pesperde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 verschillende telefoonnummers met Red Together + Red Together Extra en turkije?

beste,

als ik naast red together ook red together extra abonnement neem, kan diegene die bijkomt dan
haar eigen telefoonnummer behouden en deze gebruiken?

verder de vraag of je onbeperkt kunt blijven bellen, smsen en gebruik maken van 80gb internet in turkije als je
daar bijv. jaarlijks 7 maanden lang woont?

alvast bedankt voor uw hulp,
met vriendelijke groet...
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi pesperde
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

De persoon die je wenst op te nemen in je Red Together account is altijd mogelijk en het nummer behouden natuurlijk ook. Deze moet echter wel klaar zijn met zijn/haar abonnement. Voor het eventueel eerder overzetten (binnen Vodafone) kan je het best contact opnemen met 0800-2266789 (Maandag t/m vrijdag 08.00 - 20.00 uur / Zaterdag 08:00 - 18.00 uur) - Zij kunnen jouw huidige Vodafone abonnement direct kosteloos omzetten naar een Red Together abonnement. En zij kunnen ook Red Together Extra aansluiten.

Het is niet mogelijk om onbeperkt te bellen en sms’en, internet (data) te gebruiken binnen de EU. De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy. Lees ook even Duurzame band met Nederland even!!

Daar zijn regels voor en deze kan je vinden op deze pagina:
https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/red-together-294840
pesperde
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
in turkije kan je dus alleen 20gb red together + 20gb red together, dus maandelijks 40gb krijgen, deze wordt 80gb als je in nederland bent. maar hoe zit het met onbep. bellen en smsen? mag je dan zowel in nederland als turkije gewoon onbep. blijven bellen, smsen?

mits je echter binnen 4 maanden meer gebruik maakt in turkije, dan moet je dus na 4 maanden kunnen aantonen dat je band hebt met nederland(zoniet dan betaal je gewoon voor al je gebruik naast je abonnementskosten). paar maanden overwinteren in nederland is genoeg bewijs? oftewel huur betalen voor huis in nederland, betalen voor zorgverzekering, belasting betalen in nederland en 5 maanden per jaar in nederland wonen, is dit genoeg bewijs?

nogmaals dank voor uw hulp...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi pesperde
Sorry dat ik pas later antwoord geef, had niet zoveel tijd en nu heb ik het even bekeken voor je.

Ik heb hier een lijstje van Vodafone gevonden:

  • Onbeperkt bellen binnen Nederland
  • Elke maand 100 belminuten waarmee je vanuit Nederland naar nummers in de EU kunt bellen
  • Ben je buiten Nederland, maar binnen de EU? Dan bel je onbeperkt. Zowel binnen dat EU-land, naar andere EU-landen en naar Nederland (zie hier in welke landen precies)
  • Gebeld worden is altijd gratis
  • Onbeperkt sms'en in Nederland/EU en € 0,25 per sms van Nederland naar de EU-landen


Lees anders ook even deze info, dat zijn de abonnement tarieven: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_red_together.pdf
Op deze pagina staan ook tarieven en informatie over het gebruik.

Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden, ik werk niet bij Vodafone en straks zeg ik dingen die niet kloppen. Het beste is dat je daar contact voor opneemt met de klantenservice van Vodafone. Desnoods even via My Vodafone kan je online met de klantenservice chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je sneller contact en antwoord). Je kunt ook eventueel via hier de chat starten.

Laat je nog even weten als je met iemand hebt gesproken en of mijn bovenstaande info ook klopt?!
Alles is natuurlijk onder Fair Use Policy!
pesperde
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste,

volgens shalana van de klantenservice, kun je met red together abonnement, mocht je in turkije zijn, niet onbep. bellen/smsen naar turkse mobiele nummers in turkije deze valt namelijk buiten je bundel, alleen kun je wel bellen naar nederlandse mobiele nummers in turkije(heeft geen zin want die heb je niet of nauwelijks in turkije) en kun je alleen 20gb internet krijgen voor uiterlijk 4 maanden, daarna vervalt deze ook.

kortom: reizen naar turkije met red together heeft geen zin!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oke, bedankt voor het antwoord.
Ik ga het toch nog eens een keer vragen aan iemand bij Vodafone. Nu wil ik het ook wel heel zeker weten 🙂
Maar je bent al een stuk verder gekomen in ieder geval.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @pesperde,

De uitleg van Shalana klopt: onbeperkt bellen en sms'en is niet mogelijk in Turkije. Bovendien heb je dan inderdaad te maken met de Fair Use Policy waar strikte regels aan verbonden zijn: http://voda.fo/ne/ddk56. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag!

Groetjes, Sharon
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Sharon wrote:
Hoi @pesperde,

De uitleg van Shalana klopt: onbeperkt bellen en sms'en is niet mogelijk in Turkije. Bovendien heb je dan inderdaad te maken met de Fair Use Policy waar strikte regels aan verbonden zijn: http://voda.fo/ne/ddk56. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag!

Groetjes, Sharon

Dat is dan natuurlijk geldig in alle EU landen?
Maar bellen naar Nederlandse nummers in een EU land valt wel onder onbeperkt bellen?
(en/of onbeperkt sms'en)
pesperde
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sharon wrote:
Hoi @pesperde,

De uitleg van Shalana klopt: onbeperkt bellen en sms'en is niet mogelijk in Turkije. Bovendien heb je dan inderdaad te maken met de Fair Use Policy waar strikte regels aan verbonden zijn: http://voda.fo/ne/ddk56. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag!

Groetjes, Sharon


beste sharon,

volgens fair use policy heb je een band met nederland als je in nederland overwintert, is dit hetzelfde als bijv. jaarlijks 5 maanden in nederland wonen?

nogmaals voor alle zekerheid:
-als je in turkije bent, dan heb je dus alleen onbep. bellen/smsen naar nederlandse mobiele nummers in turkije + 20gb data(voor 4 maanden)?

alvast bedankt voor uw hulp...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic