een technisch probleem en kan het daarmee worden opgelost.

Als je wil dat iemand met me mee kijkt, vul dan je gegevens aan bij je profielinstellingen. Wil je zelf bellen, ook goed, neem dan zelf contact op met de klantenservice. Laat hier alleen dan nog wel even weten wat je doet, dan doet niemand iets dubbel :wink:

Hoi @annet1969,

Ervaar je dit bij alle mobiele nummers die een sms sturen of alleen bij specifieke nummers? 
Je geeft al aan dat dit bij elke telefoon voorkomt. Heb je ook al eens een nieuwe simkaart geprobeerd? 
Kun je de gegevens aanvullen in je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Geef me even een seintje als je dit gedaan hebt.

Badge

Ik ervaar dit bij elk nummer. Ook heb ik al een nieuwe simkaart. Mijn nummer is ook al gereset, maar niets werkt. Als ik mijn simkaart eruit haal en terug plaats dan krijg ik sms'jes binnen, maar naar zo'n 10 minuten ontvang ik niets meer. Ik heb op elk toestel hetzelfde probleem. Ik heb sinds 28 oktober youtube premium afgesloten ( toen zijn ook de sms problemen begonnen) maar kan me niet voorstellen dat het hier iets mee te maken heeft, maar noem het toch maar.

Dankjewel voor het aanvullen van de gegevens @annet1969 
Ik zie dat er een onderzoek is aangemaakt. In dit geval raad ik aan om het onderzoek af te wachten.
 

Badge

Op 7 november kon ik opeens wel weer sms'jes ontvangen, en vandaag 8 november kan ik weer geen sms'jes ontvangen. 

Ik heb gelijk nogmaals de gegevens erbij gepakt en ik zie dat het onderzoek nog loopt hiervoor. 
Hopelijk is het snel opgelost.

Ik zie dat het onderzoek op dit moment nog loopt @annet1969. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten.

Hi Vodafone.

Ik ben vrijdag overgestapt op een nieuwe telefoon (iPhone 11 pro) Ik loop nog echter tegen het probleem aan dat ik geen verificatie smsjes kan ontvangen. ING, DigiD, Instagram. Niks komt binnen wel. Normaal sms verkeer werkt wel.

Wanneer ik de simkaart terugstop in de oude telefoon is er niks aan de hand en komt de sms alsnog binnen. 

Hebben jullie een oplossing (e.g netwerk instellingen oid)? Dank!

Goedeavond, 

 

wat annet hier beschrijft maak ik sinds gister mee. Ik heb gisteren me abonnement verlegd met een iphone 12 pro max. Na het afsluiten kon ik geen smsjes meer ontvangen dus ook geen tan-codes van bepaalde bedrijven. Ik heb met vodafone gebeld en die hebben het een en ander gevraagd zoals telefoon verwisselen. Wat het vreemde is , is dat het daar wel dan ineens binnen komt. Als ik me simkaart dan weer terug doe ik me iphone 12 werkt het 10 minuten .. daarna herhaald het probleem zich weer. Ik ben dit niet gewend van vodafone nu ik nog is een 2 jaar abonnement heb verlengd. Graag hoor ik hier meer over want sms is voor mij belangerijk om eventuele bankzaken te kunnen doen. Ze hadden de netwerkinstellingen via vodafone aangepast maar op 1 op andere manier veranderd dat. Ik denk zelf dat het met het doorvoeren van de verlening te maken heeft. Ik verzoek vodafone vriendelijk om dit probleem zo snel mogenljjk op te lossen want ik ben al een hele dag ermee bezig geweest. Een nieuwe simkaart heb ik ook al gehad dus dat werkt ook niet. 

Hoi @Deniss,
Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. 
Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? 

Kun je mij gelijk ook de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen? 
In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?
Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?
Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 
Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 
Welke software heb je op het toestel staan?
Sinds wanneer ervaar je dit?
Heb je voor mij voorbeelden waarop je deze sms'jes aanvraagt en ze niet aangekomen zijn (max 5 dagen oud)?

Staat er een blokkade in het toestel op Premium sms? 
Heb je een blokkade op www.payinfo.nl?

Hoi @KPUT,
 

Welkom op de Community van Vodafone.
Ik ben het inderdaad al eerder tegen gekomen hier.
Het is inderdaad een vervelend issue. 

Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik een onderzoek aanmaken.
Graag hoor ik ook in welk toestel het wel werkt.
Kun je controleren welk sms centrale nummer je hebt? 

Badge

Al meerdere weken krijg ik geen verificatie sms'jes meer binnen.
Het lijkt er een beetje op dat ik na een nieuwe update van mijn telefoon de problemen zijn begonnen, kan ook toevallig zijn maar toen viel het me eigenlijk pas op. Tot nu toe eigenlijk niet echt heel veel hinder door gehad, maar na contact te hebben gehad met de Vodafone klantenservice vrijdag en zij mij een verificatie code hadden toegestuurd, kwam die niet binnen. Zonder die te krijgen konden zij niet echt vel doen, dus dat is best vervelend. Nu lees ik dat er dus meerdere mensen hier last van hebben, dus dacht laat ik daarom ook maar even een reactie achter.
Hoop dat hier wel snel wat op gevonden word!!

Hoi @xJBx,

Ik hoor van meerdere dat het mis gaat met de sms. Dit is voornamelijk bij toestellen van Apple.
Ik heb je topic even samengevoegd met het topic wat hierover gaat.  

Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. 
Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? 

Kun je mij gelijk ook de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen? 
In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?
Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?
Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 
Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 
Welke software heb je op het toestel staan?

Sinds wanneer ervaar je dit?
Staat er een blokkade in het toestel op Premium sms? 
Heb je een blokkade op www.payinfo.nl?

Heb je voor mij voorbeelden waarop je deze sms'jes aanvraagt en ze niet aangekomen zijn  (max 5 dagen oud)?

Hi @Steven Vodafone 

Ik heb mijn profiel geupdate. Wat bedoel je met sms centrale nummer?

Groet,

Koen

Dit staat bij de instellingen van sms. Het kan zijn dat bij Apple dit niet ingevuld hoeft te worden.
Ik heb je topic even samengevoegd met het andere topic hierover @KPUT 

Hi Steven.

Ik zie dat je hebt gefixed. Ik kreeg net opeens een Rabobank phishing smsje binnen dat waarschijnlijk al een tijdje klaarstond.

Dit triggerde me om de ING app te checken en ik ontvang nu codes zonder problemen.

Groet, Koen

Ik heb nog niks aangepast @KPUT 

Edit - zie nu dat ik te vroeg heb gejuicht. Apple Pay activatie SMS van ING komt nog steeds niet binnen (in tegenstelling tot ING app).

@Steven Vodafone Dit is heel vreemd. Het enige wat ik heb gedaan is geprobeerd het centrale sms nummer te identificeren met een systeem code (zie deze guide: https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-4-ios4/basisfuncties/nummer-sms-centrale-instellen/). Ik kreeg een foutmelding terug, maar sms kwamen daarna opeens wel binnen. Kan ook toeval zijn, maar lijkt me dat dit iets triggerde bij jullie/op de Iphone.


Groet,


Koen

Badge

Hoi @xJBx,

Ik hoor van meerdere dat het mis gaat met de sms. Dit is voornamelijk bij toestellen van Apple.
Ik heb je topic even samengevoegd met het topic wat hierover gaat.  

Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. 
Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? 

Kun je mij gelijk ook de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen? 
In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?
Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?
Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 
Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 
Welke software heb je op het toestel staan?

 

Hallo steven, Ik heb mijn profiel helemaal ingevuld, en al je vragen beantwoord.

Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen?:
Ik kan wel gewoon sms`jes versturen en ontvangen, alleen verificatie sms`jes komen niet binnen.

In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?:
Samsung A71 werkt het niet, Samsung J7 2016 werkt het wel

Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?:
Ontvangen van verificatie sms`jes

Welke smscentrale nummer heb je ingevuld?:
Ik heb zelf niks ingevuld, ging automatisch, maar deze staat er in mijn telefoon: +316540881000

Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet?:
Dat heb ik niet! 

Welke software heb je op het toestel staan?:
Android 10 Versie One UI 2.5

@Steven Vodafone  

Zie nu dat ik te vroeg heb gejuicht. Apple Pay activatie SMS van ING en American Express komt nog steeds niet binnen (in tegenstelling tot ING app). Graag het onderzoek ook voor mijn nummer openhouden.

Groet,

Koen

Beste,

het klopt inderdaad als je de sms centrale weer aanmeld met dat nummer dat je weer berichten krijgt, maar na een minuut of 10 het weer wordt zoals eerst. Er is gewoon iets mis met het behouden van het centrale nummer. Bij iedere overgang van het ontvangst waarschijnlijk of als je je telefoon aan en uit zet gebeurt er wat en dan kan je geen smsjes meer ontvangen. Dit is bij mij gebeurd na een verlenging . Dit bezorgd mij een hoop ellende want ik ontvang alles via sms .  Bij mij hebben ze een dossier opgemaakt dus ik ben benieuwd want dit kan echt niet zo doorgaan . 

Reageer