Beantwoord

Op vakantie in Turkije, geldt daar ook mijn bundel van mijn abonnement?

• 23 juli 2018
  • 3 reacties
  • 20927 Bekeken

Ik ga binnen een week op vakantie na turkije en vraag me af of ik mijn abo daar kan gebruiken!!?
icon

Beste antwoord door Steven 24 juli 2018, 09:02

Hoi @Saidaisgoowe @

Je bundel is geldig zowel in Nederland als de EU. Dit betekent dan ook dat je je bundel in de EU kunt gebruiken zoals in Nederland: bellen, gebeld worden, sms versturen én ontvangen en uiteraard ook internetten.
Is je data op maar ben je nog in het buitenland? Zet dan je roaming uit om kosten te voorkomen, óf sluit een extra databundel aan.
Om dit te voorkomen kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Blox Beperkt Internet. Deze is in Nederland én de EU geldig.
Turkije valt hier ook onder :)

Alvast een fijne vakantie 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @Saidaisgoowe @

Je bundel is geldig zowel in Nederland als de EU. Dit betekent dan ook dat je je bundel in de EU kunt gebruiken zoals in Nederland: bellen, gebeld worden, sms versturen én ontvangen en uiteraard ook internetten.
Is je data op maar ben je nog in het buitenland? Zet dan je roaming uit om kosten te voorkomen, óf sluit een extra databundel aan.
Om dit te voorkomen kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Blox Beperkt Internet. Deze is in Nederland én de EU geldig.
Turkije valt hier ook onder :)

Alvast een fijne vakantie 🙂
Hi... I am very confused about Turkey. Since last year, Turkey has had conflict with the EU... Before last year, in the website of Vodafone NL, it said that Turkey is in de EU (no extra charge if you bring Vodafone NL sim with data plan)...

Since last year, in this website, Turkey is also in "Rest van de Wereld".
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/voordeel-buiten-europa.shtml

Last year, I had to rent pocket Wifi in Turkey (because I thought Turkey is in "Rest van de Wereld") and next week, I will go to Turkey again. So... which information is correct?

Thanks
Hi @JimmyVLD @
If you use Vodafone prepaid, Turkey is not part of with the EU-zone. But, if you have a subscription, you can use your data in Turkey. It has nothing to do with the issue from last year
.
You can check the correct charges per subscription or prepaid by searching the correct one:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml
For example, you can search for Red (after 2018).

You will see that Turkey is part of the EU-zone.

Reageer