Vodafone8484

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen internet in Duitsland aan de Moezel

Wel telefoon maar geen internet oo mijn telefoon alleen wifi via de camping.Hoe stel ik mijn telefoon goed in?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vodafone8484
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee het is niet gelukt.Ben inmiddels weer in Nederland.Toen ik uit het moezel gebied was had ik wel 4 g. We zijn verwend 8n Nederland.?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodafone8484
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst een fijne vakantie gewenst natuurlijk... hoop dat je er nog een beetje mooi weer bij hebt.
Je kan even proberen bij Instellingen - Mobiel netwerk of daar je Roaming wel aan staat. Is dit het geval dan zou je nog even handmatig van provider kunnen veranderen en weer terug te zetten op de juiste, die je nu ook hebt. Wil dit niet lukken, kijk dan onder je mobiele netwerk of je APN wel goed staat ingesteld.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Vaak wil het op deze manier wel lukken. Helpt dit allemaal niet, kijk dan of je simkaart het in een ander toestel wel doet. Misschien dat het toch aan je toestel ligt en dat kan je dan op deze manier uitsluiten. Eventueel zou je nog kunnen kijken via My Vodafone of dataverkeer daar wel op aan staat (Producten - onderaan staat Diensten blokkeren - Dataverkeer).

Dit alles moet denk ik wel helpen om het weer werkende te krijgen. Laat nog even weten of het is gelukt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Vodafone8484, is het nog gelukt met bovenstaande instellingen?
Vodafone8484
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee het is niet gelukt.Ben inmiddels weer in Nederland.Toen ik uit het moezel gebied was had ik wel 4 g. We zijn verwend 8n Nederland.?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Klopt wel, we zijn in Nederland heel erg verwend.
In veel landen hebben ze het echt niet veel beter dan wij maar komt ook door al die bergen en zo.
Dus het kan goed kloppen dat je net in een dal zit waar je dan geen 4G hebt 😞

Maar wel fijn om te horen dat het in Nederland wel goed is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Omdat het bereik inmiddels kan zijn verbeterd en we geen inzicht hebben in het bereik van buitenlandse providers > topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic