1
Vraag
2
Reacties
Krisz86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds 3 dagen E netwerk op thuis locatie.

Sinds 3 dagen heb ik buitenshuis geen goeie internetverbinding. Kan niet bellen, internetten, appen gaat zeer traag.  Hij staat dan ook op 'e' ipv 3g of 4g.

Help! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Krisz86 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend. Staat er G, E, H+, GPRS, 2G of 3G in je scherm? Dan is je telefoon of simkaart mogelijk niet geschikt voor 4G of zorgen je instellingen ervoor dat je geen verbinding kan maken met het Vodafone 4G-netwerk.

Zou je je APN instellingen eens willen controleren?!
Het hele buitenland verhaal kan je vergeten, bekijk hoe de instellingen van je toestel staat, deze informatie kan je vinden op deze topic: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

(gaat dus over het buitenland maar ook de APN instellingen staan er tussen en dit kan misschien wel eens helpen om te controleren)


Kijk ook even of er misschien een storing of werkzaamheden bij je in de buurt zijn: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Bekijk in context

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb weer 4G.

Het volgende gedaan.

Omdat een toestel zonder anno heb  krijg ik blijkbaar ook geen updates. Met hulp van mijn zoon de S9+ geupdate van Android 8.0 naar 10.0 met bijbehorende firmware.

Geupdate via programma Odin3

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Krisz86 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend. Staat er G, E, H+, GPRS, 2G of 3G in je scherm? Dan is je telefoon of simkaart mogelijk niet geschikt voor 4G of zorgen je instellingen ervoor dat je geen verbinding kan maken met het Vodafone 4G-netwerk.

Zou je je APN instellingen eens willen controleren?!
Het hele buitenland verhaal kan je vergeten, bekijk hoe de instellingen van je toestel staat, deze informatie kan je vinden op deze topic: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

(gaat dus over het buitenland maar ook de APN instellingen staan er tussen en dit kan misschien wel eens helpen om te controleren)


Kijk ook even of er misschien een storing of werkzaamheden bij je in de buurt zijn: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels al verholpen @Krisz86
Mocht dat niet het geval zijn, start dan eens het toestel opnieuw op en controleer of in je toestel 4G aan staat.
Daarnaast raad ik aan om eens handmatig een ander netwerk te selecteren. Vervolgens ga je het netwerk terug zetten op Vodafone. Hierdoor krijg je een nieuwe aanmelding op het netwerk. (Let op, je krijgt hierbij een foutmelding dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld naar het netwerk van KPN te gaan.

 

Laat je weten of het gelukt is? 

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds een week "E" ipv 4 g.

Van alles geprobeerd:

Reset naar fabrieksinstellingen

Nieuw toegangspunt gemaakt

Sim in ander toestel...daar wel 4g

Kan ik nog wat anders doen ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het gaat dus echt mis in je toestel @DdW 😞

Wat voor een toestel heb je? Welke gegevens voor de APN heb je? 
Staat netwerkmodus wel op 4G? 

 

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je snelle reactie

 

Ik heb een Samsung S9+

APN gegevens.

Live.vodafone.com

En instellingen zoals hieronder.

Laatste uitlezing simkaart

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Deze instellingen kloppen. Ik ben eerder bang dat er iets mis is met het toestel @DdW 

Een hard reset had je ook al geprobeerd, toch? In dat geval zit er niks anders op dan het toestel ter reparatie aan te bieden.

 

https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/reparatie-verlies-of-diefstal.shtml

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja hard reset ook geprobeerd.…

Had gehoopt op ander antwoord.…

In ieder geval bedankt voor je reactie/hulp

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je zou nog eens een hard reset kunnen proberen en tevens ook checken of er een software update is @DdW 

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nu ben ik naar mijn voetbalclub en had daar ineens weer 4G!

Nu ik weer thuis ben had ik even 4G en nu E?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In huis zal dit afhankelijk zijn van de isolatie van het huis, de omgeving, waar de mast staat en de antenne van je telefoon. 

Heb je de mogelijkheid om bellen over wifi aan te zetten @DdW

DdW

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb weer 4G.

Het volgende gedaan.

Omdat een toestel zonder anno heb  krijg ik blijkbaar ook geen updates. Met hulp van mijn zoon de S9+ geupdate van Android 8.0 naar 10.0 met bijbehorende firmware.

Geupdate via programma Odin3

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat dit geholpen heeft @DdW 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic