Willem M

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

15 gig gebruikt in twee minuten?

Ik kreeg deze week, terwijl ik onderweg was naar m’n werk en de handen aan het stuur had, twee Vodafone sms berichten dat mijn bundel voor tachtig procent opgebruikt zou zijn. En nou weet ik dat het Vodafone netwerk best snel is maar volgens mij zou mijn iPhone 6s plus zijn gesmolten. Hoe kan er 15 gig zijn verbruikt in twee minuten en negentien secondes?

ik vind dit heel raar en zou graag een verklaring willen hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Willem M
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oeps, dat is best vervelend zeg, zeker als je er zelf niets vanaf weet. Die 2:19 is niet het aantal minuten maar dat is de tijd dat ze deze aantal GB's hebben gelast van je abonnement. Dus het is niet in 2 minuten gebeurd, gelukkig. Waarom het wel is gebeurd kan ik je ook niet zeggen. Eventueel zou je, want je zegt een iPhone te hebben, kunnen kijken onder Instellingen - Batterij en dan zie je onderaan het verbruik van app op je batterij. Dit is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar dan kan je wel zien welke app lang heeft open gestaan en eventueel die 15GB heeft gebruikt! (op deze pagina kan je zien welke app je kan gebruiken om je app gebruik in te zien, dat zijn app's in de store van apple)

Het kan ook zijn dat je een update hebt uitgevoerd via je telefoon en als je je app's upload via je 4G dan ben je daar natuurlijk ook zo doorheen. Automatisch uitzetten van updaten apps kan je uitzetten, zie deze pagina.

Mocht je hier nu helemaal geen vreemde dingen in zien, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Eventueel kan je ook een prive berichtje sturen via Twitter en/of Facebook of je kunt ook eventueel via hier een chat starten met een medewerker (als die aanwezig zijn).

Laat even weten wat je hebt gedaan en wat de klantenservice je eventueel heeft laten weten. Oh ja, om nu geen internet te verliezen kan je ook een BloX aanzetten. Met deze Blox surf je door op lage snelheid en betaal je geen buiten bundel kosten. Relaxed! Aanzetten, zie hier.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Willem M
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De berichten die ik kreeg, zit niet eens tijdverschil in..
heb hierna heel snel m’n telefoon van het netwerk gehaald maar toen was m’n tweede bundel ook al voor de helft op.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Willem M
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oeps, dat is best vervelend zeg, zeker als je er zelf niets vanaf weet. Die 2:19 is niet het aantal minuten maar dat is de tijd dat ze deze aantal GB's hebben gelast van je abonnement. Dus het is niet in 2 minuten gebeurd, gelukkig. Waarom het wel is gebeurd kan ik je ook niet zeggen. Eventueel zou je, want je zegt een iPhone te hebben, kunnen kijken onder Instellingen - Batterij en dan zie je onderaan het verbruik van app op je batterij. Dit is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar dan kan je wel zien welke app lang heeft open gestaan en eventueel die 15GB heeft gebruikt! (op deze pagina kan je zien welke app je kan gebruiken om je app gebruik in te zien, dat zijn app's in de store van apple)

Het kan ook zijn dat je een update hebt uitgevoerd via je telefoon en als je je app's upload via je 4G dan ben je daar natuurlijk ook zo doorheen. Automatisch uitzetten van updaten apps kan je uitzetten, zie deze pagina.

Mocht je hier nu helemaal geen vreemde dingen in zien, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Eventueel kan je ook een prive berichtje sturen via Twitter en/of Facebook of je kunt ook eventueel via hier een chat starten met een medewerker (als die aanwezig zijn).

Laat even weten wat je hebt gedaan en wat de klantenservice je eventueel heeft laten weten. Oh ja, om nu geen internet te verliezen kan je ook een BloX aanzetten. Met deze Blox surf je door op lage snelheid en betaal je geen buiten bundel kosten. Relaxed! Aanzetten, zie hier.
Willem M
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dan is het wel gek dat ik die berichten wel binnen die paar minuten heb mogen ontvangen. De instellingen op de telefoon zijn nu allemaal zo gezet dat de applicaties onderweg geen data meer mogen gebruiken, ik zit deze maand wel uit.
Nog 24 dagen en dan heb ik een nieuwe bundel van 20gig.

nb
ik heb nog 4,3 over en dat is normaal meer dan genoeg, maar je schrikt er toch van.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Zekers dat je schrikt, dat snap ik wel.
Je kan eventueel nog even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan altijd vragen of ze nog iets van meer informatie hebben?!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @Willem M,

Jouw persoonlijke verbruik kun je inderdaad zelf bijhouden via de instellingen zoals Energieboy al aangaf. Mocht dit niet afdoende zijn, dan kun je nog een datateller op je toestel installeren.

Groetjes, Sharon
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic