4G op het Vodafone netwerk

• 28 augustus 2013
  • 168 reacties
  • 100499 Bekeken

Toon eerste bericht

168 reacties

Hallo,

Welke snelheid krijg je bij het inschakelen van de 4G blox? De maximaal mogelijke 4G snelheid of wordt deze tot een bepaald maximum afgeknepen zoals bij de RED abonnementen? Bij RED super krijg je de maximum mogelijke snelheid (theoretisch 50mbps) , bij de overige RED abonnementen niet (theoretisch 30mbps).

Groeten, Mark
Hi Mark,

Het klopt inderdaad dat de maximum snelheden per abonnement kunnen verschillen. Red Super is het snelst en hiermee kun je dus ook de hoogste snelheden van 50 Mbps download / 25 Mbps upload. Bij de andere abonnementen waarop je de 4G bundel kunt toevoegen ligt de maximum theoretische snelheid iets lager en kun je maximaal 30 Mbps download / 15 Mbps upload halen.
Beste vodafone,

ik heb vorige week met 2 jarig abbonement nogmaals verlengd met 2 jaar en ben daarbij gelijk overgegaan naar RED Super. Ben erg tevreden over de vele extras en onbeperkt bellen & smsen inclusief snelheid, 4GB internet en natuurlijk de Samsung GS4 met extra simkaart. Ik wil graag weten wanneer 4G netwerk beschikbaar is in mijn woonplaats (Haarlem, 2026), zodat ik optimaal kan genieten van mijn abbonement...

Ps. HBO GO gratis voor 3 maanden is erg vet. Wat voor meer aanbieding kunnen Red super abbonementhouders nog meee verwachten?
Groeten!
Raymond
Reputatie 5
Hey Raymond,

Super zeg dat je zo blij bent met je nieuwe abonnement en toestel!
Wanneer 4g beschikbaar is in jouw woonplaats komt dit op de kaart te staan op vodafone.nl/4g

Ik weet helaas niet welke leuke andere aanbiedingen er nog komen voor Red Super klanten! Maar HBO Go is erg leuk he? Altijd leuke films en series on demand bij je :D
In Rotterdam Kralingen werkt het telefoonnetwerk niet. Kan niet bellen en gebeld worden.
Hallo ik heb sinds gisteren een samsung galaxy s4 gekocht als los toestel.
hiervoor had ik een i phone 5 daar werkte het 4g wel op .
vandaag gebeld met de klanteservice en zei gaven aan dat het ligt aan een  los gekocht toestel.
ik moest samsung bellen omdat vodafone apparte software op de toestellen zet tbv de 4g
samsung zegt dat dit een onzin verhaal is .
en het toestel het op 4g moet doen
ik zie bij verbindingen idd geen lte optie staan .
hoe los ik dit nu op .

Reputatie 5
Hé Hans,

Waar heb je het toestel dan gehaald? Het is belangrijk dat je het juiste abonnement, een 4G geschikt toestel en in een 4G dekkingsgebied zit. Van welk abonnement maak jij gebruik?
Reputatie 7
Badge +16
Hi!

En heb je al gekeken voor een Software Update via OTA (via toestel) of Samsung Kies (via PC).
En je hebt wel een Vodafone RED abonnement?
Beste moderator,
Er staat niet op de site, wat de uitrolplannen zijn.
Kun je mij vertellen, wanneer ongeveer Amersfoort (3824WZ) 4G krijgt?
Dank, Henk
Reputatie 7
Hey henkkok13,

Dat is een goede vraag. Ik kan me goed inbeelden dat je graag wil weten wat deze plannen zijn. Echter hebben we hier geen informatie over. Voor nu kun je het beste http://voda.fo/ne/2mxgi in de gaten blijven houden.
Hoi, sinds de zomer ben ik in het bezit van een galaxy s4, een telefoon die geschikt is voor lte.
Ik ben al jaren een tevreden klant van Vodafone, maar ik heb te horen gekregen dat het niet mogelijk is om 4g blox te activeren op mijn abonnement.
Voor mij is het niet interessant om over te stappen op de veel duurdere red abonnementen, dus mijn vraag is of in de nabije toekomst dit wel/niet mogelijk wordt om toch een 4g blox te activeren?
Bij andere providers word je automatisch op 4g aangesloten, ook de oudere abonnementen, vandaar mijn vraag.

Groeten,
Robin
Reputatie 5
Hoi r-s,

Dat is lastig te zeggen zonder je gegevens erbij te nemen. Ik kan je niet aangeven wat er in de toekomst allemaal mogelijk gaat zijn, simpelweg omdat dit bij ons als webcrew ook nog niet bekend is. Ik zou gewoon eens contact opnemen via 1201 of onze facebook en twitter account. Wellicht kunnen we wat voor je betekenen.
Beste Vodafone,

Paar minuten geleden heb ik op nu.nl gelezen dat vodafone pas april 2015 uitrol van 4G wil afronden. Ik woon in Groningen en over 2 weken mag ik mijn abonnement verlengen. Hierdoor zou ik graag willen weten of een idicatie hebben wanneer er 4G in Groningen komt?

Mvg,

M.C
Reputatie 5
hoi Seryago,

Op de volgende pagina vind je een kaartje met een indicatie: https://www.vodafone.nl/4g/
Op een aantal plekken in Groningen komt al in April 2014 4G. Hopelijk is dat dan al op de plek waar jij woont :)
Hallo,

Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd en heb thuis nauwelijks dekking (nooit 3G en matig GPRS). Mijn abonnement loopt bijna af en twijfel nu of ik moet overstappen. Is er ergens een overzicht te vinden wanneer en waar de dekking wordt uitgebreid en of er zelfs uberhaupt 4G dekking gaat komen bij mij in de buurt. KPN heeft namelijk nu al perfecte dekking bij ons in huis.

Groeten,
Tom
Reputatie 2
Als je hier kijkt:

https://www.vodafone.nl/4g/

Daar staat enige informatie over de 4G dekking
Met dat plaatje lijkt het erop alsof heel Nederland straks 4G dekking heeft, maar ik zou het fijn vinden om te weten of dit in 2014 is of 2015 en wanneer ongeveer. Lijkt me redelijk relevant als je iets afsluit voor 2 jaar.
Reputatie 2
Wat je ook kan doen is op de dekkingskaart jou postcode invoeren. Je ziet hier dan de dekking in jouw regio. Misschien is er in de buurt al 4G, dan lijkt het me dat daar eerder het netwerk wordt uitgebreid dan dat ze op een geheel nieuwe plaats beginnen..
Er is op dit moment niet eens 3G in de buurt. En volgens de kaart zou het 2014 of 2015 kunnen zijn. Het is volgens mij een eenvoudige vraag en als Vodafone er geen antwoord op kan geven, dan zal ik over moeten stappen.
Hallo Tom, op dit moment is het nog niet mogelijk om dit voor precieze locaties na te kijken. We streven ernaar om in 2015 landelijke 4G dekking te bieden. Op Vodafone.nl/4G zie je welke gebieden in 2014 of 2015 4G dekking krijgen. Heb je overigens al eens nagedacht om de dekking op je thuislocatie te versterken met SignaalPlus? Kijk hiervoor eens op SignaalPlus.nl.
Hallo Vodafoner,lees Mods,

Ik vindt het zeer vreemd dat er nu in 2013 abonnementen worden "aangesmeerd" omdat je 4 G moet hebben want dat is de toekomst.
Nu blijkt de volledige uitrol pas 2015 klaar te zijn met als leukste bijkomstigheid dat je je foon moet degraderen.
Door een probleem dat als je foon op 4G staat deze steeds gaat zoeken naar een 4G netwerk blijkt het achteraf slimmer te zijn je foon op 3G in te stellen.
Kom op dat slaat nergens op dat is zoiets ; "Meneer U heeft net een Ferrari gekocht maar mag alleen tot de 3 de versnelling gebruiken.
Jullie moeten meer doorzichtigheid geven aan de mensen over de rol out en dat het ZEER beperkt aanwezig is het 4 G netwerk.
Dan heb ik nog iets dat er een soort restitutie moet komen voor zeer slecht netwerk ontvangst.
Want alles wordt gemonitord en kan dus ook de kwaliteitsmeting in de gaten gehouden worden.
Reputatie 6
Nou, het klopt dat 4G inderdaad in 2015 landelijk dekkend zal zijn, maar dat wil niet zeggen dat er nu niemand gebruik van kan maken toch? Als je op onze dekkingskaart kijkt zie je dat een groot deel van de randstad bv al dekking heeft. Dat zijn heel wat mensen die al kunnen genieten van 4G. Het zou ook zonde zijn om 4G pas aan te zetten in 2015 terwijl er nu al heel veel mensen gebruik van kunnen maken toch?
Daarnaast kost 4G niks extra's. Het zit standaard in onze RED abonnementen inbegrepen zonder meerkosten dus mijns inziens wordt er niemand iets "aangesmeerd".
-

Goededag,

Ik heb sinds engie tijd een RED abonnement en gebruik dit in combinatie met de LG G2, een 4G enabled device. Helaas is het me tot op heden niet gelukt om de telefoon met 4G te gebruiken. het netwerk wordt over het algemeen weergegeven als HSPAP. In de 'klaar voor 4g' lijst staat bijvoorbeeld de LG G, de voorganger van deze telefoon. Ik vraag me af of er een manier is om de LG G2 succesvol in te stellen voor 4G, of dat deze simpelweg (nog) niet geauthoriseerd is. Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.
Reputatie 7
Badge +16
Hi!

En je bent wel in de regio van 4G? Het kan ook zo zijn dat de LG G2 niet ingesteld is voor het Vodafone netwerk in Nederland of van enige andere providers dat heeft te maken met de radiofrequentie. Het zou zomaar kunnen zijn dat er nog een update komt voor het 4G netwerk van Vodafone.

En kijk anders even bij de instellingen en daartussen weer ''Mobiele netwerken'' klik daarop dan zie je vanzelf de optie 4G/LTE.

Reageer