Roelin013

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekking grensgebied 5113 BD

Wij staan op een Camping in Chaam, dichtbij de grens met België. Vorig jaar hadden we geen problemen met het gebruik van de GSM (bellen en internet). Alleen in de caravan was de dekking regelmatig wat minder (geen 4G). Wij komen nu dit jaar voor het eerst op de camping. De telefoon schakelt nu over naar de provider in België. In basis voor de bereikbaarheid geen probleem met de huidige voorwaarden. Maar voor het datagebruik is dit wel vervelend.  Ik weet niet of het uitschakelen van het 3G netwerk er iets mee te maken heeft?.

 

Is er een oplossing voor dit probleem, anders dan roaming uit te schakelen?

 

|Ik verneem het graag

 

groeten Roel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het klopt dat je data gewoon doorloopt met een Fair Use Policy. En wellicht dat je dit ook kan onderbouwen. Als je een provider vast zet dan kan een sterkere provider, die nu in België, je er niet af drukken. Dus als je standaard Vodafone hebt genomen en niet zegt automatisch, dan blijft hij bij Vodafone en zal die niet weggedrukt worden door een sterkere mast vanuit België. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Roelin013 
Wat leuk om er even tussenuit te zijn. 
Maar natuurlijk heel vervelend dat je elke keer te gast bent met je mobiel in België. Kan je in je telefoon ook handmatig een netwerk kiezen? Je telefoon doet het nu vast automatisch en dat is bij een grens niet handig. Kijk bij instellingen en dan mobiel netwerk en dan Vodafone NL op handmatig zetten. 

Je kan het eens proberen. 

Roelin013
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie.

Ik weet niet of ik handmatig een netwerk kan kiezen. Maar heb ik dan niet het probleem dat als ik dan geen Nederlandse dekking heb dat ik helemaal niet meer bereikbaar ben?

 

Maar het probleem is denk ik kleiner als het lijkt ben ik achter gekomen. Dategebruik loopt in België ook gewoon door. Er wordt alleen gesproken over Fair use Policy. En dat durf ik in deze wel te verdedigen.

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het klopt dat je data gewoon doorloopt met een Fair Use Policy. En wellicht dat je dit ook kan onderbouwen. Als je een provider vast zet dan kan een sterkere provider, die nu in België, je er niet af drukken. Dus als je standaard Vodafone hebt genomen en niet zegt automatisch, dan blijft hij bij Vodafone en zal die niet weggedrukt worden door een sterkere mast vanuit België. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic