rvanlaak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S5 nog geen 5G

Sinds enkele dagen heb ik de S20 5G. Helaas lukt het niet om op het 5G netwerk te komen. Volgens het artikel op jullie site zou ik dan hier een vraag moeten plaatsen. 

Ook opmerkingen uit andere topics werken niet. Is het een kwestie van tijd voordat de 5G registratie werkt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rvanlaak
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is me inmiddels duidelijk waarom alle opgenoemde opties uit het geciteerde topic niet werkte.

Voor mijn telefoon werd - alhoewel ik er meermaals voor controleerde - de laatste systeemupdate van mei nog niet beschikbaar gesteld. 

Connecten met 5G is nu gelukt na het installeren van deze laatste software-update. Het betreft versienummers G981BXXU2ATE6 / G981BOXM2ATE6 / G981BXXU2ATE3.

Misschien een idee het topic om te updaten dat voor telefoons soms niet meteen de laatste update beschikbaar gesteld wordt, en dat je het dan een paar dagen later kan proberen?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @rvanlaak 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

“Volgens het artikel op jullie site zou ik dan hier een vraag moeten plaatse” gekke tekst en snap ook niet waarom dat in het artikel staat. Misschien als je vragen hebt over 5G, dat je dan hier je vraag daar over kan stellen hoe het werkt en zo.

Maar waarom jij het nog niet hebt, geen idee. Lees anders deze topic eens:

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-start-met-5g-in-nederland-301158#post328228

En bekijk de actuele 5G dekking op de dekkingskaart. Misschien zit je net op het randje of heb je nog geen 5G dekking? Heb je verder je toestel goed staan zodat deze ook 5G ontvangt (als het mogelijk is om dit zelf aan te passen natuurlijk). 

Zodra iemand van Vodafone je bericht heeft gelezen dan zal die zeker hierop ook nog reageren. Heb daarvoor nog even geduld aub maar controleer zelf nog even of de dekking van 5G in je buurt is.

rvanlaak
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Preciea dat topic had ik inderdaad gevolgd en daar staat het volgende:

Heb je al deze stappen uitgevoerd maar nog steeds geen 5G? Open dan een topic.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar heb je dan ook alles gedaan? Gecontroleerd via de website, eventueel contact opgenomen met de klantenservice? Veel mensen hebben 5G maar vallen net buiten het gebied en moeten nog wachten tot Vodafone heel Nederland heeft aangesloten. Wat heb je inmiddels gedaan?

Met deze vragen weet de medewerker van Vodafone wat je al gedaan heeft en dan is de volgende stap misschien wat korter naar een oplossing. Tenminste, ik neem aan, als het volledig zou moeten werken, dat er dan zeker vanuit Vodafone een oplossing komt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @rvanlaak . Welkom hier! 

We hebben je niet meer gezien na de vragen die @Energieboy je stelde. Kunnen we je nog ergens mee helpen? 🙂 

rvanlaak
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is me inmiddels duidelijk waarom alle opgenoemde opties uit het geciteerde topic niet werkte.

Voor mijn telefoon werd - alhoewel ik er meermaals voor controleerde - de laatste systeemupdate van mei nog niet beschikbaar gesteld. 

Connecten met 5G is nu gelukt na het installeren van deze laatste software-update. Het betreft versienummers G981BXXU2ATE6 / G981BOXM2ATE6 / G981BXXU2ATE3.

Misschien een idee het topic om te updaten dat voor telefoons soms niet meteen de laatste update beschikbaar gesteld wordt, en dat je het dan een paar dagen later kan proberen?

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je bent niet alleen, Galaxy Note 10+ 5G gebruikers zullen ook geen 5G hebben (ondanks dat die toestellen wel door de toestel checker komen). Contact gehad met de klantenservice hierover en bleek dat 5G niet actief was op mijn abonnement. Inmiddels is dit wel actief (althans dat werd me verteld) maar helaas nog altijd geen 5G. Ik gok dat alle Note 10+ 5G gebruikers dit ondervinden en er is ook geen manier om 5G te forceren op je toestel. De enige optie is auto (5G/4G/3G/2G) aan te zetten, maar helaas haalt dat weinig uit. Overigens woon ik praktisch naast een zendmast dus dekking is niet het probleem en volgens de dekkingskaart zit ik er ook middenin.

 

Erg jammer en wellicht is het een idee om de Note 10+ 5G van de toestelchecker te schrappen als ondersteund toestel. Heb dit toestel gekocht vanwege 5G en het feit dat Vodafone zelf op de website verklaart dat het zowel ondersteund word en dat het nu al beschikbaar is. Helaas...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic