Senna2

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen 4G data in Griekenland

Sinds ik in Griekenland ben gearriveerd afgelopen zaterdag werkt mijn 4g data niet. Oftewel roaming slaat niet aan. Ik kan wel bellen maar geen internet. Vodafone gebeld kunnen mij niet helpen en ligt aan het toestel Samsung S10. APN settings doorlopen en het enige wat ik niet kan wijzigen is de APN type naar default. Deze optie is er niet. Als ik de sim van mijn vrouw erin zet heb ik gewoon 4g. Wie heeft hier een oplossing ? Dank vast !

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

Is het nog gelukt om een nieuwe simkaart te halen @Senna2?

Probleem opgelost via mijn werkgever een nieuwe sim kaart gekregen en alle werkt nu.

Dus toch een defecte sim kaart. 

Allen bedankt voor het meedenken 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Senna2 
Dat is natuurlijk wel heel vervelend. Heb je je roaming via je My Vodafone ook aan staan? Je kunt de limiet verhogen of uitzetten in My Vodafone als je toch flink extra wilt internetten op reis. Misschien ligt daar het probleem, zou kunnen. Aangezien je zegt dat het aan je eigen SIMkaart ligt, want die van je vrouw doet het wel. Dan kan het zijn dat je roaming uit staat in je My Vodafone instellingen.

En ik zou deze informatie nog eens goed lezen en kijken of je dit kan aanpassen. Je zou je huidige APN kunnen verwijderen en dan opnieuw kunnen installeren. Dan heb je misschien wel kans dat je default aan kan zetten. Meer info: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

Laat nog even weten en succes in ieder geval en natuurlijk veel plezier in Griekenland.

Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste

 

Mijn vertrouwen in Vodafone is gedaald naar nul. Momenteel voor een werkbezoek in Griekenland. Afgelopen zaterdag hier in Athene aangekomen. Tot vandaag geen data geen 4g niks. APN settings gecontroleerd, tig nieuwe apn aangemaakt geen enkel resultaat. Vodafone zegt dat het aan het toestel ligt een nieuwe Samsung S10 ?? Nederlandse vrouw in het hotel met T-Mobile heeft gewoon 4g. Ik stop haar simkaartje in mijn toestel en ik heb gewoon 4g op T-Mobile. Ligt dus niet aan mijn toestel. Hier in Athene naar een Vodafone store geweest kunnen mij niet helpen en verwijzen mij naar Nederland. Net aan de telefoon gehangen met Vodafone zonder resultaat. Erg vervelend als je in Athene rond moet reizen en je hebt geen data.

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Toestel paar seconden in vliegtuigmodus wil ook nog wel eens werken !

Wel 4g indien jouw simkaart in een andere telefoon wordt geplaatst ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Het is natuurlijk heel vervelend om te horen dat je geen vertrouwen meer hebt in Vodafone. De URL die ik je heb toegezonden geeft als laatst nog een oplossing die je zou kunnen opvolgen. En probeer ook eens te zien of je SIMkaart bij die andere persoon het wel goed doet of niet. Want dan kan je zien of het aan je SIMkaart ligt!

Deze info:
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam.
Mocht je er niet uitkomen dan staan deze stappen beschreven via: https://handleidingen.vodafone.nl/
Hier kun je jouw toestel selecteren en daarna zoeken op Internet instellingen. Je krijgt dan een overzicht te zien met plaatjes erbij.

Kom je er echt niet uit? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen nog proberen om een netwerk reset te doen. Wij kunnen helaas niet controleren of er in het buitenland een storing is. Mocht je vanuit het buitenland contact op willen nemen dan kan dit door te bellen met +31 654 500 100, een chat starten, een bericht sturen via Facebook of Twitter of door onder dit topic je vraag te stellen.


Ik hoop echt dat het je lukt om dit op te lossen. Het vervelende is wel dat het bereik in het buitenland altijd anders is dan hier in Nederland. Niet om het af te schuiven natuurlijk maar het blijft lastig. Zeker als je zegt dat iemand bij een andere provider geen last heeft van z’n bereik. Maar ik zou toch bellen met Vodafone om het op te lossen!

Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hrj wrote:

Toestel paar seconden in vliegtuigmodus wil ook nog wel eens werken !

Wel 4g indien jouw simkaart in een andere telefoon wordt geplaatst ?

Vliegtuig modus help niets. 

Iemand in het hotel net met een Belsimpel kaartje en prima 4G. Dit kaartje in mijn telefoon en perfect 4G met Belsimpel. Mijn kaartje in haar telefoon gedaan en geen 4G

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Het is natuurlijk heel vervelend @Senna2 
Nu is er vandaag wel iemand van Vodafone aanwezig, misschien dat die even met je mee kan kijken. Heb nog even geduld en dan hoop ik dat ze vandaag je bericht nog leest en je kan helpen. Kan me goed voorstellen dat als je daar zit dat je ook, net zoals hier, internet bereik wilt hebben. Jammer genoeg kan ik je niet verder helpen, ik ben ook maar een klant van Vodafone en de opties die ik op gaf hebben niet geholpen dus dan kom ik ook niet verder. 

Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Het is natuurlijk heel vervelend om te horen dat je geen vertrouwen meer hebt in Vodafone. De URL die ik je heb toegezonden geeft als laatst nog een oplossing die je zou kunnen opvolgen. En probeer ook eens te zien of je SIMkaart bij die andere persoon het wel goed doet of niet. Want dan kan je zien of het aan je SIMkaart ligt!

Deze info:
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam.
Mocht je er niet uitkomen dan staan deze stappen beschreven via: https://handleidingen.vodafone.nl/
Hier kun je jouw toestel selecteren en daarna zoeken op Internet instellingen. Je krijgt dan een overzicht te zien met plaatjes erbij.

Kom je er echt niet uit? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen nog proberen om een netwerk reset te doen. Wij kunnen helaas niet controleren of er in het buitenland een storing is. Mocht je vanuit het buitenland contact op willen nemen dan kan dit door te bellen met +31 654 500 100, een chat starten, een bericht sturen via Facebook of Twitter of door onder dit topic je vraag te stellen.


Ik hoop echt dat het je lukt om dit op te lossen. Het vervelende is wel dat het bereik in het buitenland altijd anders is dan hier in Nederland. Niet om het af te schuiven natuurlijk maar het blijft lastig. Zeker als je zegt dat iemand bij een andere provider geen last heeft van z’n bereik. Maar ik zou toch bellen met Vodafone om het op te lossen!

Hoi bedankt voor de interesse. Ik heb nog steeds geen 4G en heb de hoop inmiddels opgegeven. Morgen is onze laatste dag in Athene en dan vliegen we terug. Mijn simkaart heb ik in een andere mobieltje gedaan en hier heb ik ook geen 4g op. Een Belsimpel kaartje in mijn toestel geeft wel 4g en doet ook prima ramen hier. Mijn beide zoons hebben allebei een Vodafone abonnement en die werken allebei prima met 4g als ik die sim van hun in mijn toestel plaats doen ze het niet 🙂 nou zeg het maar. Enige wat mij opvalt is dat ik de APN settings wel kan wijzigen maar sommige settings niet. Zoals bijvoorbeeld de APN type toegangspunt deze moet naar default gezet worden maar deze optie heb ik niet. Het lijkt wel alsof deze in de telefoon gespijkerd zijn. In ieder geval ga ik een nieuwe simkaart aanvragen zodra ik in Nederland ben en hopelijk ben ik dan gedekt voor het buitenland.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Senna2 
Apart, dat zowel jouw simkaartje in een ander toestel ook niet werkt en dat de andere simkaartjes in jouw toestel niet werken.
Dit klinkt alsof er zowel een probleem met jouw toestel is als met de simkaart.

Heb je de APN ook al eens helemaal verwijderd. in plaats van default mag je bij de APN ook * invullen.
Ik kijk graag met je mee of bij ons alles correct staat. Kun je mij een privébericht sturen met daarin jouw naam, adres, postcode, geboortedatum, mobiele nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Een privébericht kun je sturen door op mijn naam te klikken en dan op stuur bericht. 
Ik hoor graag van je! 

Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

Hoi @Senna2 
Apart, dat zowel jouw simkaartje in een ander toestel ook niet werkt en dat de andere simkaartjes in jouw toestel niet werken.
Dit klinkt alsof er zowel een probleem met jouw toestel is als met de simkaart.

Heb je de APN ook al eens helemaal verwijderd. in plaats van default mag je bij de APN ook * invullen.
Ik kijk graag met je mee of bij ons alles correct staat. Kun je mij een privébericht sturen met daarin jouw naam, adres, postcode, geboortedatum, mobiele nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Een privébericht kun je sturen door op mijn naam te klikken en dan op stuur bericht. 
Ik hoor graag van je! 

Hallo Steven vanochtend heb ik je een pb gestuurd. Ik hoor graag of je iets kan betekenen voor mijn probleem.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gereageerd op je privébericht @Senna2 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het nog gelukt om een nieuwe simkaart te halen @Senna2?

Senna2
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

Is het nog gelukt om een nieuwe simkaart te halen @Senna2?

Probleem opgelost via mijn werkgever een nieuwe sim kaart gekregen en alle werkt nu.

Dus toch een defecte sim kaart. 

Allen bedankt voor het meedenken 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Senna2

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic