Arjoh

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waarom hebben jullie zoon slechte klantenservice en winkels

Ik heb nu al 5 dagen geen bereik op mijn woonadres en dat is niet echt makkelijk in deze corona tijd. Het was altijd al slecht maar kon altijd wel op zolder bellen. Nu ben ik 5 dagen geleden begonnen met het melden van het probleem en nog steeds is er geen oplossing. het zijn net een stel robots bij de chat en de klantenservice ze vragen allemaal het zelfde en kunnen niets voor je doen, alleen maar afwachten of er wel een case is aangemaakt en of de medewerker wel de waarheid spreekt. Kan niet geloven dat dit Vodafone is WAARDELOOS! 

 

Heeft iemand nog tips? en kom niet aan  met de standaard dingen die heb ik al 100x gehoord en geprobeerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Arjoh . Welkom hier!

Ik ben na je bericht direct je gegevens ingedoken om te kijken wat er precies aan de hand is en al besproken is. 

Hier zie ik dat er 9 juli een case aangemaakt is vanwege het bereik in je woning. Deze case is nog in behandeling. 

 

Ik zie overigens ook dat er vorig jaar een case aangemaakt is en dat deze afgesloten is met de volgende melding
“We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken. Conclusie We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig. Oplossing Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden. Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet. Lees hier wat het is en hoe je je telefoon ervoor in kunt stellen: www.vodafone.nl/4gbellen  “

Werkt je verbinding via de wifi ook niet, momenteel? 

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Arjoh 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp je frustratie en dat je hier je verhaal schrijft, perfect. Maar als je hier om advies vraagt, moet je niet gelijk zeggen dat mensen niet met standaard teksten hoeven te komen. Waarom vraag je dan om hulp? Want er is een weg die iedereen moet gaan als er problemen zijn met je bereik en iets anders kan iemand anders ook niet melden. Er is een afdeling die dat moet gaan onderzoeken en dan krijg je daar antwoord op. Als er een case is aangemaakt dan duurt het 5 tot 10 werkdagen, soms iets sneller, tot je iets van ze krijgt te horen. Ze moeten ook een onderzoek uitvoeren. 

Het eerste wat je kan doen is kijken of je 4G over WiFi aan kan met je toestel. Als dit kan, dan heb je, als het goed is, binnen in je huis, beter bereik. Kan dit niet, dan ga je voor de controle van storingen en/of werkzaamheden bij Vodafone. Als dat niet het geval is, dan zal je zelf moeten melden dat er iets aan de hand is en dan gaan ze het bij Vodafone onderzoeken. 

 

Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.


Vervelend, maar dit zijn de standaard antwoorden die we als klanten onder elkaar kunnen geven. Is er een case aangemaakt dan zal je moeten wachten. Is dit nog niet gedaan dan zou je kunnen wachten op een medewerker van Vodafone maar die zal waarschijnlijk ook vragen of je eerst bovenstaande wil uitvoeren. Vanaf maandag is er weer iemand van Vodafone hier aanwezig! 

Succes en ik hoop dat het toch beter gaat worden en een goed weekend. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Arjoh . Welkom hier!

Ik ben na je bericht direct je gegevens ingedoken om te kijken wat er precies aan de hand is en al besproken is. 

Hier zie ik dat er 9 juli een case aangemaakt is vanwege het bereik in je woning. Deze case is nog in behandeling. 

 

Ik zie overigens ook dat er vorig jaar een case aangemaakt is en dat deze afgesloten is met de volgende melding
“We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken. Conclusie We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig. Oplossing Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden. Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet. Lees hier wat het is en hoe je je telefoon ervoor in kunt stellen: www.vodafone.nl/4gbellen  “

Werkt je verbinding via de wifi ook niet, momenteel? 

 

Arjoh
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb 7 juli al een “case aangemaakt maar dat was al niet goed gegaan of gewoon niet gedaan. Pas in de shop is er wel een aangemaakt. Hier ging het al mis. 
 

Dit bedoel ik nou met de standaard antwoorden. Als ik al 7 dagen bezig ben om bereik thuis te krijgen denk je dan dat ik deze dingen niet geprobeerd heb? 
 

tip: log de gesprekken beter met jullie klanten en zorg dat jullie klachten afhandeling beter en sneller is.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic