Sticky Beantwoord

Wat is IMS service melding?

  • 15 maart 2019
  • 15 reacties
  • 75456 keer bekeken

Ik krijg om de zoveel tijd een melding van ims service dat alleen noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ?? Hoe zet ik deze melding uit zodat ik deze niet iedere keer krijg ???

 

icon

Beste antwoord door Steven Vodafone 15 maart 2019, 09:45

Hoi @Maranzano

Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.


Melding uitschakelen

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi @Maranzano

Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.


Melding uitschakelen

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Hoe zet ik 'bellen over wifi' uit ?
Dit kan als je vanaf het beginscherm, van boven naar beneden veegt. En dan kun je naar links vegen. Daar kun je bellen over Wi/Fi uitzetten.
Laat je weten of het gelukt is?
Ongelooflijk dat ik dit over het hoofd heb gezien.. dankjewel het is gelukt
Super 🙂 Graag gedaan! Kan gebeuren!
Hallo, Ik wil wel wifi-bellen aan hebben, maar niet steeds lastig gevallen worden door deze melding. Hoe zet ik hem uit?
vr gr
Reputatie 2
Badge +1
Hallo, Ik wil wel wifi-bellen aan hebben, maar niet steeds lastig gevallen worden door deze melding. Hoe zet ik hem uit?
vr gr

Zie deze topic waarin wordt uitgelegd hoe je deze melding kan minimaliseren:

https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/vodafone-nl-wi-fi-melding-299254#post315115
@D-2010 en @vinvoda ik heb het antwoord ook even hier toegevoegd omdat het andere topic gesloten is.

Via "zoeken in finder" op IMS service zoeken.,
naar Meldingen
ondanks dat imsicon_chanel_0 grijs lijkt en uit lijkt te staan toch op duwen
Selecteer dan stil en geminimaliseerd
@D-2010 en @vinvoda ik heb het antwoord ook even hier toegevoegd omdat het andere topic gesloten is.

Via "zoeken in finder" op IMS service zoeken.,
naar Meldingen
ondanks dat imsicon_chanel_0 grijs lijkt en uit lijkt te staan toch op duwen
Selecteer dan stil en geminimaliseerd

Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017. En ik krijg hem niet uit ik heb ook geen finder

IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet. 

IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet. 

Bij mij (op Samsung A70) is bij ‘bellen over wifi’ de uitschakelen-knop uitgegrijsd, er is dan nog een knop ‘Gedwongen stoppen’. Als ik daarvoor kies gaat ‘bellen over wifi’ even later vanzelf weer aan..

Maar ik wil het eigenlijk helemaal niet uitschakelen! Ik wil alleen die melding niet meer zien, het is een melding waar ik niets mee kan; ik kan niet bedenken hoe (met welke actie) ik op deze melding zou moeten reageren.

Liefst zou ik ergens een mogelijkheid zien a la ‘deze melding voortaan niet meer weergeven’

Helaas is de melding verplicht. In beeld komt in de melding te staan: Noodoproepen alleen mogelijk in een gebied met mobiele dekking.
Ik kan mij voorstellen dat je het aan de andere kant wilt uitschakelen.
 Onder instellingen - apps - IMS (kan zijn dat je hier voor  systeem apps eerst aan moet vinken via de instellingen), kun je de melding uitzetten. Let er wel op dat alle processen die aan IMS gekoppeld zijn,, hierdoor niet meer werken @Pfrancing 
 

Reputatie 3
Badge +4

Vreemd ik krijg dit topic binnen als iemand heeft een vraag en hij is 3 maanden geleden beantwoord. Vodafone Huisspook misschien.

Ah, dat zijn wij @Dave- 
We zijn topics aan het aanpassen omdat heel veel klanten op dit topic uitkomen.

Reputatie 3
Badge +4

Oke Bedankt :wink: @Steven 

Reageer