Karlijn1987

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

foutje verlenging vodafone

Hi All,

 

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd met aanschaf van een nieuw toestel naar aanleiding van bericht van Vodafone dat ik kon verlengen. Door een systeemfout bij Vodafone is het nieuwe contract te vroeg ingegaan. 
Dit viel mij op doordat ik opeens een rekening kreeg van 198€. Vodafone bleek het abonnement 4 maanden eerder dan de verlenging in te hebben laten gaan en heeft daarom de toestellening van het oude toestel ‘€96 extra afgeschreven. Nadat ik dit constateerde direct contact opgenomen met de klantenservice op 21 juli. Een collega vertelde dat het een systeemfoout betrof en dat het afgelopen week gecorrigeerd zou worden en dat ik het bedrag van de toestellening van het oude toestel terug zou ontvangen. Leek mij prima, kan gebeuren. 


Nu heb ik vandaag wederom contact gehad, ik heb de betaling nog niet ontvangen namelijk. nu krijg ik te horen dat het bedrag niet terugkomt en dat ik er maar mee akkoord moet gaan. Ik ben het hier niet mee eens en verwacht dan ook gewoon dat de verlenging ingaat bij afloop van mijn oude abonnement.

Als ik dit vooraf had geweten had ik namelijk niet mijn abonnement verlengd en gewoon gewacht tot deze afliep. Dan was mijn nieuwe toestel waarschijnlijk ook goedkoper geweest. 

Heb een printscreen van de chat, waarin ze zelf toegeven dat het een systeemfout betreft.

Een snelle rekensom, als ik mijn Vodafone abonnement niet had verlengd en vodafone dus geen systeemfout had gemaakt had ik mijn oude toestel gewoon tot 1 november afbetaald. Ik had dan pas op 1 november een nieuw toestel aangeschaft samen met een abonnement. Mijn verwachting is dat de maandelijkse toestelkosten op dat moment met €2 per maand naar beneden waren gegaan. Over 2 jaar bedraagt dit dus 48€.

Verschil is dus 48€ teveel betaald aan vodafone. Andere optie is dat ik geen eenmalige kosten zou hoeven betalen per 1 november. Ook dat scheelt zo’n 46€.

Het zou Vodafone dan ook sieren als ze de kosten die ik nu heb door hun systeemfout zouden verlagen dan wel kwijtschelden.

groet,  Karlijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lindavanrooij14

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt! Maar ben nog steeds niet blij met de uitkomst daarvan, namelijk dat jullie mij dwingen mijn abonnement eerder in te laten gaan. Ik heb inmiddels alle kosten betaald maar zeer ontevreden over het feit dat jullie systeemfout ten nadele van mij komt. Voor mij na dit abonnement dan ook geen Vodafone meer!! Schandalig hoe jullie vaste klanten behandelen ! Trouwens ik kan er ook weer achteraan gaan dat 5 g nog niet is ingegaan.. terwijl dit wel in m’n nieuwe abonnement zit.. pff zo klaar hiermee! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Karlijn1987 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is dus voor klanten lastig om je te helpen. Natuurlijk kan iemand van Vodafone je helpen, morgen zullen die weer online zijn. Om ze dit uit te laten zoeken hebben ze een aantal gegevens van je nodig. De gegevens die ze nodig hebben kan je invullen op de profielinstellingen pagina van deze community. Als je die daarop invult dan kan iemand van Vodafone gelijk met je mee kijken. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Karlijn1987 . Welkom hier!

Ik moet zeggen dat ik nog niet 100% voor ogen heb wat er nu precies aan de hand is. Maar ik ben het er mee eens dat je niet door een fout aan onze zijde voor extra kosten moet komen te staan. Als ik je gegevens kan inzien, wordt het vast een stuk duidelijkers. Vul je je profiel aan? 🙂

Lindavanrooij14

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Karlijn, 

 

ben nieuwsgierig hoe dit bij jou is afgelopen? Bij mij namelijk hetzelfde verhaal en Vodafone heeft aangegeven dat ik gewoon voor de kosten moet opdraaien terwijl het een fout van Vodafone is!!! Voor mij nooit meer Vodafone! Schandalig hoe je wordt behandeld!! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Lindavanrooij14,

Goed dat je dit topic hebt gevonden, welkom! Ik zie dat je klacht inmiddels door een collega is behandeld en dit uiteen heeft gezet voor je. Mochten daar nog onduidelijkheden over zijn, kun je het beste via die weg opnieuw contact opnemen.

Lindavanrooij14

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt! Maar ben nog steeds niet blij met de uitkomst daarvan, namelijk dat jullie mij dwingen mijn abonnement eerder in te laten gaan. Ik heb inmiddels alle kosten betaald maar zeer ontevreden over het feit dat jullie systeemfout ten nadele van mij komt. Voor mij na dit abonnement dan ook geen Vodafone meer!! Schandalig hoe jullie vaste klanten behandelen ! Trouwens ik kan er ook weer achteraan gaan dat 5 g nog niet is ingegaan.. terwijl dit wel in m’n nieuwe abonnement zit.. pff zo klaar hiermee! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je inmiddels gebruik maken van 5G @Lindavanrooij14? Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het graag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic