BennieWoef

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dataverbruik binnen EU Red Together

Ik heb een red together abonnement. I.c.m. Ziggo. In de voorwaarden staat dat ik op 20 GB Mag gebruiken binnen de EU. Ik kan in de myvodafone app echter nergens het verbruik binnen de EU vinden. Hoe bewaak ik dat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Antwoord van Vodafone was:
Je kunt als je op het tegoed klikt, en daarna je verbruik bekijken, kun je onderaan op analyseer details klikken.
Hier kun je de data sessies opvragen. Zodra je op een sessie klikt zie je of de sessie in Nederland of in het buitenland is geweest. Er is helaas geen optie om meteen te zien hoeveel er in totaal is verbruikt.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi BennieWoef
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit kan je zien door in je My Vodafone app te gaan naar Te Goed, Kies het abonnement waarvan je deze info wenst, kies Je verbruiksdetails bekijken, klik op Analyseer de details. Nu sta je als het goed is direct op de analyse van je internet verbruik. Klik bij een datum je data aan en dan zie je daar ook het LAND bij staan.

Het is even zoeken maar op die manier kan je dus bijhouden hoeveel je hebt verbruikt.
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Ik hier kort geleden ook naar gevraagd: https://forum.vodafone.nl/my-vodafone-60/weergave-data-tegoed-eu-300007

Dus voor langer verblijf in het buitenland telmachine meenemen.....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Antwoord van Vodafone was:
Je kunt als je op het tegoed klikt, en daarna je verbruik bekijken, kun je onderaan op analyseer details klikken.
Hier kun je de data sessies opvragen. Zodra je op een sessie klikt zie je of de sessie in Nederland of in het buitenland is geweest. Er is helaas geen optie om meteen te zien hoeveel er in totaal is verbruikt.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was deze info duidelijk voor jou @BennieWoef ?

BennieWoef
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Antwoord van Energyboy was duidelijk met dien verstande dat ik alleen via de website vind en niet via de app.

De link uit de sms werkte niet omdat ik zelf de betaler ben. Op zich vreemd, maar ik kan leven met de optie dat ik zelf verbruik moet optellen. Ik kom bij TMobile zakelijk  vandaan en moet wel kwijt dat ze het daar veel beter voor elkaar hebben.

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

En dat bedenken dat een aantal jaren geleden dit verbruik wél middels een cirkel diagram werd weergegeven! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik was toen nog geen klant @hrj 

Kan daar jammer genoeg niet over mee praten. Maar als het er toen wel was dan zal het zeker nu een gemis zijn. Wie weet komt het ooit nog in de toekomst. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor je feedback @hrj 
Ik zal het intern aankaarten. Hoe had je dit graag gezien? Dan kan ik ook een concreet voorbeeld aan mijn collega’s geven.

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Net zoals bij het binnenlands verbruik:cirkel diagram.

BennieWoef
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wanneer je in myvodafone een totaalbeschikbaarheid ziet van resterende data en daarnaast bij het bereiken van pakweg 80% een waarschuwing per sms ontvangt, geeft dat meer duidelijkheid. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Een SMS zou prima zijn maar er zijn ook wel eens mensen die zeggen deze niet te krijgen. Dan is het natuurlijk veel handiger om het zelf te kunnen controleren in de app of anders via een data app op je telefoon. Hoe dan ook, het zou natuurlijk wel erg handig zijn als het ook in het buitenland te zien is en dan het liefst ook nog los van je normale data. Dan kan ik namelijk zien dat ik op 20GB zit als ik met mijn Red Together weg ben. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Duidelijk, een extra sms gaat het denk ik niet zijn. Dit is omdat je per bundel al 2 smsjes ontvangt. Dit kan voor onduidelijkheid zorgen. Hierdoor kun je dan bijvoorbeeld 4 smsjes over een bundel krijgen. Dat schiet niet op.

 

Een diagram lijkt mij dan ook een goed idee, zodra je dan op het tegoed klikt en dan een nieuw scherm ziet met de verschillende diagrammen. Ik zal dit intern aankaarten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Yes, goed plan @Steven 
Ga dat maar eens aankaarten voor ons allemaal. Maak je hard voor de buitenlandse data binnen de EU. Zou toch geweldig zijn als dit op die manier opgelost kan worden en lees dat het vroeger ook zo was. Even terug zetten in de app en klaar 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee vroeger was het net iets anders dan wat nu bedoelt wordt. Maar lijkt er wel veel op @Energieboy 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic