yrrab74

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het nummer dat u heeft gebeld is geblokkeerd?

Sinds gisteren krijg ik bij al mijn contactpersonen die ik bel vanuit mijn adresboek de melding: “het nummer dat u heeft gebeld is geblokkeerd”. Ik heb contact gezocht met Vodafone. Paar stappen genomen, waaronder het handmatig zoeken van een netwerk. Bewust een andere netwerkprovider kiezen. Daarna weer Vodafone kiezen. En inderdaad, na deze actie kan ik bellen vanuit mijn adresboek. Echter, na een poosje is het weer niet mogelijk. Handeling nu 2 keer gedaan. Uiteraard ook de telefoon uitgezet en opnieuw opgestart niets helpt. Wanneer ik het nummer intoets kan ik wel bellen. Heel apart. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
remco44

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier werkt alles ook weer. Ze hebben nadat de gedane aanpassingen niet hielpen mijn nummer volledig geblokkeerd voor alle inkomende en uitgaande gesprekken en daarna alle blokkades opgeheven. Toen deed-ie het weer! Heeft uiteindelijk wel bijna een week geduurd voordat ik weer kon bellen...

Bekijk in context

31 Reacties 31
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @yrrab74 
Ik weet niet wat voor toestel je hebt maar het is iets heel vreemds.
Ze hebben bij Vodafone je nummer niet even een reset gegeven? Dat lijkt me het meest logische. 

Misschien kan je dit nog proberen, bij iemand heeft het geholpen:
Je moet in je instellingen naar verbindingen en dan naar mobiele netwerken. Dan moet je bellen via 4G uitzetten. 

Ik zou zelf nog denken aan je SIMkaart er even uit te halen en opnieuw in te steken als je hem uit en weer aan hebt gezet. Of, als het echt niet meer wil lukken, even langs een Vodafone winkel gaan. Misschien kunnen die er nog even naar kijken. Anders wachten op Steven, hij werkt bij Vodafone, misschien dat hij iets meer daarvan weet of in het systeem kan kijken voor je. 

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. Ik heb een iphone 11 pro. Zojuist je eerste stap geprobeerd, echter kan ik bellen via 4G niet vinden. Ik vind wel bellen via wifi. Dit heb ik uitgezet. Geen oplossing helaas. Verder heb ik zojuist de simkaart eruit gehaald en er opnieuw in gezet. Ook dit mag niet baten helaas. Zal kijken of ik dit weekend idd even langs een Vodafone winkel kan gaan. Is toch best vervelend.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Goed plan om even langs een winkel te gaan.
Je zou nog even kunnen kijken onder instellingen → Mobiel netwerk → Optie Mobiele data → Gesprekken en data - daar kan je eens kijken wanneer je deze op 3G zet, wat die dan doet. Of met 4G VoLTE uit (of aan). En kijk ook eens naar je vliegtuigmodus. Misschien dat dit helpt om een keer aan en uit te zetten. 

Maar goed, langs een winkel gaan is zeker even goed om te doen.

remco44

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb sinds vrijdag ditzelfde probleem. Ik heb het niet met alle nummers. Soms als ik mijn telefoon herstart kan ik weer even bellen, maar ineens niet meer. Heb het bijv ook als ik naar voicemail bel. Heb nog geen oplossing gevonden…

Heb een iPhone 8 met iOS 13.1.2

Heb alle bovenstaande stappen geprobeerd, maar zonder succes. 

remco44

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Update n.a.v. een telefoontje naar de Vodafone servicedesk vanmorgen:

  • Geen blokkade o.i.d. gevonden op het nummer
  • Nummer gekoppeld aan de VPN van het bedrijf, maar staat niet goed (uitgaand gesprek profiel bleek te zijn vervallen)
  • Vodafone medewerker heeft het uitgaand gesprek profiel weer goed gezet en een netwerk-reset gedaan
  • Na 5 minuten telefoon moest ik mijn telefoon herstarten.

Helaas bleek het issue niet opgelost. Na een uur weer met Vodafone gebeld en de VPN-aanpassing blijkt nog niet te zijn doorgevoerd (wat volgens die mevrouw vreemd is). Zij houdt het in de gaten en belt me terug als het is gewijzigd.  Wordt dus ongetwijfeld vervolgd...

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben benieuwd. Blijft bij mij hier ook hetzelfde. Heel vreemd. Als ik mijn zus dit weekend probeer te bellen lukt het niet vanuit het telefoonboek. Komt weer de melding: Het nummer dat u heeft gebeld is geblokkeerd. Wanneer ik het nummer gewoon intoets, dan werkt het wel. Erg lastig dit. Ik snap niet goed waar dit nu aan ligt. Ik hoop dat het voor jou gaat werken. Kan ik ook bellen met Vodafone dat dit de oplossing is, en ze het voor mij ook kunnen doorvoeren. Ben deze week langs de winkel gegaan, maar met 9 wachtenden voor mij en slechts 2 medewerkers ging mij dat toch iets te lang duren.

remco44

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde: als ik het nummer intoets dan werkt het wel. Heel vreemd… probleem is nog niet opgelost, Vodafone heeft een ticket bij de technische dienst aangemaakt. Ik laat je weten of ze het oplossen - en zo ja hoe!

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Probleem is er nog steeds. Elk nummer vanuit mijn contactenlijst is geblokkeerd. Echter kom ik er net per toeval achter, dat wanneer ik de melding (eerst in het Nederlands en dan in het Engels) afluister, het nummer daarna WEL gebeld wordt. Werkt dit ook bij jou @remco44. Op zich een aardige oplossing, alleen zou ik toch graag zien dat die melding weg is. 

remco44

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nou ja, inderdaad! Bij mij hetzelfde. Dat is raar… Ik zal het doorgeven als ik Vodafone weer spreek!

MatthijsT

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ben ook in contact met VF, maar tot nu toe nog geen oplossing. Zodra ik iets weet zal ik het posten. 

MatthijsT

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Moet wel zeggen het is mij opgevallen sinds de update van gister van Apple. Zou natuurlijk ook daar aan kunnen liggen. Iemand toevallig dit probleem bij Apple gedropt?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nope, want ik herken het probleem totaal niet 😞
Yarrab heeft het al 5 dagen geleden geschreven en toen was de NIEUWE update nog niet uit. iOS 13.3 is pas sinds dinsdagavond uit. Dus echt aan elkaar koppelen zou ik niet kunnen zeggen.

Maak eens een copy van je iPhone en maak je telefoon eens helemaal lees. Kijk dan wat er gebeurd als je NOG NIET alles terug zet. Werkt het, dan is het goed en dan je backup weer terug zetten. Kijken of het dan nog werkt en als het dan nog werkt is het gewoon een bug geweest en werkt het dan weer niet, dan zit er iets in je huidige installatie, want als die het wel doet voor je alles weer terug zet, kan dat het probleem zijn.

MatthijsT

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De optie alles terug zetten is voor mij de optie als echt niks meer werkt. Waar ik nu achter ben gekomen als ik het nummer handmatig intoets met +31 dan krijg ik de melding en toets ik het nummer in met alleen 06 dan werkt het gewoon. 

MatthijsT

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is wat ik nu krijg van VF. Even afwachten dus. 
 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan blijf ik er toch bij dat al mijn nummers zijn met +31 en heb nergens last van. Ook niet na de update van dinsdagavond. Maar we wachten af op Vodafone ??

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Ik zie dat Ivo ook een onderzoek voor dit issue heeft aangemaakt. Drie meldingen dus al. Ik laat dit topic open staan totdat duidelijk is wat de oorzaak (en oplossing!) is. 

yrrab74
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nou inderdaad. Wanneer ik een nummer met +31 intoets krijg ik de melding. Zonder +31 werkt het wel. Ik heb overigens mijn telefoon nog niet naar versie 13.3 geupdate. ( upgedate? is dat een werkwoord?) Er staat op mijn telefoon versie 13.2.3. Is gelukkig nog steeds wel zo dat wanneer ik een nummer uit mijn lijst bel (met +31 ervoor) en de melding (eerst in het Nederlands en dan in het Engels) afluister, het nummer daarna WEL gebeld wordt. Maar hoop toch wel dat dit snel opgelost wordt. Blijft irritant. 

CTLW85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idem hier. Gelukkig  dit forum gevonden en wacht ik nu geduldig de melding af en hoop op snelle oplossing. Al mijn contacten staan met +31 in mij lijst

Marco O

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde maar ik ben er achter gekomen dat het niet bij alle contacten is. Sommige nummers kan ik wel gewoon bellen en er is ook geen verband dat het kan liggen aan +31 nummers wel of niet. 
 

hopelijk komen ze snel met een oplossing!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic