Abder

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet en Bellen

Hi, 

- Ik heb alle fora gezien
- Ik had hiervoor Oneplus 6, een Oneplus 8 en nu een Realme, allemaal 4G telefoons. (oh en zelfs een 8110 4G)

Ik heb op geen van de telefoons kunnen bellen en internetten tegelijk. APN instellingen zijn goed en ik heb deze ook al gelezen: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/geen-internet-tijdens-bellen-299322.

Wat te doen? Vond het 2 jaar geleden al irritant, maar nu mijn abbo voorbij is wil ik eigenlijk weten of ik iets doms heb gedaan of dat het een vodafone ligt.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat zijn de juiste instellingen @Abder
Kun je APN type aanpassen naar alleen default?

Indien de simkaart in een ander toestel werkt, dan ligt het issue bij het toestel.
Indien de simkaart niet in een ander toestel werkt, raad ik een simwissel aan.
Werkt het dan nog niet, dan kunnen we nog kijken wat er mogelijk is. 

Welke type Realme heb je? Het is namelijk niet een toestel wat wij op dit moment ondersteunen met bellen over 4G en bellen over Wifi 
Ik vraag dit zodat ik eens kan kijken welke netwerkfrequenties dit toestel aan kan en wat de specificaties zijn. 

De OnePlus 5, OnePlus 5T, OnePlus 6 , OnePlus 6T en OnePlus 7 (ook Pro) worden op dit moment ondersteund met bellen over 4G.
Dit betekent niet dat de Realme hiervan niet gebruik kan maken. Sommige toestellen kunnen gewoon gebruik maken van deze optie zonder dat ze getest zijn voor bellen over 4G en Wi-fi.

Je mag hiervoor contact opnemen met de fabrikant. Hierdoor kunnen zij samen met ons gaan testen om het werkend te krijgen. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Abder 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Gekke vraag misschien, maar blijf je klant bij Vodafone of heb je besloten naar een andere provider te gaan? Als dit laatste dan zou ik zeggen, maak je verder niet druk en veel plezier bij je nieuwe provider. Maar ben je nog altijd klant, en blijf je klant, dan is het natuurlijk super vervelend. 

De oneplus is dan, denk ik, geen gecertificeerd toestel voor het Vodafone netwerk. Het ondersteund hierdoor geen 'bellen over 4G', Volte. Als jij gaat bellen val je terug naar 3G. Sommige toestellen kunnen dan ook weer het datakanaal overzetten naar 3G. Deze Oneplus blijkbaar niet. Na het gesprek kan het toestel wel weer naar 4G terug.

Een Volte gecertificeerd toestel, b.v. Apple of Samsung blijft op 4G om tegelijk zowel spraak als snel data af te handelen.

Hoe het verder in elkaar zit weet ik eigenlijk niet. Daarvoor kan beter iemand van Vodafone je verder antwoord geven. Misschien kan die het dan ook beter uitleggen of misschien is daar toch een schakelaar om over te zetten. Ik wacht ook geduldig af op het antwoord, ben wel benieuwd. 

Hoe dan ook, of je blijft, of gaat, bedankt voor deze info en het melden. Daar kunnen we weer zeker wat van leren, als klant 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Abder 
Kun je eens checken of de tips in dit topic helpen?
Ook hoor ik graag welke instellingen bij netwerkmodus staan en hoe je de simkaart ingesteld hebt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels verholpen @Abder?

Abder
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy Thanks voor je snelle reactie en sorry voor mijn late!  Van dit toestel weet ik het niet, maar bij de Oneplus weet ik zeker dat het Volte aan moest kunnen.

En wat switchen van provider betreft wilde ik eerst zeker weten of het niet aan het toestel lag. Anders heb ik straks elders hetzelfde probleem.

@Steven Vodafone Thanks voor de opvolging ondanks mijn inactiviteit. Het probleem is op sommige dagen gewoon intenst frustrerend omdat ik dan op mn hotspot werk en op sommige dagen mindere prioriteit, Maar wil het wel graag oplossen. Ik moet nog een kruistest doen en mijn instellingen vindt je bijgevoegd. Ik weet niet of je deze bedoelt. 

Wat zijn de vervolg stappen na een kruistest? Stel dat het op een andere telefoon ook niet lukt? En stel dat het wel lukt?

Alvast bedankt!

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat zijn de juiste instellingen @Abder
Kun je APN type aanpassen naar alleen default?

Indien de simkaart in een ander toestel werkt, dan ligt het issue bij het toestel.
Indien de simkaart niet in een ander toestel werkt, raad ik een simwissel aan.
Werkt het dan nog niet, dan kunnen we nog kijken wat er mogelijk is. 

Welke type Realme heb je? Het is namelijk niet een toestel wat wij op dit moment ondersteunen met bellen over 4G en bellen over Wifi 
Ik vraag dit zodat ik eens kan kijken welke netwerkfrequenties dit toestel aan kan en wat de specificaties zijn. 

De OnePlus 5, OnePlus 5T, OnePlus 6 , OnePlus 6T en OnePlus 7 (ook Pro) worden op dit moment ondersteund met bellen over 4G.
Dit betekent niet dat de Realme hiervan niet gebruik kan maken. Sommige toestellen kunnen gewoon gebruik maken van deze optie zonder dat ze getest zijn voor bellen over 4G en Wi-fi.

Je mag hiervoor contact opnemen met de fabrikant. Hierdoor kunnen zij samen met ons gaan testen om het werkend te krijgen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic