1
Vraag
2
Reacties
Mic_Arm

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

10 euro buiten mijn bundel door extra VPlaynow

Een tijdje geleden krijg ik een sms van een of ander website, VPlaynow, die mij vertelde dat ik gebruik maak van hun diensten en dat de kosten 5 euro waren. Wel met een link voor afmelden. Ik dat laat maar, das reklame. Na fijn de volgende dag zelfde sms, zelfde verhaal, zelfde prijs.
Nu zie ik 10 euro buiten mij Vodafone bundel te betalen....!
Vodafone gebeld en het advies gekregen om idd af te melden op hun website. Dat heb ik ook meteen gedaan... Maar toch... Ik had nooit aangemeld...
Heeft iemand anders het zelfde meegemaakt? Heeft u dat moeten betalen? Is toch te gek voor woorden! Als de telefoon abonnement niet duur genoeg waren!
Ik wacht af de volgende rekening, en als dat wordt verrekend denk ik al nu te gaan overstappen, bij KPN ofzo...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mic_Arm
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zoek de Community maar eens af met het woord: Healthy
Je krijgt dan meerdere topics die zijn aangemaakt met dit zelfde probleem. Je hoeft jezelf helemaal niet aangemeld te hebben maar vanuit een app of een banner reclame opeens zo’n aangemeld te zijn voor zo’n abonnement. Daar kan Vodafone ook niet zoveel aan doen en het valt op dat het het meest gebeurd bij Android toestellen. En dit komt omdat de apps teveel mogen weten van gebruikers en dan kan dit gebeuren (zo komen ze ook aan je telefoonnummer).

Om nu gelijk te melden dat als Vodafone dit niet gaat vergoeden je dan naar een andere provider gaat is wel heel kort door de bocht. Het kan namelijk bij alle providers gebeuren, ik had het zelf bij een andere provider. Als je je klacht hebt ingediend bij Vodafone dan zullen ze deze in behandeling nemen en is er een mogelijkheid dat ze dit met coulance vergoeden. Maar wees daar niet gelijk zeker van, dat is iets waar Vodafone over zal moeten beslissen. Maar vragen kan je ze altijd, om het te laten vergoeden.

Het is en blijft erg vervelend, altijd blijven opletten. Maar nu je je hebt afgemeld bij www.payinfo.nl krijg je deze berichten niet meer.

In ieder geval toch een fijn weekend gewenst en hele fijne Paasdagen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mic_Arm
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zoek de Community maar eens af met het woord: Healthy
Je krijgt dan meerdere topics die zijn aangemaakt met dit zelfde probleem. Je hoeft jezelf helemaal niet aangemeld te hebben maar vanuit een app of een banner reclame opeens zo’n aangemeld te zijn voor zo’n abonnement. Daar kan Vodafone ook niet zoveel aan doen en het valt op dat het het meest gebeurd bij Android toestellen. En dit komt omdat de apps teveel mogen weten van gebruikers en dan kan dit gebeuren (zo komen ze ook aan je telefoonnummer).

Om nu gelijk te melden dat als Vodafone dit niet gaat vergoeden je dan naar een andere provider gaat is wel heel kort door de bocht. Het kan namelijk bij alle providers gebeuren, ik had het zelf bij een andere provider. Als je je klacht hebt ingediend bij Vodafone dan zullen ze deze in behandeling nemen en is er een mogelijkheid dat ze dit met coulance vergoeden. Maar wees daar niet gelijk zeker van, dat is iets waar Vodafone over zal moeten beslissen. Maar vragen kan je ze altijd, om het te laten vergoeden.

Het is en blijft erg vervelend, altijd blijven opletten. Maar nu je je hebt afgemeld bij www.payinfo.nl krijg je deze berichten niet meer.

In ieder geval toch een fijn weekend gewenst en hele fijne Paasdagen.
Mic_Arm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nou... Ik ben aan het onderzoeken als dat idd gebeurt ook bij andere providers...
En zoals iemand zei in een van hetzelfde topic:"Je zal dat wel hebben gekrijgen via een koekie, dus gewoon betalen maar!" en dan zei die member heel bewust:"Hoe zou Vodafone reageren als 500 000 euro van hun rekening wordt afgeschreven met het reden:" Je zal dat wel hebben gekrijgen via een koekie! "
Ik vind dat het opmerking verbeeld goed de situatie.
De vraag is moeten we dat accepteren? En dus betalen? Hebben we geen recht om een goede bescherming van onze providers? aangezien dat de rekening via hun verloopt?
Kijk... 10 euro is niet zo erg, en ik ga ze betalen als het moet, maar ik vrees voor de toekomst. Als dat zo gemakkelijk in zijn werk gaat, kunnen we heel hoge rekeningen verwachten de komende manden...
Er moet iets aan te doen zijn! Als niet juridische stappen tegen deze illegale praktijk.
We betalen allemaal netjes onze rekeningen, en ook vak die extraatjes die bij komen, zoals een sms ff gestuurd naar oma in het buiteland of iets anders wat niet altijd duidelijk is, (zoals 1 eurotje extra bij mijn laatste rekening die nergens terug te vinden is) en we hebben jaren lang moeten bloeden voor roaming. Oké nu zijn de roaming kosten afgeschaft, (Alléluia!), maar we moeten gaan bloeden voor de koekie's!?!!!
Dat is gewoon niet eerlijk!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als jij je hebt afgemeld op die pagina dan is er niets aan
de hand. Je kan dan via die weg geen abonnementen meer krijgen. Je hebt je verzoek, netjes met een schrijven, verzonden aan Vodafone en die gaan nu bekijken wat er is gebeurd. En wie weet krijg je het terug, dat is nu even afwachten.

Het voorbeeld van 500.000,- euro is echt een appels met peren vergelijk verhaal. Dat gaat natuurlijk niet echt op en is een beetje overdreven. Maar dat er zomaar 10,- euro van je rekening afgehaald kan worden, omdat er slimme digitale dieven rond lopen en het geld op deze manier proberen je incasseren, is natuurlijk niet netjes. En geloof me, daar werken de providers met z’n alle aan om dit te voorkomen. De eerste stap is uitloggen bij Payinfo en wie weet wat er nog volgt in de toekomst.

Fijn weekend.
Mic_Arm
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
In ieder geval bedankt voor de warme reactie, dat doet mij goed, dat laat mijn voelen dat ik niet alleen ben... 🙂 lol... Maar ff serieus... Het is fijne gevoel te weten dat iemand, zoals jou Energieboy, mee denk met ons mee aan de problemen, en ook wordt niet daarmee alles opgelost, daar heb ik echt respect voor.
En uiteraard prettig paasdagen!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Mic_Arm

Ik begrijp je frustratie hierover. Echter, de informatie die Energieboy geeft is correct. Je hebt de juiste stappen in dit proces gevolgd; als je je hebt afgemeld bij payinfo is de schade beperkt gebleven. Onze excuses voor het ongemak.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic