Steven van Diss

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

abonnement verlengd na telefoontje van Bespaarcollectief!?

Mijn tweejarig abonnement loopt tot 24 juni a.s. Ik wil verlengen (en op advies van Vodafone enigszins aanpassen) maar tevens mijn telefoon inruilen. Ik bleek al verlengd te hebben volgens de vodafonecomputer. Eerst door All Services (nooit van gehoord) en bij nader onderzoek schijn ik te zijn gebeld door Spaarcollectief Nederland (ook nooit van gehoord) en die hebben, in maart, mijn abonnement verlengd. Ik kan me er niets van herinneren, heb van de beide bedrijfsnamen zeker nog nooit gehoord, maar ik schijn nog komende week te worden gebeld om mij de opname van het telefoongesprek te laten horen waarin ik de verlening van mijn (oude) abonnement goed zou hebben gekeurd.. Ik ben benieuwd. Maar hoe dan ook: een op zijn zachtst gezegd “misverstand” waar niemand meer iets mee schijnt te kunnen. Wie helpt? NIET de vodafonewinkel, NIET de klantenservice, NIET de Alle service, NIET het Bespaarcollectief Nederland. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Steven van Dissel 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wow, dit is wel heel vreemd zeg. Zoiets zou je toch wel kunnen herinneren, lijkt me. Als ze je zeggen een opnamen te hebben dan zou ik die zeker afwachten en willen horen. Want dan weet je of ze gelijk hebben en of je misschien een oor bent aangenaaid, zonder dat je het door had? 

Als het niet via Vodafone is gegaan dan kan ik me voorstellen dat die niets voor je kunnen doen. Dat is dat Spaarcollectief Nederland bedrijf, die zou dan bewijzen moeten aanleveren. Maar goed, je kan natuurlijk wel altijd een klacht indienen bij Vodafone, wat je hier nu ook hebt gedaan. Je moet dus eerst die opnamen hebben en dan verder uitzoeken. 

En ik zou een klacht indienen via deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/

Uiteraard zal ook je bericht door Vodafone worden gelezen en die zullen ook nog even kijken of er iets terug te vinden is. Die helpen je graag maar dan moet je bij je profielinstellingen wel alles hebben ingevuld. Wat, en hoe, kijk hier even!

Succes in ieder geval. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Steven van Dissel 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wow, dit is wel heel vreemd zeg. Zoiets zou je toch wel kunnen herinneren, lijkt me. Als ze je zeggen een opnamen te hebben dan zou ik die zeker afwachten en willen horen. Want dan weet je of ze gelijk hebben en of je misschien een oor bent aangenaaid, zonder dat je het door had? 

Als het niet via Vodafone is gegaan dan kan ik me voorstellen dat die niets voor je kunnen doen. Dat is dat Spaarcollectief Nederland bedrijf, die zou dan bewijzen moeten aanleveren. Maar goed, je kan natuurlijk wel altijd een klacht indienen bij Vodafone, wat je hier nu ook hebt gedaan. Je moet dus eerst die opnamen hebben en dan verder uitzoeken. 

En ik zou een klacht indienen via deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/

Uiteraard zal ook je bericht door Vodafone worden gelezen en die zullen ook nog even kijken of er iets terug te vinden is. Die helpen je graag maar dan moet je bij je profielinstellingen wel alles hebben ingevuld. Wat, en hoe, kijk hier even!

Succes in ieder geval. 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik wacht natuurlijk de opname af...dank voor de reactie!!

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In aanvulling op mijn vorige reactie: ik ben niet meer teruggebeld door Bespaarcollectief Nederland (zo heet het voluit) om het beweerde gesprek te laten naluisteren.. All Services heeft mij gemeld dat Bespaarcollectief een partner van hun is die dergelijke abonnementen probeert uit te zetten. Ik had ook nog nooit van All Services gehoord maar zelf  alleen met vodafone (winkel Frederik Hendriklaan Den Haag) zaken gedaan.

Ik wijs er op dat (al zou ik zo’n soort gesprek hebben gehad, waar ik me niets van kan herinneren) dat bij vodafone wel is genoteerd, ergens, maar het  komt  niet terug op mijn persoonlijke vodafone website, waarop (nog steeds) gewoon staat vermeld dat mijn huidige abonnement op 24 juni 2020 verloopt. Ik heb van niemand enige bevestiging ontvangen dat mijn abonnement telefonisch zou zijn verlengd. En dat moet dus ook niet (ongewijzigd).

Graag verneem ik van vodafone dat mijn abonnement dat op 24/6/2020 afloopt alleen in gewijzigde vorm wordt voortgezet: ik wens dan het mij door vodafone zelf onlangs aanbevolen abonnement Start L voor het nummer 06xxxx  (tweejarig). Ik had tegelijkertijd  ook mijn iPhone willen inruilen voor een nieuwe en had mij daarom tot de vodafonewinkel in Den Haag (Frederik Hendriklaan) gewend.

Graag een reactie of doorzending van deze mail naar de behandelende afdeling van vodafone/ziggo.Met vriendelijke groet,

Steven van Dissel,  

** klantnummer en mobiel nummer verwijderd door moderator **

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Welkom op de Vodafone Community @Steven van Dissel 

Wat een aparte situatie zeg! Ondanks dat het 2 maanden geleden is, is dit wel een gesprek wat je je vast en zeker zou herinneren. Zoals je zelf aangeeft loopt je huidige abonnement tot en met 24 juni 2020. Het is niet mogelijk om een bestelling voor een verlenging te plaatsen, omdat er al een order is ingeschoten op 13 maart. Hier liep mijn collega in de Vodafone shop in Den Haag dus ook tegenaan. Deze bestelling is geplaatst via Allservices (https://www.allservices.nl). De bestelling is dus door een extern bedrijf geplaatst en om die reden zien wij wel dat er is verlengd, maar is er bij ons geen verdere notitie van het gesprek omdat het gesprek niet via ons is verlopen. Daar baal ik van, omdat wij anders via onze systemen een verzoek hadden kunnen indienen om het gesprek terug te luisteren. Bij derden kunnen wij dit niet. 

Je geeft aan dat je jammer genoeg niet meer terug bent gebeld door Bespaar Collectief (Allservices). Zoals @Energieboy al aangeeft horen zij dit eigenlijk netjes met jou op te lossen, aan te tonen dat je akkoord bent gegaan en een overzicht van de bestelling per e-mail te sturen. Wil je nogmaals proberen contact met hun op te nemen? Mocht dat geen zoden aan de dijk zetten, dan raad ik je aan om een klacht in te dienen bij onze klachtenafdeling. Vul hiervoor dit formulier in. Mogelijk dat de klachtenafdeling iets voor je kan betekenen met betrekking tot het wijzigen van jouw verlenging. 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil gewoon niet dat iemand anders, en zeker geen bedrijf, zomaar mijn abonnement kan verlengen en zeker niet zonder dat Vodafone mij daarover bericht. Ik wil die verlenging ongedaan hebben zodat ik kan wijzigen (en verlengen. Ik wens dat Vodafone dat in orde maakt. U mag deze conversatie in zijn geheel al officiele klacht doorsturen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het blijft toch wel heel vreemd dat zomaar een ander bedrijf dit kan doen. Je zou haast zeggen dat ze gewoon een verkeerd mobiel nummer hebben ingevoerd en waar jij nu de dupe van bent geworden. Vervelend natuurlijk en ik zou zo ie zo ook je klacht indienen via de link die Cecilia heeft gegeven. Dan kunnen ze het ook gelijk uitzoeken bij Vodafone. 

Want je weet heus wel of je wel, of niet een abonnement afneemt bij derden. Vodafone moet eigenlijk deze terug kunnen trekken. Maar ja, dat is als klant natuurlijk te eenvoudig bedacht en misschien iets te makkelijk . Daarom ben ik blij er niet te werken en hoop dat Vodafone je hiermee kan helpen, ondanks dat het via derden is ingevoerd. 

Succes!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hm. Je zegt in je eerste bericht “schijn nog komende week te worden gebeld om mij de opname van het telefoongesprek te laten horen waarin ik de verlening van mijn (oude) abonnement goed zou hebben gekeurd.”  Met wie heb je dit afgesproken? Met ons of met Spaarcollectief? 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee met Bespaar Collectief Nederland maar die zeggen nu dat ik ben opgelicht door bespaarcollectief, die je niet kunt bereiken, maar vodafone moet het gewoon annuleren! Het is MIJN abonnment....

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hoe onhandig ook. Wij hebben je abonnement niet verlengd, dat is door een andere partij gedaan. En bij die partij zou je moeten zijn. Maar goed, ik snap heel goed dat dit wrang voelt. 
Ik zou graag even het een en ander nakijken op je klantnummer, maar ik zie dat je geen gegevens in je profiel opgenomen hebt. Zou je je telefoonnummer, adres, laatste 4 cijfers van je IBAN en geboortedatum in je profiel willen opnemen? 🙂 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waar vul ik dat in???

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles ingevuld

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het nu mogelijk de verlenging zoals die door een mij onbekende partij is gedaan te annuleren en mij dat bevestigen? Dan kan ik gewoon mijn wijziging en nieuwe 2 jaarscontract, zoals door vodafone aan mij is geadviseerd (!) afsluiten per 24/6/20? Ik kan dan ook mijn iPhone 8 inruilen tegen een iPhone11 en kan daarvoor dan gewoon terecht bij de Vodafoneshop Frederik Hendriklaan in Den Haag.. groet, en dank voor de moeite.

steven

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Steven van Dissel . Sorry, ik werk geen 24/7 ;-). 

In je profiel staat wel al meer, maar nog niet je telefoonnummer en klantnummer. Kan je deze nog toevoegen? 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb eea opnieuw in mijn profiel ingevuld

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oké, top. 

Eerlijk? Ik kan niet zo 1,2,3, hier iets aan doen. Niet omdat ik niet wil (was wel makkelijk geweest), maar ik heb die mogelijkheden gewoon niet. Normaliter moet ik je gewoonweg doorsturen naar het bedrijf die de verlenging gedaan heeft. 
Ik heb nu een taak aangemaakt waarin ik de verlenging betwist. Dit komt bij de afdeling klachten terecht en die pakken het dan vanaf hier verder op. Het kan tot 30 dagen duren voor je van ze hoort, al is dit in de praktijk vaak veel sneller.  Casenummer is 9551466. De case kan je ook inzien in MyVodafone, onder "service” 🙂 

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels een nieuw abonnement afgesloten. Allservices ( Maarten Hooijmeijer Communicatie) heeft mij toegezegd de door hun gemaakte verlenging van mijn oude abonnement per 24/6/20 aflopend, te annuleren. Dat moet ook! Aub dit aan degene doorsturen die mijn klacht behandelt. Casenummer 9551466

dank voor alle moeite...

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan service niet een klacht afdeling vinden. Please: hoe vind ik mijn casenr9551466 ferug?

Steven van Diss
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nog geen atwoord op mijn vorige vraag? Hoe kom ik bij informatie over mijn klacht?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic