Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Alles op Reis Blox: nog steeds ten onrechte bedragen afgeschreven

Al ruim een jaar werkt de Alles op Reis Blox voor prepaid niet naar behoren. In die zin, dat nog steeds ten onrechte bedragen voor dataverbruik worden afgeschreven terwijl je daarvoor juist de Blox afsluit. Ook al een jaar is Vodafone daarvan op de hoogte, maar nog steeds heeft men geen oplossing voor het probleem kunnen vinden.
Er wordt weliswaar niet moeilijk gedaan over het terugbetalen van de teveel betaalde kosten, maar het gebruik is bepaald niet "zorgeloos" als je hierover bijna dagelijks de servicedesk van Vodafone moet bellen, zoals ik ook zojuist weer heb moeten doen.
Of, en zo ja, wanneer het probleem opgelost kan zijn, dat kan men bij de klantenservice niet zeggen. Maar "u krijgt daarover t.z.t. bericht", m.a.w.: "don't call us, we'll call you ...";)
 
Al met al het dus te verwachten dat het ook de komende zomer tot te veel ergernis zal gaan leiden.
Jammer, heel jammer. :@
7 Reacties 7
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Floyd,

Vervelend dat je het idee hebt dat het niet goed werkt. Kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Waarom gaat het steeds mis? Kun je uitleggen hoe je de bundel activeert en op welke tijdstippen? Dit komt nogal nauw. Je kunt ook altijd via Facebook of Twitter contact opnemen, dan hoef je niet elke keer te bellen:).
Floyd
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Annabelle,
Ik merk aan je vraag dat je niet op de hoogte bent van het probleem dat hier speelt.
Het gaat over het over het algemeen als volgt:
Stel je bent op vakantie in Duitsland, en je activeert de Alles op Reis Blox aan het begin van de dag. Je gebruikt vervolgens gedurende de dag de dataverbindingen, maar op een gegeven moment (gebeurde verleden jaar meestal aan het eind van de middag) begin je sms'jes te ontvangen met de mededeling dat er een bepaald bedrag van je tegoed is afgeschreven. Deze bedragen kunnen variëren van enkele centen tot enkele euro's per keer.
Meestal begon dit dus zo rond een uur of 4-5 in de middag en na 8 uur 's avonds werd het weer beter (minder sms'jes). Ik vermoed dat het met opgelopen drukte te maken had.
Een medewerker van Vodafone.de in Bad-Neuenahr (Dld) kende het probleem. Hij wist me te vertellen dat het vooral een prepaid-probleem is, omdat met prepaid veel vaker gecheckt moet worden of voor gebruik van de data-diensten een Blox is afgesloten. Bij abonnementen schijnt deze check veel minder vaak plaats te vinden, omdat de afrekening pas achteraf plaatsvindt.
 
Ook afgelopen woensdagmiddag was ik in Duitsland, omgeving Meppen, en gebeurde me dus weer hetzelfde. Daarna dus de helpdesk gebeld waar me werd verteld dat het probleem nog steeds niet is verholpen, en men er ook geen zicht op had wanneer dat wel het geval zou zijn. Advies was om bij verblijf in het buitenland toch steeds maar weer even met de helpdesk contact op te nemen om het teveel betaalde terug te laten storten.
 
Groet,
Floyd
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Floyd,

Helaas heb ik geen ander advies voor je. Als het zo is dat er onterecht kosten in rekening worden gebracht, terwijl je gebruik maakt van de Alles-in-1 BloX, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je nummer controleren, de eventueel onterechte kosten crediteren.
Floyd
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ja, er zal niets anders op zitten, helaas. Maar het is niet bepaald "zorgeloos" om 's avonds steeds weer in de wachtrij gezet te worden om je geld terug te krijgen.
Zijn er niet andere oplossingen mogelijk? Zoals bv. het kopen van een prepaid kaartje bij Vodafone.de? Dan heb je vast die last niet.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
als je toestel simlockvrij is kun je dat inderdaad ook doen.
Wltrkk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De problemen zijn wat complexer. Als kosten worden teruggeboekt bijvoorbeeld 12 euro dan vervalt de belsms blox en start de nieuwe bonus. Als de 20 euro bonus actief was wordt deze gestopt en krijg je de 10 euro bonus. Dus even goed opletten.
Om controle te houden over de onterechte kosten heb ik vraag ik eerst de status op via 4000 dan start ik het bellen of dataverkeer door te bellen of roaming aan te zetten en als ik klaar ben met bellen of dataverkeer (roaming uit) vraag ik opnieuw de status op. Als er dan kosten zijn gemaakt controleer ik of ik binnen de blox ben gebleven en noteer deze eventueel onterecht afgeboekte kosten. Om de paar dagen een email aan vodafone en de kosten worden dan terug geboekt. Hierbij dus opletten of de bonus voor opwaarderen goed blijft werken.
Dus ja vodafone handelt dit op zich netjes af. Wel jammer dat ze niet aangeven wat ze aan dit probleem doen en wanneer ze denken dit op te lossen. Blijkbaar kunnen ze dit niet oplossen omdat het probleem al zo lang bestaat, zo lees ik hier, of er zijn te weinig klanten die hier hinder van ondervinden waarvoor vodafone geen resources wil gebruiken om dit op te lossen.
Mensen die de alles op reis blox aanzetten zullen waarschijnlijk niet altijd in de gaten hebben dat er onterechte kosten worden afgeschreven. Zeker niet als je de blox maar af en toe is gebruikt. Vind ik dus niet zo netjes van vodafone. De herstelactie nav klacht is dan wel weer netjes.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
verouderd topic, gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic