smets

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten 078 nummer

ik heb op 4 mei gebeld vanuit belgie naar belgie 078-250877 19 min kosten 38 euro excl en vind dit extreem duur

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @smets . Welkom hier. 

 

Oef, dat is een flinke kosten tegenslag. Ik snap dat je hiervan schrikt :-(. Maar als je inderdaad naar een servicenummer in het buitenland gebeld hebt, ben ik bang dat wij hier ook niet veel aan kunnen doen. We hebben nu gewoon in rekening gebracht wat er bij de voorwaarden van je abonnement hoort. 
Jammer dat dit voor jou een reden is om een fijne samenwerking van 10 jaar te beëindigen, maar die keuze is natuurlijk aan jou. Wel wil ik je vragen hoe je dit vanuit ons graag anders had gezien. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @smets 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat voor een abonnement heb je bij Vodafone? Belde je misschien buiten je belbundel? En wat voor een nummer is het? Is het een klantenservice nummer met een tarief eraan?

Misschien kan ik met je mee kijk op de tarieven lijst maar dan is het handig om te weten wat voor abonnement je hebt. De tarieven kan je ook zelf vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml#abonnementen

smets
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sim only abonnement met 150 min bel en 500 mb data

Het berekende bedrag 38 euro excl btw is buiten de belbundel

Belbundel heb ik altijd voldoende aan

smets
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie nu dat het een service nummer is (stond er niet bij )

Klantendienst van ups belgie

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dan heb je waarschijnlijk een Start abonnement, maar zeker ben ik er niet van. Op de tarievenlijst van 2 maart 2020 staat Buitenlandse servicenummers (EU) 2,42 euro per minuut. Dat is bijna 45,- euro incl. BTW dus dan kom je wel zo’n beetje in de buurt van die 38,- euro excl. BTW. 

Heel vervelend natuurlijk, maar een volgende keer zal je zoiets niet nog eens doen. Mocht je nog eens een klantenservice nodig hebben, vaak kan je ook online chatten met deze mensen, dat is dus minder aan kosten. Maar soms moet je wel en dan is dit wel even schrikken.

In ieder geval een goed weekend en #BlijfGezond!

smets
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb gebeld met vodafoon en ze kunnen niks doen alleen geld opstrijken

Ook nog klacht ingediend bij vodafoon maar zal wel niks afdoen

Zal na 10 jaar klant dus ook hier eind aan maken

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @smets . Welkom hier. 

 

Oef, dat is een flinke kosten tegenslag. Ik snap dat je hiervan schrikt :-(. Maar als je inderdaad naar een servicenummer in het buitenland gebeld hebt, ben ik bang dat wij hier ook niet veel aan kunnen doen. We hebben nu gewoon in rekening gebracht wat er bij de voorwaarden van je abonnement hoort. 
Jammer dat dit voor jou een reden is om een fijne samenwerking van 10 jaar te beëindigen, maar die keuze is natuurlijk aan jou. Wel wil ik je vragen hoe je dit vanuit ons graag anders had gezien. 

smets
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

anders had gezien

als ik dit verschrikkelijke nummer bel <staat niet bij dat het een service nummer is>wil ik horen wat het kost per min en niet dat ik eerst moet onderzoeken als ik een nummer bel want het staat er niet bi wat de kosten zijn

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik snap dat je dit graag zou willen, maar dat is natuurlijk niet aan ons. Het is niet ons nummer, immers. 

Ik begrijp echt heel goed dat je hier enorm van baalt, maar ik denk niet dat Vodafone hierin iets op een andere manier had kunnen aanpakken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik begrijp ook best dat het rauw op je dak komt nu.
Maar wat Lycke al zegt, het is niet een nummer van Vodafone en ook niet de schuld van Vodafone. Als je het nummer opzoekt dan moet daar, door het bedrijf, netjes bij staan dat het om een servicenummer gaat. Dat staat er volgens mij niet bij dus is het de schuld van het bedrijf. Vodafone krijgt namelijk ook een rekening en deze kosten verhalen ze weer bij de beller. 

Heb hier al eens eerder iemand gehad die per ongelijk en klantenservice nummer belde van Nespresso en niet door had dat het een Spaans klantenservice nummer was (dus in Spanje naar een Spaans nummer gebeld). Ook die kreeg de rekening binnen en schrok. Wij in Nederland zijn, volgens mij, verplicht om het te melden op de site. Waarschijnlijk in andere landen wel, en dat noemen ze dan één Europa?

Best jammer dat je door dit misverstand dan weg zou gaan bij Vodafone. Neem tenminste aan dat je wel altijd heel tevreden bent geweest, 10 jaar is niet nix. Denk er nog even over en wie weet blijf je toch   (en nee, ik heb geen aandelen en ik ben ook geen medewerker) 

smets
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ga vodafone toch verlaten na 10 jaar ben het er niet mee eens

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
smets wrote:

ik ga vodafone toch verlaten na 10 jaar ben het er niet mee eens

Jammer, maar je goed recht.
Kijk dan wel bij je nieuwe provider ook uit voor dit soort nummers.
Het gras is “altijd” groener bij de buren 

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes

Dit probleem heb ik ook gehad, gelukkig voor een kleiner bedrag.

Die 2,42 euro per minuut rekent Vodafone ook voor een servicenummer dat in België veel minder kost per minuut namelijk, en dat vind ik wel kwalijk. In mijn geval was het geloof ik 20 ct/min. Maar dan betaal je dus toch 2,42 per minuut.

Dus, @Lycke Vodafone , Vodafone zou wel iets op een andere manier kunnen aanpakken.

Een waarschuwing inbouwen zou wel op z'n plaats zijn, en enige coulance ook, zeker als het ook gaat om een laag minuutbedrag bij dit nummer (is vast te achterhalen door jullie). Dit staat niet erg netjes voor een bedrijf dat telkens aangeeft voorop te staan in internationale communicatie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic