Ebe

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tarieven UK

Op de website staat dat bellen in de UK 0,21 EUR per minuut kost, Hoelang is dit tarief geldig? Is gegarandeerd dat dit na 29 maart hetzelfde blijft? Of kan Vodafone het op die dag 5 keer zo duur maken?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Vijf keer zo duur zal het nooit zomaar opeens worden @Ebe. Daar zijn allerlei wettelijke Europese regels aan verbonden. Ik raad je aan vlak voor vertrek nogmaals de tarievenlijst te checken. Dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Maar, je kunt ervan uit gaan dat de tarieven in maart nog hetzelfde zijn als nu.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Ebe
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Op deze pagina kan je terug zien wat de kosten zijn en wanneer deze ingaan:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml
Ebe
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar staat dat bellen in het UK nu 0,21 EUR kost, maar ik kan niet vinden wat de kosten op 30 maart zullen zijn.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Vijf keer zo duur zal het nooit zomaar opeens worden @Ebe. Daar zijn allerlei wettelijke Europese regels aan verbonden. Ik raad je aan vlak voor vertrek nogmaals de tarievenlijst te checken. Dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Maar, je kunt ervan uit gaan dat de tarieven in maart nog hetzelfde zijn als nu.
Ebe
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is niet helemaal overtuigend. Vodafone kan natuurlijk ook roepen: UK is geen Europa meer dus gelden de buiten Europesche tarieven dus wordt het 5 keer zo duur. Ik wil natuurlijk uitsluitsel voordat ik een contract aan ga.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ebe wrote:
Het is niet helemaal overtuigend. Vodafone kan natuurlijk ook roepen: UK is geen Europa meer dus gelden de buiten Europesche tarieven dus wordt het 5 keer zo duur. Ik wil natuurlijk uitsluitsel voordat ik een contract aan ga.

Maar die uitsluitsel heeft de klantenservice ook niet voor je. Dan zou je contact op moeten nemen met de directeur van Vodafone en dan betwijfel ik nog of je een eerlijk antwoord krijgt die je wenst te horen.

Zolang de Nederlandse regering, de EU en alle andere landen, en zelfs Engeland, nog niet weten wat ze nu gaan doen dan is het voor bedrijven in Nederland al helemaal nog niets zeker wat ze gaan doen. Daar liggen zoveel facturen aan vast dat je dit ook Vodafone niet kan kwalijk nemen. Er is nog niets zeker of Engeland wel uit de EU stapt.

Je zult dus echt geduld moeten hebben, hoe vervelend het ook is. En wens je een andere provider, let op! Want ook die kunnen zomaar alles aanpassen. Dus ook daar ben je niet zeker van wat je nu krijgt en als het echt allemaal zover is.
Ebe
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is al bijna 2 jaar bekend dat de UK de EU gaat verlaten, dus ik zou willen opmerken dat Vodafone alle tijd heeft gehad om hier rustig over na te denken. Over 2 maanden is het zover, dus de scenario's zullen wel klaarliggen. Waarom geheim houden?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ebe wrote:
Het is al bijna 2 jaar bekend dat de UK de EU gaat verlaten, dus ik zou willen opmerken dat Vodafone alle tijd heeft gehad om hier rustig over na te denken. Over 2 maanden is het zover, dus de scenario's zullen wel klaarliggen. Waarom geheim houden?

Sorry, maar die vlieger gaat echt niet op!!
Ik doe zelf ook zaken met Engeland en geloof me, het is nog een grote wirwar om te weten wat er nu allemaal gaat gebeuren. Natuurlijk liggen er wel scenario's klaar om bij snel handelen iets te kunnen doen maar voorlopig is het maar aanmodderen.

Dus het is een beetje kort door de bocht om te melden dat Vodafone het allang weet. Ze denken er wel over na, maar zolang er nog niets concreet is dan is er ook niets te melden. Dat doe ik zelf ook niet met mijn zaken partners over zaken doen in Engeland. Pas als daar echt iets uit komt gaat de molen draaien.

Heeft dus niets met geheim houden te maken maar gewoon omdat er nog geen afspraken zijn en dan heeft melden ook geen zin. Het is natuurlijk onzin om klanten te melden wat ze eventueel gaan doen als scenario a komt of wat ze gaan doen als het scenario b gaat worden of misschien wel scenario c. Nee, zo werkt dat niet. Dat jij niet blij bent dat je erop moet wachten, het is niet anders. Maar dat heeft zekers niet met geheimzinnigheid te maken!
RobertKoopman

Gedreven Liefhebber
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes
De hele Brexit staat nog op losse schroeven.
De Britten weten zelf nog niet eens of het wel door gaat.
Vandaag stemmen ze er in het Britse Lagerhuis weer over.
De prijs van belminuten staat niet erg hoog op het prioriteitenlijstje ben ik bang.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is dan ook nog niet duidelijk of ze nu wel of niet weg gaan. Laten we dat als eerste eens afwachten.
Daarna is het aan Vodafone om te bepalen of ze het zo laten of gaan aanpassen.
Ebe
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zeker je kunt afwachten. Vodafone sluit contracten af met de klant zonder iets te communiceren over de risico's onder het mom van "we weten het nog niet". Na de Brexit verhoogt Vodafone de tarieven met een factor 5 en de klant is contractueel verplicht ze te betalen. Vanuit Vodafone geredeneerd een prima manier van doen, het risico ligt helemaal bij de klant. Zou er ook iemand bij Vodafone zijn die vanuit de klant redeneert?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ebe wrote:
Zeker je kunt afwachten. Vodafone sluit contracten af met de klant zonder iets te communiceren over de risico's onder het mom van "we weten het nog niet". Na de Brexit verhoogt Vodafone de tarieven met een factor 5 en de klant is contractueel verplicht ze te betalen. Vanuit Vodafone geredeneerd een prima manier van doen, het risico ligt helemaal bij de klant. Zou er ook iemand bij Vodafone zijn die vanuit de klant redeneert?

Echt he, ik vraag me af waar je toch elke keer de tarief verhoging met factor 5 vandaan weet te halen?? Je neemt maar dingen vanuit jezelf aan die je helemaal niet eens waar kunt maken. Ook al zo vreemd om te melden dat Vodafone het nu wel zou weten maar het lekker niet wil vertellen.

Kom op zeg, als de klantenservice aangeeft het niet te weten dan mag je daar vanuit gaan. Zo kan je iedereen wel gaan wantrouwen en dat is niet goed voor je leven hoor, echt niet. Daarnaast weet ik niet of je het nieuws volgt maar voorlopig gaat het met Engeland niet goed en ziet de Brexit er nog niet aan te komen. Geduld is een schone zaak en gewoon afwachten.

Heel jammer dat je zo denkt... echt, ik meen het. Maar goed, Vodafone weet nog niet dus het is gewoon afwachten.
RobertKoopman

Gedreven Liefhebber
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes
Is er ooit wel eens iets bij Vodafone 5x zo duur geworden?
En wel of geen Brexit, niemand kan iets zinnigs zeggen over de telefoontarieven.
Daarbij vallen Zwitserland en Noorwegen (en Turkije met Cyprus) nu ook al in het EU tarief dus waarom zou dit voor het VK per direct veranderen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Er is inderdaad nog niks bekend over of het aangepast gaat worden. Het klopt inderdaad dat Zwitsterland, Noorwegen, Turkije en Cyprus ook onder het EU tarief vallen bij ons, terwijl dit geen EU landen zijn.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Zie dit topic:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/brexit-297893#post308131
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic