Beantwoord

Wat is IMS service en waarom valt de wifi telkens uit?

  • 9 juli 2018
  • 3 reacties
  • 30710 keer bekeken

Mijn wifi gaat steeds aan en uit ,ook komt er een telefoon hoorn met ims service?
icon

Beste antwoord door Steven Vodafone 9 juli 2018, 11:20

Hoi @Schildwacht

IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Lees meer over bellen via WiFi (en hoe je deze melding eventueel uitschakelt) in dit topic

Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk?
Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip).
Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Schildwacht

IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Lees meer over bellen via WiFi (en hoe je deze melding eventueel uitschakelt) in dit topic

Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk?
Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip).
Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.

Mijn WiFi valt steeds uit, op verschillende locaties al meerdere malen router uitgezet opnieuw ingelogd maar probleem is nog steeds niet opgelost.

Reputatie 7

Stel deze vraag eens aan mijn collega's op de Ziggo Community: https://community.ziggo.nl/. Zij kunnen je wat meer vertellen over de ins en outs van je WiFi! :)