Liane150888

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

unlimited data

Ik las al eerder een topic over unlimited data en de problemen die er zijn met het bijvullen tot 1GB. Na de FUP van 5GB

Ik moet volgens de ene medewerker van vodafone mijn telefoon opnieuw opstarten of vliegtuigstand gebruiken om gebruik te kunnen maken van die 1GB.

Volgens een winkelmedewerker is dit niet de bedoeling, en dit lijkt mij ook niet. want dan is het niet unlimited zoals mij is beloofd bij de aankoop van dit abonnement. 

Volgens nog een andere medewerker zou het aan mijn telefoon liggen, nu een andere telefoon geprobeerd en heb hetzelfde probleem.

 

volgens Steven Vodafone is dit aangekaart, nu wil ik weten of hier al meer informatie over bekend is en of er een oplossing is.

“Snap ik @SadBunny en dankjewel voor het aankaarten hiervan! 
Ik zal dit intern aankaarten. Hopelijk wordt het snel aangepast.”

 

 

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Liane150888 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat Steven voor je heeft aangekaart, geen idee, hij zal je dan wel verder helpen. Maar normaal gezien heb je 5GB per dag en krijg je 1GB daarna er extra blij, daar hoef je niets voor te doen. 

Als dan die 1GB ook weer op is, dan moet je met My Vodafone opnieuw 1GB aanvragen en die krijg je dan ook weer. Dus over het uitzetten van je toestel, of in vliegtuig modes zetten, hoeft niet. Tenminste, dat zou niet hoeven! 

Alleen het aanvragen via My Vodafone moet wel elke keer na die 1GB die je erbij hebt gekregen. Lees soms wel eens dat Vodafone zegt dat data op is, maar dat My Vodafone het nog niet heeft verwerkt. Dat is dan wel lastig en vervelend. Misschien dat je dit probleem herkent en dat Steven dit heeft doorgegeven? 

Het blijft altijd lastig en hoop dat je probleem snel opgelost kan worden. 

Liane150888
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:

Hoi @Liane150888 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat Steven voor je heeft aangekaart, geen idee, hij zal je dan wel verder helpen. Maar normaal gezien heb je 5GB per dag en krijg je 1GB daarna er extra blij, daar hoef je niets voor te doen. 

Als dan die 1GB ook weer op is, dan moet je met My Vodafone opnieuw 1GB aanvragen en die krijg je dan ook weer. Dus over het uitzetten van je toestel, of in vliegtuig modes zetten, hoeft niet. Tenminste, dat zou niet hoeven! 

Alleen het aanvragen via My Vodafone moet wel elke keer na die 1GB die je erbij hebt gekregen. Lees soms wel eens dat Vodafone zegt dat data op is, maar dat My Vodafone het nog niet heeft verwerkt. Dat is dan wel lastig en vervelend. Misschien dat je dit probleem herkent en dat Steven dit heeft doorgegeven? 

Het blijft altijd lastig en hoop dat je probleem snel opgelost kan worden. 

Hoe het in theorie zou moeten werken weet ik wel.

En dat ik mijn telefoon opnieuwe moet opstarten zijn ze het bij Vodafone dus nog niet over eens. 

Reactie vodafone: " Goedenavond Liane, we zijn er inderdaad 24/7 ? Op de chat is het erg druk, waardoor het kan zijn dat er even niemand beschikbaar is. Goed dat je hier even contact hebt opgenomen. Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met het internet. Als je de 1 GB bundel aanzet, dien je je toestel inderdaad even opnieuw op te starten of de vliegtuigstand aan en uit te zetten. Dan moet de snelheid weer normaal zijn." 

"Ik begrijp dat het niet ideaal is, maar dit is hoe het systeem werkt. Sorry!" 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan me voorstellen dat als het nog niet helemaal verwerkt is in het systeem/ My Vodafone en je de data toch echt nodig hebt, een vervelende situatie is.
Dit is inderdaad hoe het systeem werkt maar ideaal is het niet. Dat is ook de reden waarom we dit intern aangekaart hebben @Energieboy @Liane150888.
Helaas durf ik niet te zeggen of dit op korte termijn aangepast gaat worden. 

SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steven Vodafone heeft het natuurlijk niet “voor @Liane150888” aangekaart, maar voor iedereen, en vanuit mijn opmerkingen. (Zie reactie Steven op mijn topic.) Ik heb nu, een maand later, geen enkele reactie gehoord. Misschien kan Steven updaten.

Ter samenvatting nog even heel kort de beperkingen die op het onbeperkte abbo liggen:

Na 5 GB, en daarna na elke 1 GB, loop je tegen een keiharde beperking op, namelijk dat het internet onbruikbaar wordt totdat je naar een wifi spot gaat waar je het via de site kunt boosten, wat pas minuten na het opmaken mogelijk is. Vodafone “Oplossing”: boosten voordat het giegje op is. Maar dat kan pas als je in de laatste 200 GB zit, en die zijn binnen luttele seconden op tijdens een grote download. Bovendien worden je verbindingen verbroken bij het switchen naar geknepen toestand, dus een file van 3GB downloaden kan bijvoorbeeld dus al maar 1x per dag.

Kortom, het enige onbeperkte aan het verhaal is dus eigenlijk dat je een onbeperkt aantal keer de beperking een stukje vooruit mag duwen, en zelfs daar zit nog een minutenlange delay tussen.

@Liane150888, ik vrees dat Vodafone op het standpunt blijft dat aangezien er nog steeds een soort van onbeperkt element in zit, het net niet misleidend genoeg is om wat aan te doen. Maar misschien dat @Steven Vodafone de indruk nog wat kan bijstellen 🙂

SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ha, intussen heeft Steven geantwoord. Dat is in ieder geval mooi.

Over "Als je de 1 GB bundel aanzet, dien je je toestel inderdaad even opnieuw op te starten of de vliegtuigstand aan en uit te zetten.”

Er zit in ieder geval voortgang in, want tegen mij zeiden ze nog dat de verbindingen gewoon bleven lopen, maar dan trager. Wat dus niet zo was, want mijn TomTom download werd afgebroken, maar dat lag ergens anders aan, want de verbindingen zouden gewoon blijven lopen. Laten we het erop houden dat dat een misverstand was, hoewel ik dat van meerdere mensen van de telefonische helpdesk had gehoord, maarokee 🙂

Ik heb mijn telefoon nog niet opnieuw hoeven op te starten voor die extra GB. Dat zou ook even lekker worden… Om het dan nog steeds onbeperkt te noemen zou wel helemaal van de ratten besnuffeld zijn Vliegtuigstand kan helpen triggeren maar is bij mij ook meestal niet nodig.

tebbers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@SadBunny @Ik heb dus sinds kort ook unlimited, en precies hetzelfde probleem. Punt is dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

Eerst wordt je namelijk verteld dat het echt niet nodig zou zijn om je telefoon opnieuw op te starten. Vervolgens laat je statistieken zien, en zeggen 4g opnieuw aanzetten is voldoende. Daarna komt er een reactie dat er een update van de app is. En als je tenslotte de hele situatie uitlegt, wordt er verteld dat het kan gebeuren dat je je telefoon opnieuw moet opstarten!

 

Het vreemde is dat het soms gwn goed gaat en een andere keer verkeerd. Vanuit mijn technische achtergrond krijg ik steeds meer het idee dat je maar een x aantal keer kunt toevoegen, waarna een restart van de telefoon vereist is.

SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Laten we hopen dat het een bug is, want anders is het een feature 🙂

 

Natuurlijk is het een feature, ze weten precies wat ze doen en ze testen echt hun eigen spullen wel. En je kunt ze er net niet van beschuldigen dat ze liegen, wel dat ze zeer zorgvuldig nèèèt geen misinformatie verspreiden over de eigenschappen van hun product en absoluut poep hebben aan klanten die dit op z'n minst een twijfelachtige benadering vinden. Maar ze weten dat we toch niet weggaan, want ze hebben zorgvuldig met de "concurrentie" (haha) afgesproken dat die precies hetzelfde doen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat Vodafone echt om haar klanten geeft @SadBunny!
Het enige wat ik nog kan doen is een onderzoek aanmaken per nummer.
Mochten jullie dit willen, ik hoor het graag!

Je mag mij dan een privebericht sturen met daarin de link van dit topic. (Zo weet ik waar het over gaat).
Daarnaast heb ik de volgende gegevens nodig:
- Voor- en achternaam

- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiele nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

- Een beschrijving van wat er precies gebeurt en hoe vaak dit voor komt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas niks meer vernomen @SadBunny.
Mocht het nog spelen, dan hoor ik het graag! 

SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Louis 

Ehm, dit is een reactie op een andere post denk ik, had waarschijnlijk op mijn post moeten staan.

 

Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat Vodafone echt om haar klanten geeft @SadBunny!

Hmmz... Ik zou toch maar vast asbest handschoenen gaan kopen 🙂

 

Ten eerste zou het mooi zijn als Vodafone stopt met de benaming "onbeperkt" - zo lang dat plakkertje erop staat is het misinformatie, want er zijn overduidelijke beperkingen. De term slaat enkel en alleen op aantal mogelijke 1GB topups, en niet op de rest van het gebruik. Zie mijn post. Zo lang Vodafone een abonnement met allerlei beperkingen "onbeperkt" noemt kunnen we dus spreken van misinformatie.

 

Verder heb ik genoeg reacties per telefoon, support chat en forum ontvangen die duidelijk maken dat er geen sprake is van een bug of een foutje, maar gewoon van een service die inderdaad bewust zo is ingericht.

 

Je klanten op die manier misinformeren vind ik geen teken van "geven om". Maar ik ben open minded - als jij me kunt uitleggen hoe ik dat als teken van liefde kan zien hoor ik het graag!

 

Je mag mij dan een privebericht sturen met daarin de link van dit topic. (Zo weet ik waar het over gaat).


Je mag best een onderzoek starten hoor, maar ik heb al meerdere supporters gesproken en dat komt dan uit op "tsja, zo werkt het nou eenmaal, en u bent echt de enige die hier ooit iets over gevraagd hebt".

 

- Een beschrijving van wat er precies gebeurt en hoe vaak dit voor komt. 

 

Die beschijving had ik in mijn post aangegeven. Ik snap alleen je vraag "hoe vaak komt het voor" niet na het lezen van mijn post. Want het is geen bug, het is de werking van jullie service en de misinformerende benaming ervan. Het komt niet een telbaar aantal keren voor voor, het is een permanente situatie.

 

Daarnaast heb ik de volgende gegevens nodig:

> - Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Dit is nog zoiets. Jullie vragen steeds om die laatste vier cijfers van mijn bankrekening. Jullie zeggen dat dit verplicht is, maar dat lijkt me onzin, aangezien geen enkel ander bedrijf ooit daarom vraagt voor welke dienst dan ook voordat ze hulp kunnen geven. Ziggo vraagt daar bijvoorbeeld nooit om, toch een gelieerd bedrijf. Ofwel elk ander bedrijf is in overdreding omdat ze het niet doen, ofwel jullie vragen te veel privé-informatie voor simpele support requests. Als het nou ging om een verzoek tot wijziging van mijn abbo zou ik het nog wat anders vinden, maar voor een support request? Ook al is de cijfercombinatie niet zinvol voor een aanvaller, toch is deze privé-informatie simpelweg irrelevant, en er dan tóch om vragen geeft ook geen blijk van geven om je klanten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je punt over de verifcatie @SadBunny.
Helaas is de verificatie verplicht zodra wij gegevens erbij gaan pakken in het systeem. Zodra wij dan ook een nummer erbij pakken, vind er ten aller tijde een verificatie plaats. Ook al is dit alleen maar om een onderzoek aan te maken of informatie door te geven We vragen niet om het hele nummer maar om de laatste 4 nummers.
De verificatie is er om fraude te voorkomen en in verband met jouw gegevens. De reden dat ik erom vraag is omdat ik een onderzoek wil aanmaken voor je, zodat dit opgepakt gaat worden en opgelost wordt. Als dat geen blijk van geven om je klanten is, dan weet ik het ook niet meer.

Mocht je verder geholpen willen worden, dan hoor ik het graag. 

SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

<edit> Kort gezegd... Als u echt had willen helpen had u de algemene problemen met het abonnement geadresseerd die ik noem, en niet net gedaan alsof het mijn problemen zijn.

 

Laat maar.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb ook nergens gezegd dat probleem alleen bij jou speelt @SadBunny.
Als dat zo over is gekomen, mijn excuses daarvoor.

Het issue is al intern aangekaart via hier. Mijn collega's zijn daarvan op de hoogte.
Maar om aan te kaarten hoe groot het issue is, heb ik wel voorbeelden nodig. Deze maak ik dan aan door middel van een onderzoek.
Hoe meer meldingen, hoe beter. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic