Sticky

Blokkades - Alle ins & outs

• 25 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 47003 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12

Soms is het handig om even een dienst te blokkeren. Bijvoorbeeld om hoge kosten te voorkomen.
Het kan ook gebeuren dat Vodafone een blokkade plaatst op jouw nummer. Bijvoorbeeld omdat je niet op tijd hebt betaald. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Dat lees je in dit topic.

Wat doe ik als mijn toestel geblokkeerd is?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een blokkade. Op onze website vind je een handig stappenplan om erachter te komen waarom je toestel geblokkeerd is en hoe je dit op kunt lossen.

Welke blokkades kan ik zelf plaatsen met een abonnement? En hoe doe ik dat?

• Al het inkomende en uitgaande dataverkeer
  • Alle inkomende gesprekken
  • Alle Inkomende gesprekken als je in het buitenland bent
  • Alle uitgaande gesprekken
  • Uitgaande gesprekken behalve naar nummers in het land waar ik ben
  • Uitgaande gesprekken behalve naar Nederlandse nummers
  • Alle oproepen naar betaalde (premium) nummers

Deze blokkades kun je zelf plaatsen via My Vodafone. 

Welke blokkades kan Vodafone plaatsen?

• Voicemail
  • Datagebruik in Nederland
  • Datagebruik in het buitenland
  • Contentblokkade
  • Time out van je abonnement ivm tijdelijk verblijf in het buitenland
  • Betalingsblokkade (uitgaand) 
  • Betalingsblokkade (uitgaand en inkomend) 
  • 0800 nummers
  • 0900 nummers
  • 0800 en 0900 nummers

Zijn er kosten verbonden aan het plaatsen van een (de)blokkade?
In sommige gevallen zijn er kosten verbonden aan een (de)blokkade. Op onze website kun je dit nakijken. Selecteer jouw abonnementsvorm en scrol naar het kopje ‘Blokkeren / deblokkeren’.

Hoe kan ik betaalde diensten blokkeren?
Met betaalde diensten bedoelen we commerciële sms- en internetdiensten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een dagelijkse horoscoop of een spelletje. Als je dit niet wilt gebruiken, kun je deze blokkeren. Klik 
hier voor meer informatie.

Ik word lastiggevallen. Kan ik het nummer dat mij belt blokkeren?
Het is natuurlijk nooit prettig als je lastig gevallen wordt. Als je steeds ongewenst gebeld of ge-sms’t wordt door iemand, geef dat dan bij ons aan. Wij gaan dan hiermee aan de slag. Meer uitleg hierover vind je 
hier.

Bij sommige toestellen kun je bepaalde nummers blokkeren via je oproepinstellingen. Als je een directe oplossing wilt is dit een handige optie. Heeft je telefoon deze optie niet? Er bestaan ook apps waarmee je een nummer kunt blokkeren. Kijk hiervoor eens in je App Store/Play Store/Windows Store.

Waarom krijg ik een blokkade voor datagebruik binnen Nederland?
Om je te behoeden voor hoge datakosten buiten je bundel blokkeren we je internet zodra je voor
100 buiten je bundel hebt verbruikt. Je krijgt dan een sms’je van ons en kunt vervolgens zelf kiezen of je verder wil gaan met internetten. Kijk hier voor de details.

Waarom krijg ik een blokkade voor datagebruik in het buitenland?
Ook in het buitenland willen we je beschermen tegen hoge datakosten buiten je bundel. Je kunt zelf een datalimiet instellen van
60,50 of hoger. Standaard staat deze limiet op 60,50. Wij blokkeren je internet als je voor dit bedrag datakosten buiten je bundel gemaakt hebt. Op onze website lees je hier meer over.

Wanneer plaatst Vodafone een administratieve blokkade op mijn nummer?
Een administratieve blokkade is een blokkade van alle mogelijke diensten. Je kunt dan niet meer bellen, sms’en of internetten. We kunnen deze blokkade op jouw verzoek plaatsen, bijvoorbeeld als je telefoon gestolen of kwijt is. Maar, je kunt dit in zo'n geval ook zelf regelen via My Vodafone

Mijn nummer is geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand. Ik heb inmiddels betaald. Wanneer verdwijnt de blokkade?
Zodra we je betaling verwerkt hebben wordt de blokkade automatisch opgeheven. De snelste manier is via iDEAL in My Vodafone. Wil je hier meer over weten? Kijk dan op deze pagina.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Stel je vraag en open je eigen topic. 

2 reacties

ik word in 1 week 9 x gebeld door een nummer kunnen jullie dat nummer op mijn vaste telefooon blokkeren?

030 2273598 dit is een nummer van een energy berdrijf ik heb al 9 x gevraagd mij niet meer te bellen en gewoon 8x terugbellen

Hey @Martha B . Wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt, 

Ik haal even het stukje tekst uit het topic dat voor jou van toepassing is: 
Ik word lastiggevallen. Kan ik het nummer dat mij belt blokkeren?
“Het is natuurlijk nooit prettig als je lastig gevallen wordt. Als je steeds ongewenst gebeld of ge-sms’t wordt door iemand, geef dat dan bij ons aan. Wij gaan dan hiermee aan de slag. Meer uitleg hierover vind je hier.

Bij sommige toestellen kun je bepaalde nummers blokkeren via je oproepinstellingen. Als je een directe oplossing wilt is dit een handige optie. Heeft je telefoon deze optie niet? Er bestaan ook apps waarmee je een nummer kunt blokkeren. Kijk hiervoor eens in je App Store/Play Store/Windows Store."

Heb je het bedrijf zelf ook al benaderd hierover? 

Reageer