Bambi89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

(Verlopen) abonnement naar prepaid vanuit buitenland.

Hallo,

Ik ben in het buitenland en heb mijn abonnement stil gezet voor 7 maanden. Ik ben echter langer gebleven dan gepland, waardoor mijn abonnement weer verder is gegaan, en nu zelfs verlopen is (30nov). Omdat ik nog zeker tot Juni niet thuis ben en nu een lokaal simkaartje gebruik, heb ik geen abonnement nodig. Echter, ik zou wel graag mijn nummer behouden. Omdat ik in het buitenland ben kan ik niet de traditionele weg volgen (online omzetten, simkaart ontvangen, hiermee bellen naar nls nummer, simkaart in gebruik nemen).

Bij deze dus de vraag, kan ik mijn abonnement omzetten naar prepaid vanuit Australie? En hoe?

Momenteel heb ik onnodige abonnementskosten, dus ik verzoek eenspoedige oplossing.

Hartelijk bedankt alvast.
Groetjes Margaux
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Bambi89

Als je contractvrij bent is het mogelijk om je abonnement om te zetten naar prepaid. Het is alleen lastig om dit te regelen vanuit het buitenland. Je moet dan aan iemand vragen om een prepaid startpakket voor je te kopen zodat je met dat nummer het formulier op www.vodafone.nl/nummerbehoud in kunt vullen. Op die prepaid simkaart wordt dan namelijk uiteindelijk je nummer gezet. Ook is het belangrijk dat de prepaid simkaart eerst in Nederland wordt gebruikt, anders wordt deze namelijk niet actief. Alle informatie staat trouwens ook op de nummerbehoud pagina. Mocht je daarna nog vragen hebben kun je deze natuurlijk hier stellen, 😄
VF

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Maartje,

Ik zie dat je deze vraag een tijd geleden hebt geantwoord maar heb alsnog een vraagje:
Als Vodafone klant wonende in the UK heb ik zowel een Nederlands nummer als een Engels nummer (beide landen Vodafone klant ! ), en nu wil ik graag mijn Nederlands nummer behouden maar ze zeggen dat ik die moet opwaarderen. Is er een manier dat ik mjn nummer kan behouden zonder dat ik elke jaar geld verlies van het niet gebruiken van prepaid? Het is voornamelijk zodat mensen mij nog kunnen bereiken (via apps zoals Whatsapp) die mijn UK nummer nog niet hebben, en ik wil graag ditzelfde nummer gebruiken als ik over een paar jaar terug ga naar Nederland.

Kun je me hierbij helpen?
Bij voorbaat dank
Anonymous
Niet van toepassing
Zonder opwaarderen ga je het nummer niet behouden. Op een gegeven moment wordt het nummer afgesloten. Na een bepaalde tijd wordt het nummer weer vrijgegeven. Diegene die het nummer krijgt zal hoogstwaarschijnlijk ook whatsapp gaan gebruiken en zal dan alle berichten binnen krijgen van jouw contacten. Ook whatsapp dien je dus stop te zetten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
VF , wat Steven- aangaf klopt helemaal. Je Prepaidtegoed heeft een beperkte geldigheidsduur. Waardeer je niet op tijd op, dan komt je mobiele nummer te vervallen. Kijk voor meer informatie over Prepaid tegoed eens in dit topic: Opwaarderen en tegoed - Alles wat je altijd al hebt willen weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic