Hoe werkt My Vodafone voor abonnementen?

  • 13 november 2020
  • 0 reacties
  • 303 keer bekeken
Hoe werkt My Vodafone voor abonnementen?
Reputatie 7

My Vodafone biedt jou alle mogelijkheden om steeds meer zaken zelf te regelen. Je past zelf je abonnement aan, je bekijkt en betaalt je rekeningen, je wijzigt je gegevens en en nog veel meer. In dit topic geven we een korte instructie hoe je met My Vodafone jouw abonnement beheert. 

Na het inloggen via de website óf het openen van de app zie je meteen een overzicht van Je huidige tegoed, Je (laatste) rekening en een Overzicht van je abonnement. Via elk onderdeel kun je doorklikken naar uitgebreidere informatie over dit onderwerp. Daarnaast zie je bovenin een balk met opties.

Tegoed
Bij Tegoed zie je hoeveel tegoed je nog hebt, hoelang het nog duurt voor je nieuw tegoed krijgt, hoeveel kosten je eventueel buiten je bundel gemaakt hebt én je kunt een specificatie hiervan bekijken. Daarnaast beheer je hier je bundels: je ziet welke bundels nu actief zijn bij je abonnement én je voegt BloX of bundels toe of verwijdert ze. 

Producten
Hier vind je alle informatie over je contract: welk abonnement je hebt en of je al kunt verlengen. Ook hier zet je hier heel eenvoudig BloX aan-of uit én klik je door naar Toestel en sim. Hier kun je je simkaart blokkeren of activeren, je toestelverzekering aanvragen of opzeggen, je voicemail instellen of diensten blokkeren en deblokkeren. 

Rekeningen
Het spreekt voor zich: je vindt hier alle informatie over je rekeningen en kunt deze hier ook meteen betalen via iDEAL. Daarnaast heb je, als je inlogt via de website, ook de optie om de rekeningen te downloaden als PDF (ook rekeningen van meer dan één jaar geleden) en je BTW specificatie op te vragen. Dit is dus niet mogelijk via de app. 

Profiel
Hier wijzig je je contact - of bankgegevens. Daarnaast beheer je hier je My Vodafone account: je kunt je wachtwoord wijzigen en een contract toevoegen aan je account. Verder is het mogelijk om toegang te verlenen tot jouw abonnement/rekening én My Vodafone-account aan andere gebruikers. Deze nieuwe gebruiker kan óf toegang hebben tot je abonnement óf je rekening óf allebei via het eigen My Vodafone-account. Dat is dus je eigen keuze. 

Service
Bij Service vind je een (status)overzicht van je openstaande vragen of verzoeken aan ons. Heb je een bestelling gedaan? Dan zie je deze hier ook staan. Ook staat hier een setje veel gestelde vragen en een overzicht van de meest gebruikte onderdelen in My Vodafone. Handig dus! 

Verschil tussen website en app 
We hebben het al eerder benoemd, maar bepaalde zaken regel je enkel door in te loggen via de website en deze zijn dus niet beschikbaar in de app. Hieronder volgt een opsomming van handelingen waar je de website voor nodig hebt: 

  • Een BTW specificatie aanvragen
  • Meerdere rekeningen in één keer als PDF downloaden
  • Rekeningen ouder dan één jaar downloaden
  • De voortgang van een openstaande case of issue bekijken
  • Openstaande bestellingen bekijken
  • Je simkaart activeren óf blokkeren
  • Je eSIM bekijken en beheren
  • Je voicemail doorschakelen
  • Een doorlink naar een formulier voor een Contractoverdracht gebruiken

Handige topics over My Vodafone
Heb je nog geen account voor My Vodafone maar ben je wel enthousiast geworden? Ga dan naar dit topic voor een uitleg hoe je een account aanmaakt. Ben je prepaid gebruiker? Bekijk dan eens ons topic Hoe werkt My Vodafone voor prepaid?. Daar lees je bijvoorbeeld hoe je My Vodafone gebruikt om op te waarderen. 

Opmerkingen?
Is dit zo duidelijk voor jou? Top! Heb je nog vragen, klachten of andere dingen die je onduidelijk vindt? Laat het ons weten in een reactie onder dit topic. Of open je eigen topic. Specifieke feedback over My Vodafone geef je door via de rode knop aan de rechterkant van je scherm.


0 reacties

Geen reactie

Reageer