TimsStirf

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Grafische voorstelling van data gebruik in my.vodafone

De cirkel grafiek van het verbruik/tegoed datagebruik klopt niet.
Het aangegeven verbruik is ongeveer twee-maal zoveel als het werkelijke verbruik.
Het tabblad detail dataverbruik klopt wel.
Ook de helpdesk en winkel staan voor een raadsel.
22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi TimsStirf
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit probleem kan je beter melden in de app van My Vodafone.
Wanneer je de app open hebt, ga je naar je Tegoed en dan klik je rechts bovenin op het vraagteken.
Druk vervolgens op Feedbak en daar kan je dan je informatie kwijt over de app.

Deze info komt dan direct op de juiste afdeling en kunnen ze zien wat er aan de hand is.
Misschien dat ze er nu niet zoveel meer mee zullen doen omdat ik net in de app lees dat die in de nacht van 19 op 20 november zal vernieuwen. Misschien dat je probleem op dat moment ook opgelost is. Maar je kan het natuurlijk altijd even melden!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je de melding al doorgegeven?
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Zelfs op een e-mailtje wordt niet gereageerd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoe lang geleden heb je een e-mail verzonden?
Het beste om het door te geven is via de Feedback die ik je heb aangegeven.

Het kan wel even duren voor je reactie krijgt. Je hebt niet binnen 1 dag al antwoord op je vraag en/of opmerking. Deze gaan eerst naar de juiste afdeling, gaan ze er naar kijken, bespreken en dan zal daar wel iets uit komen. Daarnaast, zoals ik al heb aangegeven, gaan ze in de nacht van 19 op 20 november iets vernieuwen. Misschien dat ze daar op wachten en dat je probleem dan direct is opgelost?!
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De mail is van ma 12 nov 08:56
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Probeer het ook even via de feedback tool die in eerdere berichten wordt genoemd @TimsStirf 🙂
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Moeilijk te feedbacken uit een applicatie welke niet werkt. Toch?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TimsStirf wrote:
Moeilijk te feedbacken uit een applicatie welke niet werkt. Toch?

Sorry hoor, maar je kan toch gewoon in de app een feedback geven.
Je hebt het er alleen over dat je getallen en graphics niet goed zijn en/of werken.
Dat heeft verder niets met de link naar de feedback info te maken. En als je het doet zoals ik je heb laten weten dan krijgen ze zelfs een foto van je probleem op scherm en kunnen ze gelijk zien wat er aan de hand is.

Of zijn er nog andere dingen die je niet hebt beschreven?
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Allen
De applicatie werkt niet! Dat had ik per mail aangegeven.
Kan dus ook niet feedbacken. Kan dus ook helemaal nergens op klikken - slechts een rood scherm bekijken.
Ik wacht wel op een update.
Dank jullie wel voor reacties.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ah... maar TimsStirf, dit had je niet hier op de Community aangegeven.

Ik zie namelijk in deze tekst niets over dat de app het niet doet:
De cirkel grafiek van het verbruik/tegoed datagebruik klopt niet.
Het aangegeven verbruik is ongeveer twee-maal zoveel als het werkelijke verbruik.
Het tabblad detail dataverbruik klopt wel.
Ook de helpdesk en winkel staan voor een raadsel.

Als dit duidelijk was geweest dan hadden we je ook niet naar de app gestuurd. Maar goed, de mail is verzonden dus dan komt daar vast een reactie op en anders nog even geduld hebben. Al hoewel, afgelopen nacht zou de update zijn geweest. Heb je de oude app al van je toestel afgehaald en opnieuw geïnstalleerd? Misschien helpt dat?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels opgelost? Wat je altijd kan proberen is de app verwijderen en dan opnieuw installeren.
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank Steven voor reactie.
De applicatie werkt nu weer, na herinstallatie.
Echter er blijft een verschil in verbruik waarden.
Grafisch : 586 Mb tegoed van 1 Gb
App. tabblad verbruik details: 215 Mb
Data verbruik registratie op mijn telefoon 216 Mb ; tegoed 784 Mb ; hetgeen beter klopt.
Ik heb nu, in de applicatie, ook via feedback gereageerd. Zoals aanbevolen door super expert Energieboy (ook dankjewel)
MVrGr Frits
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top en dankjewel voor je terugkoppeling! Er kan een klein verschil in verbruik zitten. Dit komt omdat een telefoon iets anders de data meet dan dat providers dit doen. Echter mogen dit geen extreme verschillen zijn.
Enige wat ik me nog kan bedenken waardoor dit komt, is doordat of je abonnement pas is ingegaan (deze maand), je abonnement midden in de maand is aangepast of dat je midden in de maand een extra bundel gekregen hebt zoals de dubbele data bijv van Ziggo.
Want dan klopt het namelijk wel. Zodra het abonnement midden in de maand ingaat, aangepast wordt etc. dan wordt het tot het einde van de maand naar rato berekend. Dit is omdat bij ons voor iedereen de abonnementen van de 1e van de maand lopen tot het einde.
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Tsja, het blijft modderen. Het grote verschil tussen data tegoed en verbruik blijft onverminderd verwarrend. Kan ik ergens zien dat feedback uit de applicatie is aangekomen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi TimsStirf
Je kan contact opnemen met Vodafone via een privé bericht te sturen naar Twitter en/of Facebook. Dezez mensen kunnen in het systeem kijken wat er aan de hand is en denk ook wel een antwoord geven.
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dag Energieboy,
Twitter en Facebook zijn mij té link. Zéker om in mijn systeem te kijken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
hi TimsStirf
als je bericht naar een van de twee die ik je hier boven aangeef, dan gaat er niets mis.
Anders moet je bellen met de klantenservice van Vodafone
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je nog gebeld naar ons @TimsStirf?
TimsStirf
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hi Sharon,
Ja zojuist gebeld met klanten service. Na interne raadpleging binnen deze dienst is mij medegedeeld dat het “werkt zoals het werkt”. Ook zit er een vertraging in het verwerken van het verbruik - dat lijkt logisch. Mij is 500Mb extra data tegoed aangeboden, ter compensatie. Daar heb ik niet veel aan gezien de snelheid waarmee het van mijn tegoed wordt afgetrokken. Vandaag is volgens de grafiek 200Mb verbruikt, deze maand. In werkelijkheid slechts 2 komma 2, hetgeen overeenkomt met het verbruik volgens mijn telefoon en de detail weergave van de applicatie. Het blijft jammer dat de grafiek niet klopt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic