dhrbijvoet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ander nummer herkenning

Ik bel mobiel uit, maar wil mijn zakelijke vaste nummer laten tonen. Weet iemand of dat kan? Nu moet ik anoniem bellen en word er vaak niet opgenomen.

bedankt!
Paul
2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Paul,
Het antwoord is NEE.
Je belt anoniem of met je eigen 06 nummer. Ook wel logische natuurlijk anders zou iedereen zomaar een nummer kunnen pakken om daar mee naar buiten te bellen.

Via de officiele wegen kan het niet voor je mobiel, voor online bellen is het misschien wel mogelijk. Daar zijn dan centrales voor en daar kan je nummers mee aanpassen. Er is overigens in 2015 een artikel verschenen over app's die dit mogelijk zouden maken maar mensen die dit zouden gebruiken konden wel eens een boete verwachten want het mag gewoon niet.
tkteun

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Technisch gezien kun je alles meesturen als afzender, maar Vodafone kan in de problemen komen als ze dat doen.
Helaas zijn providers in Nederland hier enorm weinig flexibel in, niet zoals bijv. het VK, waar je al sinds de jaren '90 een soort 084 nummer voor persoonlijk gebruik kon krijgen.

Wat je denk ik zoekt voor je bedrijf is wat tegenwoordig 'hosted pbx' heet, hiermee laat je je vaste nummer doorlussen naar deze online dienst, die dan vervolgens de gesprekken kan doorsturen naar iedere voip telefoon of smartphone met internet. Ook kan deze inkomende gesprekken doorsturen naar je 06 nummer als je geen internet hebt en kun je met je eigen 06 naar je eigen vaste lijn bellen en je laten doorschakelen als je hier toestemming voor geeft. Ook hebben de meesten hier een app voor.

Ik ken zelf mensen die werken met 3cx.nl of xelion.com, maar dit is meestal voor iets grotere bedrijven (5+ gebruikers). Een google naar 'hosted pbx' of 'virtual pbx' laat veel diensten zien.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic