Sticky Beantwoord

Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

Toon eerste bericht

348 reacties

Badge
Hey @Steven
Dit heb ik al 2x geprobeerd en nog heb ik geen optie om te bellen over wifi of VoLTE. Ik heb net gecheckt of er een nieuwe update is maar hij geeft aan dat het toestel up to date is. De laatste update heb ik 2 weken geleden ontvangen. Dat is de November update. Wat kan ik nog meer doen?
Dit zijn de enige stappen die je kunt proberen.
De beveiligingsupdates staan hier los van. Het gaat echt om de software updates. In dit geval zit er niks anders op dan te wachten op een nieuwe update. Al vind ik het vreemd dat hij niet beschikbaar is voor jouw toestel. Dit omdat ik hier ook een s8+ heb liggen waarop het wel werkt.
@Marc- weet jij nog een oplossing voor @appie4362 ?
Steven schreef:

@N.N. Dit klinkt mij meer als een waarschuwing dat ze je erop willen wijzen dat mocht je buiten de bundel gaan er kosten in rekening gebracht kunnen worden.
Kun je voor mij de optie eens op automatisch zetten en dan uittesten?
Ik hoor graag van je wat de uitkomst is en of het klopt wat ik zeg.

Hallo @Steven ,
de SSID's in de voornoemde rubriek staan standaard op 'automatisch', echter VodafoneWiFi komt niet in de beschikbare lijst met SSID's voor.
Bovenstaande reeds in mijn vorige reactie vermeld.
Maar doe verder geen moeite (meer) voor me, ik vind het prima zo.
Steven schreef:

Wij hebben helaas alleen inzicht in mobiele telefoons hiervoor.

Hoi @Steven

Bedankt voor je reactie. Heb je misschien voor mij een contact adres van de afdeling Internet of Things die ik hierover zou kunnen contacteren?

Met vriendelijke groet,

Stefan
Badge
Hey @Steven

Er zijn meerdere mensen met een S8 van Vodafone met het probleem bellen via wifi. Hun toestel bevat deze optie ook niet. Een persoon zij dit :

Er is contact met de provider geweest, waar het op neer komt is, dat enkele toestellen in de serie Samsung Galaxy S8 voorzien zijn van een bepaald besturingssoftware, welke “bellen over wifi” niet ondersteunt. Onze automatisering en Vodafone gaan nu zoeken naar een oplossing.

Weet jij hier meer van? Of een van je collega's? Dit komt van het forum van Samsung Community.
Badge
@Steven

https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Geen-wifi-bellen-op-s8/m-p/758461#M27108
Reputatie 6
@appie4362 heb je het toevallig al getest door je simkaart eens te wisselen met collega's waarbij het wel werkt? Dan weet je of het aan je toestel ligt of niet. Mocht het aan het toestel liggen dan kun je een back-up maken en de fabrieksinstellingen terugzetten. Blijkt uit de test dat het aan de simkaart ligt dan kun je eens contact opnemen met onze klantenservice, mogelijk is dan verder onderzoek mogelijk.
Reputatie 6
[Update 23-12-2018] Bellen over WiFi en 4G met de Asus ROG Phone
Gebruikers met een Asus ROG Phone kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van zowel bellen via 4G als via WiFi. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Badge
Hey @Marc-

Ik heb al een andere simkaart van een collega er in gedaan, maar daar ligt het niet aan. Nog steeds niet de optie bellen via wifi of VoLTE. Ik heb ook al 2x mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft ook niet geholpen. Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 6
appie4362 schreef:

Hey @Marc-

Ik heb al een andere simkaart van een collega er in gedaan, maar daar ligt het niet aan. Nog steeds niet de optie bellen via wifi of VoLTE. Ik heb ook al 2x mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft ook niet geholpen. Wat kan ik nog meer doen?

Met de andere simkaart in jouw toestel werkte het dus niet? Je kunt eventueel om het uit te sluiten je eigen simkaart nog in een ander toestel testen. Als het dan wel werkt ligt het duidelijk aan je S8. Je kunt dan overwegen of VoLTE/VoWiFi een reparatie het voor je waard is, zie https://vodafone.nl/reparatie.
Hier een Galaxy S9 uit de USA ( SM-G960U1) . Waarom accepteert Vodafone dit niet voor VoWiFi? Technisch gezien gewoon mogelijk lijkt me..
Gaat dit nog gebeuren..heb dit erg hard nodig ivm geen bereik in huis.

Alvast dank.
Reputatie 6
@jillesv het komt er allemaal op neer dat de benodigde software in het toestel aanwezig moet zijn. We hebben daar helaas verder geen invloed op. Voor telefoons die niet in de lijst staan of niet zijn bestemd voor de Nederlandse markt kunnen we dit helaas niets garanderen.
Badge
Hey @Steven

@Marc-

Vandaag een software update ontvangen op mijn S8 van 340mb. Nog steeds NIET de optie bellen via wifi of VoLTE ontvangen.
Zijn voor betreffende software-update release schedules bekend voor verschillende modellen? Ik ben zelf geïnteresseerd in de release van deze software-update voor de HTC U11.
HJE schreef:

@Steven Op zich kan Google Pixel 3 (XL) wel wifi-bellen. Betekent dit dat de provider/Vadafone DAARNAAST ook iets extra's moet aanpassen voordat wifi-bellen-geschikte toestellen op jullie netwerk werken?
Zo ja, hebben jullie een planning welke toestellen wanneer geaccepteerd gaan worden? Dat is wel zo handig voor vee mensen die bijvoorbeeld gaan verlengen bij jullie en een nieuwe telefoon gaan kiezen. Ik woon op IJburg, een wijk waar honderden huishoudens binnen geen bereik hebben.

Ik woon ook op IJburg, heb thuis binnen ook geen bereik met Vodafone. Voorheen had ik Signaalplus maar Vodafone heeft daar de stekker uitgetrokken dus ik ben nu als vanouds weer onbereikbaar. Nu dacht ik slim te zijn en een Pixel 3 te kopen, onder andere omdat er ondersteuning zou zijn voor WiFi-Bellen, maar dat blijkt dus niet te werken. Het toestel ondersteunt WiFi-Bellen zeker, maar wanneer hij zich bij het Vodafone-netwerk aanmeldt krijgt hij niet de juiste configuratie door om het aan te kunnen zetten.

Met KPN heb ik overigens gewoon 4G binnenshuis.
@Tomash In dit geval raad ik aan om eens de network check te doorlopen en aan te kaarten dat het bereik te wensen over laat. http://voda.fo/ne/3ugam
Reputatie 6
[Update 3-1-2019] Bellen over 4G met de Cat B35 en de BlackBerry Key2
Gebruikers met een Cat B35 en de BlackBerry Key2 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Tomash schreef:

HJE schreef:

@Steven Op zich kan Google Pixel 3 (XL) wel wifi-bellen. Betekent dit dat de provider/Vadafone DAARNAAST ook iets extra's moet aanpassen voordat wifi-bellen-geschikte toestellen op jullie netwerk werken?
Zo ja, hebben jullie een planning welke toestellen wanneer geaccepteerd gaan worden? Dat is wel zo handig voor vee mensen die bijvoorbeeld gaan verlengen bij jullie en een nieuwe telefoon gaan kiezen. Ik woon op IJburg, een wijk waar honderden huishoudens binnen geen bereik hebben.

Ik woon ook op IJburg, heb thuis binnen ook geen bereik met Vodafone. Voorheen had ik Signaalplus maar Vodafone heeft daar de stekker uitgetrokken dus ik ben nu als vanouds weer onbereikbaar. Nu dacht ik slim te zijn en een Pixel 3 te kopen, onder andere omdat er ondersteuning zou zijn voor WiFi-Bellen, maar dat blijkt dus niet te werken. Het toestel ondersteunt WiFi-Bellen zeker, maar wanneer hij zich bij het Vodafone-netwerk aanmeldt krijgt hij niet de juiste configuratie door om het aan te kunnen zetten.

Met KPN heb ik overigens gewoon 4G binnenshuis.

Ook ik zit met het zelfde probleem, voorheen een iphone 6s dat prima werkte (4g bellen) nu overgestapt naar Pixel 3 maar helaas geen 4g bellen meer.
Kunnen jullie (vodafone) mij berichten wanneer dit mogelijk is? Of moet ik dit forum blijven volgen?
Mvg Ron
Reputatie 5
Het beste is inderdaad om dit forum te volgen @Tomash. Hier worden bijna wekelijks updates geplaatst wanneer er telefoons zijn bijgekomen waarop bellen via WiFi mogelijk is.
Badge
Hey @Steven

@Marc-

Vandaag eindelijk contact gehad met Vodafone. Hun geven aan dat ik de telefoon moet opsturen naar Dynafix. Ik heb al eerder een andere telefoon opgestuurd naar Dynafix en kreeg hem beschadigd terug. Er zijn zo veel klachten online over Dynafix en ook besteed Kassa er 2 weken geleden nog een uitzending over dit slechte bedrijf.En dan komt Vodafone met de oplossing Dynafix.Ik koop een telefoon bij Vodafone en na 6 maanden update de telefoon niet meer. Dit is tog gewoon geen degelijk product. Zeer slechte service van Vodafone. Ik koop nooit meer een telefoon bij VODAFONE!!!!!
Wij werken met een externe reparateur (Dynafix) @appie4362. Dit is omdat wij zelf geen toestellen repareren.
Ik kan hierin helaas niet de procedure wijzigen. Ik raad je alsnog aan om het toestel op te sturen zodat het weer werkt als het hoort te werken.
Reputatie 6
[Update 15-1-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Samsung A9
Gebruikers met een Samsung A9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.

Reageer