Beantwoord

Ik weet de sim pincode niet meer - buitenland

  • 4 maart 2019
  • 7 reacties
  • 2067 keer bekeken

Ik heb mijn telefoon uitgezet en nu vraagt deze om een Sim code maar ik zit in het buitenland en kan niet bij mijn gegevens, ook heb ik geen account aangemaakt bij Vodafone. Hoe kan ik mijn telefoon nu weer activeren?
icon

Beste antwoord door Steven Vodafone 4 maart 2019, 08:21

De pincode van je simkaart is standaard 0000 tenzij je iets anders hebt ingesteld. Heb je de pukcode nodig? Die vind je heel eenvoudig via My Vodafone. Lukt dit niet? Dan kun je de pukcode ook opvragen via onze klantenservice
Let op: enkel de contractant mag deze gegevens bij ons opvragen! Dit kan dus niet door een familielid of partner opgevraagd worden. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Dierk
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Lekker, in het buitenland. Laten we hopen dat je beter weer hebt dan wij hier in Nederland.
SIM pincode staat op je kaartje, waar je je SIMkaart hebt uitgedrukt. Dus als je iemand thuis hebt die dit kaartje heeft, dan kan die je daar mee helpen. Daarop staat ook je PUKcode, bij meer keren foutieve SIM pincode invoeren. Het makkelijkste is dus als er iemand thuis is en ander proberen via de klantenservice van Vodafone (door te bellen) of via een chat te starten. Ik weet niet of ze je daarmee kunnen helpen maar je kunt het altijd even proberen.

Succes in ieder geval en maak daarna ook even een account aan, wel zo handig 🙂

De pincode van je simkaart is standaard 0000 tenzij je iets anders hebt ingesteld. Heb je de pukcode nodig? Die vind je heel eenvoudig via My Vodafone. Lukt dit niet? Dan kun je de pukcode ook opvragen via onze klantenservice
Let op: enkel de contractant mag deze gegevens bij ons opvragen! Dit kan dus niet door een familielid of partner opgevraagd worden. 

Reputatie 7
Badge +22
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat als het kaartje, waar de SIM PINcode op staat, en de PUKcode, thuis ligt dan kan iemand daar even kijken voor die persoon 🙂. En als het helemaal niet lukt, 3x verkeerde SIM PINcode invullen en dan PUKcode opvragen :)

Handig om te weten dat het altijd 4x 0 is 🙂
Is het inmiddels al opgelost @Dierk?
Allemaal bedankt en idd het was zo opgelost met de 4x 0!
Ik heb nu een nieuwe sim code ingevoerd, Altijd fijn als
mensen met je meedenken, je bent toch vrij hulpeloos en lichtelijk in paniek als je de telefoon niet meer aan de praat krijgt.
Reputatie 7
Badge +22
Geweldig om te horen Dierk.
Veel plezier en mocht je nog eens vragen hebben, je weet de Community te vinden :)

Een hele fijne dag gewenst.
Ah super om te lezen 🙂 Fijn dat het opgelost is!
Topic gesloten.