NicoleHol

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

60,50 datalimiet bereikt zonder gebruik

Ik ben op vakantie in Mexico en kreeg vanochtend een sms dat ik het datalimiet van 60,50 euro had bereikt. Wonderlijk wel aangezien ik na gisteravond 22:00 mijn telefoon niet meer had gebruikt. Daarnaast heb ik geen 1 andere melding gehad, zoals 80% en 100% van je databundel is bereikt. Hoe kan dit? En hoe kan dit opgelost worden? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gereageerd op je privebericht @NicoleHol 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoi @NicoleHol,

Het bereiken van de datalimiet staat los van een dag waarop je je telefoon gebruikt. De datalimiet wordt gemeten aan de hand van de periode waarin jouw mobiele telefoon verbinding maakt met het buitenlands netwerk. Als jij vervolgens voor 60,50 euro aan MB's in Mexico verbruikt, of dat nou binnen 2 uur of binnen 2 weken is, krijg je van ons een melding. Dit doen we om jou te beschermen zodat je geen hoge kosten in het buitenland maakt zonder dat je dit weet. 

Het feit dat je de notificatie sms’jes niet ontvangen zou hebben, is wel vreemd. Heb je een Alles in 1 Wereldbundel gactiveerd bij jouw abonnement? 

Verder raad ik je aan om, wanneer je geen onvoorziene data wilt gebruiken, gewoon roaming op je telefoon uit te schakelen. Dan weet je zeker dat er geen data tussendoor sluipt. Lees meer hierover op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/je-dataverbruik-onder-controle.shtml

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier nog vragen over @NicoleHol of kun je nog op de vraag van @Sharon reageren? Dan kunnen wij eventueel eens met je meekijken hiervoor.

NicoleHol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Sharon en Steven,

Dank voor jullie antwoord! Het is weliswaar zo dat ik deze bundel altijd heb aanstaan zodat, wanneer ik buiten Europa reis, deze kan gebruiken. Ik heb dus geen meldingen gehad dat ik 80% en vervolgens 100% van mijn wereld bundel met 30 mb had verbruikt. Ik heb er een printscreen van gemaakt, zie bijlage. Zouden jullie voor mij willen uitzoeken hoe dit kan? Het is namelijk veel geld en ik heb het internet nauwelijks gebruikt.. heb het nu dus ook niet meer aangezet aangezien ik het gewoon niet vertrouw! Alleen wanneer ik WiFi heb, kan ik dus reageren. Heb het wel gebruikt om te bellen, dus hopelijk gaat dat goed! 
 

Hoor graag wat jullie voor mij kunnen betekenen! 
 

Groet,

 

Nicole 

 

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoi @NicoleHol,

Zou je mij in een privébericht eens je mobiele nummer, geboortedatum, adres en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer kunnen sturen? Dan kan ik in je gegevens kijken wat precies de status is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Sharon had je nog gegevens ontvangen van@NicoleHol en is het opgelost?

NicoleHol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

@Sharon had je nog gegevens ontvangen van@NicoleHol en is het opgelost?

Ik had het Prive naar haar gestuurd, maar tot op heden niks gehoord!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je de gegevens naar mij toe sturen? Dan kijk ik gelijk even met je mee. @NicoleHol 

 

Groet,

Steven

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gereageerd op je privebericht @NicoleHol 

NicoleHol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super, dank dat het is opgelost! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! Fijne avond.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic