Wout3r

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk - Turkmenistan

Goedemorgen, ik ben in Turkmenistan en heb (en enkele andere hier) geen netwerk i.c.m. Vodafone abonnement.
Als ik handmatig naar een aanbieder zoek, zie ik TM CELL als provider, maar op dit netwerk wil mijn telefoon niet verbinden.
Toestel uit/aan, etc is uiteraard al geprobeerd. Ik kan op internet nergens vinden dat Vodafone geen (roaming) afspraken heeft met Turkmenistan. Enkele andere toestellen hier (met een Franse Simkaart) werken wel gewoon. Wat te doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Wout3r
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje, jij zit een heel eind weg. Het is er vast geweldig en dan wil je natuurlijk onderweg ook op internet kunnen. Best wel vreemd dat anderen wel bereik hebben en jij niet. Ik heb even voor je gekeken en heb gevonden dat dit land voorkomt in de voorwaarden met prijzen. Nu heb ik alleen voor Vodafone Red kunnen vinden, deze zal er ongetwijfeld ook voor Start abonnementen zijn. Weet niet welke je hebt.

Heb je al gekeken of je APN gegevens goed staan in je toestel?
De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Staat je Roaming wel aan op je toestel en staat deze niet per ongelijk uit bij je My Vodafone instellingen? Het moet kunnen werken, zie wat ik heb gevonden op internet bij Vodafone (helemaal onderaan het lijstje bij Zone 3):

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Wout3r
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje, jij zit een heel eind weg. Het is er vast geweldig en dan wil je natuurlijk onderweg ook op internet kunnen. Best wel vreemd dat anderen wel bereik hebben en jij niet. Ik heb even voor je gekeken en heb gevonden dat dit land voorkomt in de voorwaarden met prijzen. Nu heb ik alleen voor Vodafone Red kunnen vinden, deze zal er ongetwijfeld ook voor Start abonnementen zijn. Weet niet welke je hebt.

Heb je al gekeken of je APN gegevens goed staan in je toestel?
De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Staat je Roaming wel aan op je toestel en staat deze niet per ongelijk uit bij je My Vodafone instellingen? Het moet kunnen werken, zie wat ik heb gevonden op internet bij Vodafone (helemaal onderaan het lijstje bij Zone 3):

Wout3r
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy bedankt voor je antwoord. APN instellingen heb ik gecontroleerd, maar het is zelfs zo dat ik ook niet kan bellen. Mijn iPhone (met RED abo) geeft "geen service" .... inmiddels heb ik een lokaal (TM Cell) SIM kaartje gekocht en deze werkt gelukkig wel, maar mijn eigen 06 is helaas dus niet bereikbaar / te gebruiken. Hopelijk heeft Vodafone een oplossing?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Staat je roaming dan wel aan?
Mocht je vragen hebben aan de klantenservice dan kan je ze een privé berichtje sturen via Twitter en/of Facebook. Anders kan je ook via My Vodafone kan je online met de klantenservice chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je sneller contact en antwoord).

Via de community kan Vodafone je niet helpen, vanwege privacy wetgeving. Bellen en/of chatten is beter!
Wout3r
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy dankjewel! Inmiddels inderdaad contact gehad en Vodafone blijkt geen roaming afspraken te hebben hier. Helaas dus geen verbinding mogelijk met mijn Vodafone abo. Bedankt voor je hulp.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oei, dat is lastig. Goed dat je contact heb gehad met Vodafone.
Toch nog wel een hele fijne tijd daar en graag gedaan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic