Strawberry

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim kaart activeren: Vodafone account vereist, maar kan geen account-sms ontvangen zonder geactiveerde simkaart?

Ik heb een poosje terug een nieuwe prepaid SIM kaart ontvangen en had deze nog niet geactiveerd (en had voorheen nog geen Vodafone abonnement of account).

Dus nu wil ik de SIM activeren, ik kom dan terecht op: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/simkaart.shtml
Maar vervolgens heb ik een vodafone account nodig.

Dus ik wil een account aanmaken, maar daarvoor moet ik een SMS ontvangen ter verificatie.

Maar ik kan geen SMS ontvangen totdat mijn SIM kaart geactiveerd is :(

Ik heb het 06-nummer en PUK code (staan beide op het kaartje bij de sim) maar ik kan het nummer dus nog niet gebruiken, ook niet om de activatie SMS te ontvangen om mijn Vodafone account aan te maken.

Wat nu?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met activeren van de simkaart Strawberry?
Een prepaid simkaart activeer je door er mee te bellen.
Is het een simkaart die een andere simkaart vervangt, dan moet hij eerst gekoppeld worden en daarna geactiveerd worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden,

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Strawberry ,
Welkom op de vernieuwde klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je prepaid of een nieuw abonnement? Dan hoef je niets te doen. Je simkaart werkt al.
Als het goed is kan je dus gewoon je prepaid sim kaart in je telefoon stoppen en dan moet het werken.
Pas daarna ga je je My Vodafone aanmaken via Een nieuw account aanmaken en dan moet het in orde zijn.

Probeer het en laat weten of het je is gelukt of niet.
Strawberry
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord, maar helaas werkt het niet. Het is een prepaid sim inderdaad. Ik heb vanochtend mijn telefoon (een Galaxy S5) een factory reset gegeven, de sim er in gedaan, maar hij maakt geen verbinding met het mobiele netwerk.

Als ik handmatig probeer een netwerk te kiezen, vindt hij er 3: Vodafone, KPN, T-Mobile. Als ik KPN of T-Mobile kies zegt hij "Your SIM card does not allow a connection to this network". Als ik Vodafone kies zegt hij: "Unable to connect. Try later".

Moet ik niet toch online iets doen om deze sim kaart te activeren? Hij is nog niet eerder gebruikt, hij zat nog in het kaartje (het plastic kaartje van credit card / bankpas formaat bedoel ik, waar je de sim dan uit moet drukken).
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes
Hi Strawberry ,
Ik denk dat je het beste de klantenservice van Vodafone kan bellen. Die kunnen kijken wat er aan de hand is. Misschien is de kaart over de datum en kan je hem daarom niet activeren.

Bel naar 0800-0094 optie 6 (spreek met een medewerker). Daar kunnen ze je sneller en beter helpen. Je hebt zelf al veel geprobeerd namelijk.

Succes en laat nog even weten wat er is gebeurd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met activeren van de simkaart Strawberry?
Een prepaid simkaart activeer je door er mee te bellen.
Is het een simkaart die een andere simkaart vervangt, dan moet hij eerst gekoppeld worden en daarna geactiveerd worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden,
Strawberry
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven Nee, deze simkaart was geen vervanging voor een eerdere simkaart van Vodafone.

Er mee bellen kan niet, ik kom het netwerk niet op. Als ik handmatig het Vodafone netwerk kies, zegt hij "Unable to connect. Try later". Dit ligt overigens niet aan mijn telefoon, ik heb even iemand anders z'n simkaart geprobeerd en die doet het probleemloos in mijn telefoon. En ik heb mijn vodafone sim kaartje ook nog even in een oude telefoon van mezelf geprobeerd, en daar hetzelfde probleem.

Heb ook geprobeerd om iemand anders mij te laten bellen, maar dat werkt ook niet (was al te verwachten als ik met dit nummer het netwerk niet op kom).

Dus het is helaas niet gelukt. Ik heb intussen een nieuwe simkaart aangevraagd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als het een vervanging is van een andere simkaart, dan kan deze geactiveerd worden door de klantenservice Strawberry
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Strawberry Wat is overigens precies een poos terug? De simkaarten van Prepaid hebben een bepaalde geldigheidsduur. Normaal staat deze datum ook op de verpakking. Als je nu een nieuwe hebt aangevraagd komt het vanzelf goed!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic