4G op het Vodafone netwerk

  • 28 augustus 2013
  • 168 reacties
  • 101508 Bekeken


Toon eerste bericht

168 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Bedankt voor je bijdragende tip  🙂! En je terugkoppeling.

Nog en fijne avond verder.
Reputatie 7
Badge +15
Super om te lezen dat het opgelost is en de oplossing ook hier gepost wordt 
Howdy,

Technisch vraagje: Vodafone gebruikt voor 4G de 800, 1800 en 2600MHz banden (20, 3 en 7). Stel dat ik een toestel zou aanschaffen dat alleen de 1800 en 2600MHz LTE banden ondersteunt, gaat dit dan in de praktijk problemen opleveren? Ik begrijp dat de 2600Mhz band voornamelijk op drukke plaatsen ingezet wordt (als Vodafone 'm uberhaupt al gebruikt?) dus de vraag is in principe of alleen de 1800Mhz band genoeg is om 'normaal' landelijk 4G te kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Hoi  , welkom op het forum! De 800Mhz is de belangrijkste frequentie voor ons 4G netwerk, met name voor binnenshuis. Alleen de 1800Mhz frequentie is niet genoeg om landelijke 4G dekking te ervaren. Je kunt nakijken hoe de dekking op 1800Mhz in jouw omgeving is via onze dekkingskaart. Per locatie wordt hier aangegeven of het op die locatie mogelijk is om gebruik te maken van 4G met een iPhone 5. Dat toestel maakt namelijk ook alleen gebruik van de 1800Mhz frequentie. De dekking is op die frequentie een stuk minder. Ook kan ik niet garanderen dat je met een dergelijk toestel in het buitenland op voldoende plekken 4G kunt ontvangen. Als je veel waarde hecht aan het gebruik van 4G, zou ik je een toestel dat alleen de 1800 en 2600MHz LTE banden ondersteunt niet aanraden.
Hallo,

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd en een los toestel (iPhone 6s) aangeschaft. Mijn abonnement en toestel ondersteunen allebei het 4G-netwerk. In mijn instellingen staat deze ook aan. Maar in het balkje krijg ik steeds maar 3G te zien...
Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +16
Hoi ,

Vervelend, zou je eens via https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml kunnen kijken hoe optimaal de dekking in je regio is? Als je abonnement 4G beschikt het toestel ook staat op 4G dan kan het nog zo zijn dat misschien de dekking het probleem kan zijn. Indien de dekking ook goed is neem dan contact op met de klantenservice het zou zomaar kunnen zijn dat 4G op je simkaart niet aan staat (geactiveerd is).

Laat je het ons nog even weten of de problemen zijn verholpen?
Reputatie 7
Badge +15
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Reputatie 4
Sooraay, vreemd dat je geen 4G verbinding kunt maken! Hebben de tips van SamsungExpert en Steven- nog iets opgeleverd? Met een iPhone 6s zou je namelijk op de meeste locaties wel gewoon 4G moeten ontvangen.
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy S7. Ik woon in Groenlo. Mijn dekking is binnenshuis regelmatig 3G. Buiten is het ook regelamtig 3G en soms H+.
Dit zou toch altijd 4G moeten zijn??
Reputatie 3
Hallo SandervanZon, ik zie dat er nog niemand op je berichtje heeft gereageerd. Op onze website kun je meer informatie terugvinden over de snelheid van ons netwerk. Ook kun je hier terugvinden of er 4G beschikbaar is op jouw locatie. Ontvang je nergens 4G netwerk of enkel bij jou thuis?
Hoi MelH,

Volgens de site zou ik bijna overal 4G moeten hebben. Ik heb echter nergens 4G. Ook niet als ik naar andere steden ga. Een vriend die ook Vodafone klant is en een galaxy s6 heeft ontvangt overal 4G. Zelfs binnen.
Reputatie 5
Badge +7
Kun je eens bij je instellingen checken of het aan staat? Dus bij instellingen -> mobiele netwerken, en dan kijken of 2G/3G/4G staat ingesteld.

Als alleen 2G/3G werkt dan is mogelijk je simkaart kapot is zijn er instellingen bij Vodafone niet kloppend, dan kun je het beste de helpdesk even bellen, die kunnen de aanmelding op het netwerk vernieuwen of als het nodig is een nieuwe simkaart opsturen.

In de praktijk zul je zien dat je veel vaker 4G dan 3G hebt daarna 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Is het nog gelukt met de tip van ?
Mocht dit niet werken raad ik je aan om eens het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet hierbij natuurlijk niet om een back-up te maken. Het kan namelijk zijn dat het aan de software ligt 
Het is niet gelukt. Ook niet nadat ik de tel terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +15
Heb je ook al eens contact gezocht met de klantenservice om te zien of alles bij hun correct staat (aanmeldingen op het netwerk, 4g mogelijk etc)?
Het geen wat ik je nog kan adviseren is een kruistest. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende in jouw toestel. Op die manier kun je uitsluiten of het aan het toestel ligt. Dit kun je doen bij een Vodafone winkel. Mijn collega's daar kunnen je hiermee helpen en eventueel een simwissel doen.
Hi,

When I'm in a 4G area, I get the 4G symbol on my phone (tested with both iPhone 7 and Google Pixel). However, in many other operators around the world, we get the symbol of LTE of LTE-A or 4G+ to show the exact type of network we are connected to.
For Vodafone NL, is there any way to change the default symbol?

Regards,
Sachin
Reputatie 7
cugwmui, LTE is only another name for 4G. There is no difference. It is not possible to change this.
Hi Marc,

Thanks for the clarification. I'm aware they are the same; its just a personal preference! But I guess I'll have to live with it!

Reageer