Rolluiken Klini

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bellen naar buitenland

Als ik naar buitenland wil bellen hoor ik dat ik niet geautoriseerd ben voor deze gesprek en verkeerskode 4.

wat moet ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan zou ik toch even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Deze mensen moeten je kunnen helpen, misschien even een reset geven op je abonnement.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Rolluiken Kliniek
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend dat wanneer je nu in het buitenland bent en dat je niet kunt bellen.
Allereerst dient natuurlijk mobiele data en roaming aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.

* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn. Mocht de APN er niet staan, dan zie je hier hoe hij ingesteld moet worden voor Android.
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk- opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Mocht het hierna nog niet werken dan raad ik aan om contact op te nmen met mijn collega's via +31 654 500 100 (vanuit het buitenland) om te controleren of er een aanmelding is op het netwerk, een blokkade op staat etc. Ook kunnen zij je nummer opnieuw op het netwerk zetten etc. Dit mag ook trouwens via de chat etc. 🙂 Wel raad ik aan om dan via een ander toestel te bellen of de chat te starten.
Rolluiken Klini
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor uw snelle reactie, alleen is het probleem niet dat ik niet kan wanneer ik in het buitenland ben.
Maar in Nederland bellen naar het buitenland.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan zou ik toch even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Deze mensen moeten je kunnen helpen, misschien even een reset geven op je abonnement.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je contact gehad met onze klantenservice Rolluiken Kliniek ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic