Sticky

Hoe is jouw rekening opgebouwd?

  • 9 april 2016
  • 0 reacties
  • 14240 keer bekeken

Reputatie 4

We doen ons best om jouw maandelijkse rekening zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk te maken. Toch kunnen we ons voorstellen dat sommige kosten wel eens onduidelijk zijn. Daarom hebben we voor jou een overzicht van de opbouw gemaakt. 
 

Je rekening bekijk je via My Vodafone. Dat kan zowel via de app als de website. Elke maand ontvang je van ons een sms’je wanneer deze klaarstaat. Wanneer je in My Vodafone klikt op het kopje “Rekeningen” zie je een overzicht van al je rekeningen. Bovenaan staat je laatst ontvangen factuur.

K
lik op een specifieke maand om elk onderdeel uit te klappen en de specificaties van de kosten te bekijken. Bij elke rekening vind je de optie om deze als PDF te downloaden voor je eigen administratie.

< Bekijk je rekening in My Vodafone >

Valt je rekening anders of hoger uit dan verwacht? Dat kan verschillende redenen hebben. Om die redenen goed uit te kunnen leggen, hebben we voor jou een overzicht gemaakt van de opbouw van een factuur.
 


Okay, maar hoe kan die rekening dan opeens zo hoog zijn? Klik op de situatie die op jou van toepassing kan zijn, voor een uitgebreide uitleg. 

Je hebt gebruikskosten buiten je bundel

Als je meer verbruikt dan in je bundel zit, of andere extra kosten maakt die niet binnen je bundel vallen, dan zie je dit een maand later terug op je rekening. Dus wat je in november buiten je bundel gebruikt, staat op je rekening van december.
 

< Zoek je buitenbundel tarieven op >
 

Een aantal diensten worden altijd buiten je bundel berekend:

  1. Bellen, sms’en, internetten en gebeld worden in landen buiten de EU
  2. Vanuit Nederland bellen naar een buitenlands nummer
  3. Bellen naar servicenummers zoals 0900- en 0909-nummers
  4. Aankopen bij derden zoals contentdiensten of diensten zoals Netflix, Blendle of Napster.


Het is je eerste rekening 

Op je eerste rekening staan je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarnaast staan er eventueel aansluitkosten of toestelkosten voor je telefoon op de factuur. Het is dus afhankelijk van het moment van afsluiten van je abonnement, hoe hoog je eerste rekening is. Bekijk hieronder een voorbeeld:

 

 

 

Je hebt je abonnement verlengd of gewijzigd 

Heb je je abonnement verlengd, dan staan er twee keer kosten op rekening:

  • De kosten van je oude abonnement tot het moment van verlenging
  • De kosten van je nieuwe abonnement vanaf het moment van verlenging

Je hebt dus nooit dubbele kosten! Je betaalt je abonnementskosten altijd vooruit en je gebruikskosten achteraf. Dat houdt dus in dat op de eerstvolgende factuur na je verlenging, een verrekening plaatsvindt.

Let op: afhankelijk van de aanmaakdatum van je factuur kan het voorkomen dat deze verrekening in abonnementskosten niet meteen op de eerste rekening staat. Een eventueel verschil verrekenen we dan op je eerstvolgende rekening.

 

Het is je laatste rekening 

Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je telefoon. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.

Op je laatste factuur staan ook je laatste abonnements--en gebruikskosten naar rato. Dat betekent: tot het moment dat je het abonnement gebruikt hebt.

Zijn de volledige abonnementskosten in rekening gebracht, terwijl je gedurende de maand bent afgesloten? Dan volgt er nóg een laatste rekening met een terugbetaling voor die laatste dagen.

 

Er heeft een creditering plaatsgevonden 

Krijg je geld van ons terug? Dan zie je dit op je rekening bij “Creditering”. Of in My Vodafone bij “Speciale Nota’s”. Had je de creditering verwacht en staat ie nog niet op je rekening? Wacht dan even af tot de volgende rekening. Zoals we hierboven uitleggen bij Abonnement verlengd of Laatste rekening, is de correctie afhankelijk van de aanmaakdatum van je factuur.
 

 

 

Valt je rekening dusdanig hoger uit, dat je deze niet meteen helemaal kunt betalen? Dan kijken we graag met je mee of er een regeling mogelijk is. Vul hiervoor dit formulier in.

Houd er ook rekening mee dat jouw factuur persoonlijke informatie bevat. Daarom mogen we deze eventuele regeling alleen treffen met de contractant of iemand die door de contractant gemachtigd is.

Heb je inhoudelijke vragen of opmerkingen ? Plaats dan een reactie onder dit topic.


0 reacties

Geen reactie

Reageer