Tomash

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt Huawei 5G CPE Pro H112-370 met Vodafone 5G?

Heeft iemand een idee of de Huawei 5G CPE Pro H112-370 zou werken op het Nederlandse Vodafone netwerk? In Engeland verkoopt Vodafone hem onder de naam ‘Gigacube’, hier is hij niet te vinden op de vodafone site.

 

Voor de volledigheid, het gaat om de router die op deze pagina rechts wordt afgebeeld: https://www.vodafone.co.uk/gigacube/

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Tomash 
Welkom op de Vodafone Community. 

Dit is een hele goede vraag! Ik moet je bekennen dat ik hier zelf geen panklaar antwoord op had. Ik heb de vraag dan ook even uitgezet bij onze 5G man. Kort gezegd wordt het nog niet ondersteund. Op dit moment hebben routers zoals de Huawei 5G CPE Pro (nog) geen prioriteit. We zullen ons eerst richten op de ondersteuning voor OnePlus, Apple en de main-devices van Huawei. 
Zodra hier verandering in komt, dan zullen wij de Huawei 5G CPE Pro ook vermelden in onze device checker

 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Tomash 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is een router en dus niet mogelijk bij Vodafone om te gebruiken. Daarnaast verwacht ik dat deze alleen in UK te gebruiken is. Mijn advies, niet doen. Maar je kan nog even wachten op iemand van Vodafone. Misschien dat die je nog meer informatie kan geven. Morgen zijn die hier weer online en dan zullen ze je topic zien en je antwoord geven. 

Hopende dat je hier al iets aan hebt. 

Tomash
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is niet zo dat routers per definitie niet werken bij Vodafone, er staan er zelfs een paar op de support-pagina’s

 

Deze Huawei router werkt sowieso op het 4G+ netwerk van Vodafone in Nederland, dat heb ik voor de uitrol van 5G nog getest mijn vraag is of hij ook op het 5G netwerk kan of zou kunnen werken tegen de tijd dat 5G echt beschikbaar is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zelf weet ik het niet maar als advies zou ik nooit iets vanuit het buitenland nemen. Omdat je nooit weet of het goed werkt. Maar als je tests hebt gedaan en zegt dat het werkt, moet je het doen. 

Of het werkt op 5G is aan Vodafone. Die moeten het eerst testen, firmware in orde maken en dan kan het werken. Maar goed, dat is dus aan Vodafone om je hier antwoord op te geven. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Tomash 
Welkom op de Vodafone Community. 

Dit is een hele goede vraag! Ik moet je bekennen dat ik hier zelf geen panklaar antwoord op had. Ik heb de vraag dan ook even uitgezet bij onze 5G man. Kort gezegd wordt het nog niet ondersteund. Op dit moment hebben routers zoals de Huawei 5G CPE Pro (nog) geen prioriteit. We zullen ons eerst richten op de ondersteuning voor OnePlus, Apple en de main-devices van Huawei. 
Zodra hier verandering in komt, dan zullen wij de Huawei 5G CPE Pro ook vermelden in onze device checker

 

 

Tomash
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het antwoord, goed om te weten dat ze geen prioriteit hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic