Marion01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen mobiel internet in het buitenland met Oneplus One

Hoi,

Ik ben vorig jaar overgegaan van Ziggo naar Vodafone. Met Ziggo had ik met mijn toestel (Oneplus One) nooit problemen met internet in het buitenland, maar met Vodafone krijg ik het niet aan de praat. Ik kan wel gewoon bellen en sms'en. In Nederland werkt het allemaal ook prima.

De Vodafone simkaart werkt probleemloos in een ander toestel (Nexus 5) en simkaarten van andere providers (Simyo, Ziggo, aantal buitenlandse simkaarten) werken probleemloos in het Oneplus toestel.

Ik vermoed zelf dat er iets verkeerd staat bij de APN-instellingen, maar ben er nog niet achter waar het misgaat (en ook de klantenservice/medewerkers in de winkel hebben tot nu toe geen oplossing kunnen vinden). Suggesties zijn dan ook welkom.

Ik heb o.a. live.vodafone.com en office.vodafone.nl geprobeerd en de simkaart is ook al vervangen.

Groet,
Marion
1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Marion01
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Probeer deze info eens te vergelijken met wat in je telefoon staat. Misschien is er net iets mis geschreven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic