1
Vraag
2
Reacties
Schildwacht

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is IMS service en waarom valt de wifi telkens uit?

Mijn wifi gaat steeds aan en uit ,ook komt er een telefoon hoorn met ims service?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Schildwacht

IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

 

Hoe schakel je deze melding uit?

Lees meer

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Lees meer over Bellen via WiFi in dit topic

Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk?
Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip).
Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Schildwacht

IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

 

Hoe schakel je deze melding uit?

Lees meer

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Lees meer over Bellen via WiFi in dit topic

Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk?
Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip).
Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.

JoyceR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn WiFi valt steeds uit, op verschillende locaties al meerdere malen router uitgezet opnieuw ingelogd maar probleem is nog steeds niet opgelost.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Stel deze vraag eens aan mijn collega's op de Ziggo Community: https://community.ziggo.nl/. Zij kunnen je wat meer vertellen over de ins en outs van je WiFi! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic