Bruggenr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen vanuit NL naar EU-land

Hoi Vodafone,

Omdat we veel in het buitenland zitten, zijn de tarieven voor ons belangrijk. Vodafone biedt een mooi compleet pakket waarbij je je bundel, ook in het buitenland kan gebruiken. Onbepertk bellen hier is dan ook onbepertk bellen in bijv. duitsland of Turkije.

Toch vanuit NL bellen naar een EU-land is gelimiteerd op 100 min.

Dat is toch vreemd.
Sta ik in Duitsland en wil ik naar Griekenland bellen, kan dat onbeperkt.
Sta ik in Nederland, is er slehts 100 min beschikbaar.

Is dat logisch en is men nog van plan dit op korte termin te veranderen? Vodafone is aantrekkelijker, indien je binnen de EU ook vanuit NL gewoon je bundel kan aanhouden.

De meeste Nederlanders worden ook benadeeld nu voor het gebruik van je mobiel in eigen land. Woon je aan de grens, kun je van beide netwerken gebruik maken en dus internationaal onbeperkt bellen (Binnen EU)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Bruggenr
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Of het vreemd is en/of logisch, geen idee. Dit zijn nu eenmaal de regels van Vodafone en deze zullen waarschijnlijk niet binnen korte termijn veranderen. Sterker nog, ik ga er zelf vanuit dat dit helemaal niet zal veranderen (maar goed, ik werk dan ook niet bij Vodafone, dus echt goed antwoord kan ik hier niet op geven).

Eigenlijk is het best netjes dat je vanuit Nederland binnen de EU nog 100 minuten kunt gebruiken. En dat laatste wat je aangeeft over bij de grens wonen is niet helemaal waar hoor! Daar krijg je te maken met Fair Use Policy en daar zitten strenge regels aan.

Maar ga er in ieder geval niet vanuit dat Vodafone het snel zal aanpassen. Bel je veel vanuit Nederland naar landen binnen de EU? Met deze bundel bel je tegen een voordelig tarief maandelijks 100 minuten naar nummers binnen de EU. Zie: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/100-min-bellen-naar-eu.shtml

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Bruggenr
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Of het vreemd is en/of logisch, geen idee. Dit zijn nu eenmaal de regels van Vodafone en deze zullen waarschijnlijk niet binnen korte termijn veranderen. Sterker nog, ik ga er zelf vanuit dat dit helemaal niet zal veranderen (maar goed, ik werk dan ook niet bij Vodafone, dus echt goed antwoord kan ik hier niet op geven).

Eigenlijk is het best netjes dat je vanuit Nederland binnen de EU nog 100 minuten kunt gebruiken. En dat laatste wat je aangeeft over bij de grens wonen is niet helemaal waar hoor! Daar krijg je te maken met Fair Use Policy en daar zitten strenge regels aan.

Maar ga er in ieder geval niet vanuit dat Vodafone het snel zal aanpassen. Bel je veel vanuit Nederland naar landen binnen de EU? Met deze bundel bel je tegen een voordelig tarief maandelijks 100 minuten naar nummers binnen de EU. Zie: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/100-min-bellen-naar-eu.shtml
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @Bruggenr,

Was de uitleg van Energieboy duidelijk, of kan ik je nog ergens mee helpen? Of en wanneer de voorwaarden voor het gebruik in het buitenland veranderen kan ik je helaas niet vertellen.

Groetjes, Sharon
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic