Randy1234

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verbinding tijdens bellen valt weg in en rondom de woning

Al jaren ben ik klant bij Vodafone, nooit echt serieuze problemen gehad … maar sinds de laatste paar maanden valt de mobiele telefoonverbinding IN en RONDOM de woning gewoon weg tijdens het bellen. Bijzonder vervelend natuurlijk.

Contact opgenomen met Vodafone Klantenservice via de Chat want bellen is niet zo betrouwbaar 😉 … De medewerker kon niet een goede oplossing vinden maar had er wel een Case van gemaakt.

Paar dagen later krijg ik via een non-reply mail van Vodafone te horen dat de oplossing “Bellen via Wifi” is. Handige oplossing daar mijn telefoon S5 Neo dit niet kan, wat bekend is bij Vodafone.

Voordat ik de stekker er zelf maar uittrok (weg zou gaan bij Vodafone) heb ik alsnog zelf maar de klantenservice benaderd om te kijken of er nou echt niet iets mogelijk was. De chat-mederwerker was erg verbaasd over de mail en wilde zeker nog diverse andere opties proberen alvorens er echt gezegd gaat worden “trek de stekker er maar uit”. Het eerste wat gedaan zou worden is een nieuwe simkaart sturen, mogelijk dat de oude niet meer goed was … Mocht dit niet lukken zou ik weer contact moeten opnemen met Vodafone, want volgens de medewerker zouden er nog meer mogelijkheden zijn.

Nieuwe simkaart ontvangen en de volgende dat bel ik maar weer met Vodafone, want tijdens bellen viel de verbinding weer weg.

Deze “nieuwe” medewerker sloot echter direct de deur dicht, er is geen andere oplossing dan bellen via Wifi voor u, u zult een andere telefoon moeten kopen. Dat terwijl mijn huidige telefoon maar 4 jaar oud is en eigenlijk perfect werkt (behalve dat bellen in huis dan) ….

 

Erg jammer dat de ene medewerker van Vodafone aangeeft “Meneer, er zijn nog vele andere mogelijkheden waar we naar kunnen kijken” … terwijl een andere medewerker zegt “Niets aan te doen”…

 

Zijn de medewerkers bij Vodafone nou technisch of niet?

 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Randy1234 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, dat is wel heel vervelend en wat je zegt, heel verwarrend dat de ene klantenservice medewerker er alles aan wil doen om het te laten werken en de ander zegt, je hebt pech. Nu weet ik wel dat Vodafone is gestopt met een dienst die het mogelijk maakte om binnen in huis een goed bereik te hebben. Uit je verhaal haal ik niet dat jij zoiets in huis had, dus daar zal het dan ook niet aan liggen. Hoe het technisch bij Vodafone werkt, dat weet ik ook niet helemaal maar dat je in huis minder goed bereik hebt, op sommige plekken, dat weet ik wel. Ook hier in huis heb ik dat probleem en merk op dat wanneer ik buiten ben het prima gaat, maar wanneer ik naar binnen ga ik veel minder bereik heb. Dan is mijn huis niet eens zo geïsoleerd als dat Vodafone doet denken (die denkt dat ik in een bunker woon). 

Ze hebben wat testen gedaan, die ik zelf heb aangevraagd via de pagina over netwerken en storingen, en daaruit blijkt dus dat het bereik prima op orde is maar binnen in mijn huis gewoon minder. Dat komt bij veel providers voor en de ene heeft er bij jou meer last van dan de ander, zelfs dat kan nog wel eens verschillen. Op die site staat ook: Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Daarnaast is mij ook laten weten dat ik 4G over Wifi moet gebruiken en gelukkig kan ik dit omdat mijn telefoon dit aan kan. Maar kan me voorstellen dat als je toestel nog goed is, je niet zomaar een nieuw toestel gaat kopen omdat het bij Vodafone niet goed werkt. Aan de andere kant, providers beschermen zich altijd met de regel dat het in huis wel wat minder kan zijn dan buiten. 

Als je er last van blijft houden, probeer dan eens met prepaid kaartjes van andere providers of die het bij jou wel goed doen. En kom je er dan met Vodafone niet uit, dan zou ik toch nog eens vragen of ze je contract niet willen stoppen omdat je over wil stappen. Zeg dit niet graag, want het is natuurlijk veel fijner als je klant blijft bij Vodafone, maar je wil ook bereikbaar zijn. Het is dus een beetje lastig en moeilijk om te zeggen wat je het best kan doen. Maar de klantenservice kan daar natuurlijk wel een beetje anders op reageren en dit anders uitspreken! 

Aangezien ik ook een klant ben bij Vodafone kan ik verder niets voor je doen. Je zou nog even op een medewerker van Vodafone kunnen wachten en misschien dat die je nog meer informatie kan verstrekken. Vul dan voor de zekerheid bij instellingen nog wat gegevens in zodat ze sneller bij je contract kunnen zien en kunnen kijken wat er is. Wat in te vullen en waar, dat kan je hier vinden.

Succes in ieder geval en hou ons hier op de hoogte wat je doet, of hebt gedaan. En nog even reactie op je laatste vraag: Nee, niet allemaal maar veel wel 

Randy1234
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey @Energieboy … bedankt voor de reactie … Voordat ik over ga stappen doe ik nog 1 laatste strohalm naar Vodafone via deze Forum … mocht dit niets zijn dan ga ik echt wel overstappen naar KPN… Ik heb namelijk een doodsimpele “ouder dan Rome” Nokia telefoon met KPN-sim (van mijn werk) … en die heeft echt uitstekend bereik in mijn woning …

En ja, ik heb de sims gewisseld … De Vodafone-sim in de Nokia telefoon gaf hetzelfde effect, telefoonverbinding viel gewoon weg. De KPN-sim in de S5 gaf als effect “Perfecte verbinding”.

En zoals jij zegt, ook mijn huis is echt geen bunker!

Tot 6 maanden geleden was bellen geen enkel probleem.

Ik zal even kijken naar die linken van je die je hebt gestuurd.

Ik laat het je weten. Nogmaals bedankt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb nog iets gevonden, omdat je zegt dat het ongeveer 6 maanden gelezen mis is gegaan. Kan het ook liggen aan je 4G instellingen? 

Zo lees ik: Schakel je wifi tijdelijk uit op je telefoon, zodat je telefoon verbindt met het mobiele internet. Staat er 4G of LTE bovenin je telefoonscherm? Dan maak je al gebruik van ons 4G-netwerk en hoef je geen actie te ondernemen. Verschijnt er GPRS, 2G of 3G? Dan heb je een of meerdere van de volgende items nodig om buitenshuis te kunnen blijven internetten.

Hier staat ook iets op de topic:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-4-februari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar je zou eens kunnen kijken bij je instellingen of dat daar wel goed gaat en of je toestel wel op 4G staat. Als je toch zit te wachten op iemand, dan is dit misschien nog wat lees voer   - wachtmuziekje bij 

Randy1234
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey @Energieboy … bedankt voor het meedenken … maar ook dat heb ik eerder al eens gecontroleerd.

Als ik mijn Wifi uitzet zie ik bovenin de balk netjes 4G+ staan … Ook onder instellingen bij mobiele netwerken staat 4G/3G/2G automatisch verbinden.

Helaas 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan weet ik het ook niet meer. 
Zal toch iemand van Vodafone hier nog even moeten mee kijken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Randy1234. Welkom op de Vodafone Community. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk minder. Het is zeker van belang dat jij goed bereikbaar bent voor de personen in jouw omgeving. Ik ben benieuwd wat hier de oorzaak van is, aangezien je zelf het toestel en de simkaart al hebt uitgesloten als mogelijke boosdoener. Ik raad je aan om deze pagina te doorlopen. Er wordt dan uiteindelijk een case aangemaakt en dat gaat de technische afdeling op locatie kijken. Mochten zij er niet uitkomen, dan wordt het overgedragen aan de klachtenafdeling. 

Randy1234
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia Vodafone … Die pagina heb ik als eerste doorgelopen 😉 …. En na het 1e telefoongesprek werd er al een Case aangemaakt door Vodafone 😉 ….

 

De conclusie van deze Case ==>
Omdat het toestel dat je in gebruik hebt niet beschikt over 4G-bellen ervaar je momenteel problemen met ons netwerk. De 4G outdoor dekking op jouw postcode is namelijk goed aanwezig voor een data en bel-verbinding.

De oplossing van deze Case ==>

Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden.

 

Wat de conclusie betreft … Mijn telefoon beschikt gewoon over 4G-bellen! … Beetje vreemde conclusie die gemaakt wordt door de Case van Vodafone, zeker ook omdat ze weten welke telefoon ik gebruik … Dus even simpel zeggen dat ik NIET bel met 4G is onzin, ik bel juist met 4G … 😉

Wat de oplossing betreft … Het is bekend bij Vodafone welke telefoon ik heb en mijn telefoon beschikt niet over “Bellen met Wifi”.

De conclusie en oplossing door de “Technische afdeling” van Vodafone klopt dus niet helemaal … xD

 

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

@Randy1234 , op welke locatie ervaar je dit probleem?

Randy1234
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Farid- … Zie mijn 1e bericht ,,, in en rondom mijn woning … en volgens de dekkingskaart van Vodafone zou ik volop bereik moeten hebben 😉

J. Relou

Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Grappig (eigenlijk helemaal niet grappig) heb ik hetzelfde probleem. Prima 4G+ verbinding in en om het huis maar zodra ik ga bellen valt deze direct weg en bel ik via het E netwerk met alle gevolgen van dien. Gesprekken die wegvallen of mij niet verstaan. Dit was een paar maanden geleden nog niet en dus echt een meer recent probleem.

Kon niets vinden over dit probleem maar dus nu wel op het forum.

Vervolgens gelijk alle tips even langsgelopen maar een oplossing zat er niet tussen.

Motorola one vision op de laatste android 10 release van 1 april 2020 (QSAS30.62-24-6)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic