4G op het Vodafone netwerk

• 28 augustus 2013
  • 168 reacties
  • 101508 Bekeken

Toon eerste bericht

168 reacties

Fijn net me abo laten wijzigen naar red plus alles erop en eraan is mijn samsung s3 niet geschikt voor g4
Reputatie 7
Badge +16
Hi!

Inderdaad vervelend gelukkig heb je ook de optie om gewoon 3G te gebruiken. Er zijn twee soorten Galaxy SIII's te verkrijgen namelijk de:

* Galaxy SIII i9300 - 3G.
* Galaxy SIII i9305 - 4G/LTE.

Had je geen vergelijking gedaan met de toestellen of had je niet gekeken naar de 3G en de 4G versie?
iwanski schreef:
Fijn net me abo laten wijzigen naar red plus alles erop en eraan is mijn samsung s3 niet geschikt voor g4
Belangrijk detail: Waar en wanneer heb je je toestel gekocht? En om welke Samsung Galaxy S3 gaat het precies? Er zijn namelijk meerdere varianten.
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe telefoon die geschikt is voor 4G, dus ik keek een beetje rond of het mogelijk is om dit te krijgen. Tot mijn verassing stond op de website dat iedereen die zijn abonnement tussen 1 oktober 2012 en 31 maart 2013 heeft aangesloten in aanmerking komt om via blox 4G aan te zetten. Mijn abonnement is aangesloten op 21 october 2012 dus ik ben ingelogd op My Vodafone maar de 4G blox stond niet in het lijstje. Dus ben ik een chat gestart met een van de medewerkers, waar mij werd verteld dat mijn type abonnement niet in aanmerking komt. Daarna kwam ik deze forum post tegen, nu begrijp ik het niet meer. Ik heb een 2-jarig Sim Only Bel+Sms+Web Vaak abonnement en deze zou wel in aanmerking moeten komen.

Kom ik nou wel of niet in aanmerking?
Reputatie 5
Hoi sfschouten,

Ik kan je hier pas 100% uitsluitsel over geven als ik je gegevens voor me heb. Via het Forum is dit helaas niet mogelijk. Neem daarom even contact met ons op via onze Facebook of Twitter account. Hier kunnen we het voor je nagaan.
Hallo,
Ik heb een vodafone red abonnement op een Glaxy S4 active. Het toestel is geschikt voor 4G, maar heb alleen nog maar 3G (postcode 1383). Wanneer wordt 4G beschikbaar voor mijn toestel?
Reputatie 5
@LinksRechts

Houd hiervoor even de dekkingskaart in de gaten op:

https://www.vodafone.nl/4g/
Wanneer krijg ik 4G op mijn galaxy mega, ik heb een red abonnement. woon in Heemskerk. Op mijn werk gebruiken mijn collega's die in een klein dorpje wonen 4G al,dus vind ik het raar dat wij het in Heemskerk nog niet hebben terwijl we er wel voor betalen. Graag zou ik snel een antwoord van jullie tegemoet zien.
groet, Gertjan
Reputatie 5
Bericht samengevoegd met het correcte topic waarin over datagebruik gesproken kan worden.
hallo,

sinds maart 2013 ben ik in het bezit van een iPhone 5.icm met Vodafone RED. Inmiddels heb ik deze geupdate naar ios 7.
En volgens de vodafone dekkingskaart zou ik in Den Bosch over een 4g verbinding moeten beschikken.
Op mijn toestel heb ik via instelllingen 4g aangezet. Mijn gsm inmiddels meerdere malen uit en aan gezet. Maar voor alsnog blijft er alleen 3G op mijn scherm staan.
Zie ik nu iets over het hoofd?

Reputatie 7
Badge +16
Hi!

Heb je al eens gekeken op de volgende site, https://www.vodafone.nl/4g/ en dan bij het kopje iPhone.
Klopt dit allemaal?
Reputatie 3
Hallo Zara,

Het heeft in dit geval waarschijnlijk te maken met je toestel. Ik begrijp dat je de IPhone 5 hebt. Deze ondersteund in tegenstelling tot de 5 S/C alleen de zogenaamde 1800MHz frequentie. Vodafone gebruikt deze frequentie alleen in drukke gebieden momenteel (kan in de toekomst ook in Den Bosch uitgerold worden). Momenteel is er in Den Bosch alleen de 800MHz actief. En laat deze je toestel helaas niet ondersteunen.

Dat is waarschijnlijk de reden waarom je toestel geen verbinding maakt met het 4G netwerk.

Check voor meer info dekkingskaart:https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml . Deze heeft een "layer" waar je de huidige 1800MHz gebieden mee kunt filteren. Toepasselijk de "4G voor IPhone 5" genoemd. Daar kan je toestel wel op het 4G netwerk.

Groeten,
Flow
Hallo,

Ik kreeg hetzelde smsje dat er 4g beschikbaar is.
Ik heb een HTC one maar ik heb geen flauw idee hoe ik 4G erop krijg....
iemand tips?

gr Klazina
Reputatie 7
Badge +16
Hi! @klazina86 ,

Hiervoor heb je wel en RED abonnement nodig met 4G. Ga eens naar: Instellingen > Mobiele netwerken > Zie dan en lijstje van alle netwerken van 2G tot 4G (LTE) klik op LTE en je hebt hem!

Als je er niet uitkomt stuur ons dan eens en berichtje terug.
Hallo,

Ik heb mij laten vertellen dat het dataverbruik met een 4g verbinding zo'n 60% hoger ligt dan hetzelfde verbruik met een 3g verbinding, en dat ik voor hetzelfde verbruik dus een veel grotere databundel moet hebben. Kan iemand mij vertellen of het 4g netwerk echt zoveel meer mb's kost dan het 3g netwerk, en of een veel grotere bundel dus echt noodzakelijk is?

alvast bedankt!!
Reputatie 5
@chantal078 Als je alleen maar wat surft zul je niet veel verschil merken. Maar filmpjes worden wel in hogere kwaliteit geladen dus dat kost dan natuurlijk ook meer data. Je kunt een filmpje kijken in verschillende kwaliteitsklassen en daarbij hoort ook een ander verbruik.
Reputatie 6
Beste @chantal078 ,

Jammer genoeg zijn de vodafone medewerkers hier ook weerniet van op de hoogte.

Maar ik zal u het antwoord maar geven dan, u verbuikt met 3G evenveel mb's met een handeling als op 4G.
"Het voordeel van 4G data het vele male sneller is, is helaas voor u een nadeel."

Bij deze uitspraak krijg ik vaak verontwaardige gezichten, maar uit onderzoek blijkt dat mensen meer internet gaan gebruiken omdat het sneller is. Zo zie je veel gebruikers die zeggen; "het is sneller als op wifi, dus zet mijn wifi nooit meer aan". Dan ga je inderdaad meer verbuiken.
Daarnaast kan 4G youtube filmpjes veel sneller in laden, daardoor kan u er voor kiezen om youtube filmpjes in HQ te kijken. Dit verbruikt dan ook meer data.
Ook het inladen van pagina;s gaat zoveel sneller, dat u sneller veel pagina;s voorbij gaat in de zelfde tijd als vroeger. Wat ook weer leid tot meer data verbruik.

U moet dus zelf beoordelen of u zich in kan houden, maar het blijkt dat circa 90% van de mensen dit niet kan. Dus ik zou aanraden een grotere data bundel te nemen.

Thanks @NetwerkFreak & @Arina

Ik verbruik nu tussen de 250-500 mb per maand (met 3g). Dan denk ik dat het verstandig is om in te zetten op 1-1,5 Gb per maand?? Is het trouwens mogelijk om de databundel tussentijds te verhogen of verlagen nadat ik een abo heb afgesloten?
Reputatie 6
@chantal078,

Hoe verbruik je doorgaans je internet. Wat doe je vooral? En dr belangrijkste vraag; kan je jezelf inhouden en dwingen toch op de slomere wifi te gaan?

Je kan je abbonomment altijd kosteloos verhogen. Aan verlagen zitten wel kosten verbonden.

Reputatie 5
Badge +7
Arina heeft hier wel gelijk in: video afspelen gaat in allerlei gevallen automatisch in hogere kwaliteit op 4G, dus het kan wel meer data gaan kosten dan op 3G omdat je in hogere kwaliteit kijkt. Je hebt hier lang niet altijd invloed op helaas.
Vandaag gebeld door Vodafone na 4G gesmst te hebben aan 8888, met de vraag of ik wilde overstappen op een RED abonnement i.v.m. 4G (iPhone 5). Prijs blijft in ieder geval gelijk.
Ze zeiden dat 4G bij mijn postcode 6161 beschikbaar is, wat het ook is als ik de kaart bekijk, echter is hier waarschijnlijk een 800MHz ipv een 1800MHz. Dit vind ik wel een beetje jammer... Ze zeggen ja dit is beschikbaar maar het werkt dus niet...
Waarschijnlijk ligt de fout niet bij Vodafone maar bij Apple iPhone 5, dat deze op 800MHz niet werkt.
Toch jammer.
Wanneer komt er een 1800MHz in deze omgeving?

Groeten Thijsvandijk
Ik heb een Samsung Galaxy S4 Active (GT-I9295). Het toestel zou LTE Cat. 3 voor 4G aan moeten kunnen. Heb alle laatste updates er op staan maar kan nog steeds geen LTE selecteren. Waar kan dit aan liggen?
Reputatie 5
@benbousche

Heb je wel een 4G ready abonnement of de toevoeging die ervoor zorgt dat je toegang tot 4G hebt?
Een Vodafone RED met 4G heb ik. Dus het zou moeten werken. Maar niet dus.
Reputatie 7
Badge +16
Hi! @benbousche ,

Inderdaad de Galaxy S4 Active zou dit in principe kunnen ondersteunen, op welke Android versie draai je nu momenteel?

Instellingen > Over het toestel > Android versie

EDIT: Zou je ook even kunnen kijken of er en software update beschikbaar is, thanks.

Reageer