Vraag

Instellingen verzenden e-mail van wildcamera met prepaid simkaart


Badge
Ik heb een wildcamera en wil foto’s met e-mail doorsturen naar mijn e-mail adres. Heb al allerlei instellingen geprobeerd maar helaas lukt het niet.
De camera vraagt om de navolgende SMTP settings:
mode manual omdat Nederland niet te vinden was
hij kiest dan voor other
Server setting
ik heb diverse opties geprobeerd
sendmail.vodafone.nl, type SSL , port 465
email: mail06xxxxx (teler)
wachtwoord: mijn wachtwoord
Bij server setting kan ook gekozen worden voor Gmail maar ook dat werkt niet.
Wat doe ik fout?
ik hoor graag

23 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Henry2
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik heb gelukkig een tekst opgeslagen van iemand die dit probleem ook had. Nu kan ik de topic niet meer vinden maar je hebt vast iets aan onderstaande info:


Ik ben een BLIJ mens, want het werkt! Dankzij de bereidwillige medewerking van enkele medewerkers van de vodafone phone crew en wat extra techneuten is het vandaag gelukt.

De oplossing bleek de volgende:
De open.vodafone.nl APN was keurig gekoppeld aan zowel mijn gewone simkaart als de Multi-Data simkaart, maar toch werkte het niet. De vodafone medewerker die ik vanmiddag aan de lijn kreeg, zag in zijn systeem mijn Multi-Data simkaart gekoppeld aan mijn Huawei B525s-23a modem via de live.vodafone.com APN. Dus het instellen van die open.vodafone.nl APN in mijn modem bleek helemaal geen effect te hebben. Hoe vaak ik het ook instelde en het modem opnieuw opstartte, het modem bleef gewoon gebruik maken van de live.vodafone.com APN. En dat verklaarde waarom de poorten potdicht bleven. Ik heb hem gevraagd om alle APN's die ik niet nodig heb (dus b.v. live.vodafone.com en office.vodafone.nl) te ontkoppelen van de Multi-Data simkaart, waardoor mijn modem na het opstarten alleen maar verbinding kan maken met de open APN. En het werkt: er staan nu wat poorten open en daardoor kan ik vanaf elke plek op aarde het beeld van mijn camera bekijken, opnames terugkijken en instellingen aanpassen op afstand. Daar was het allemaal om te doen.

Dank aan de minimaal 10 mensen die ik het afgelopen jaar bij vodafone over de kwestie heb gesproken en die het gezamenlijk uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen.


Kijk maar even of je hier iets mee kunt en laat maar weten of het is gelukt 😉
Let op, de Open APN wordt er niet zomaar op gezet. Dit is omdat je dan niet meer beveiligd bent op ons netwerk. Het verzoek voor de open APN kun je aanvragen via de klantenservice.
Ik durf even niet te zeggen of dit ook mogelijk is bij prepaid @Energieboy @Henry2
Reputatie 7
Badge +17
Oke, bedankt voor de TIP!
Zal deze onthouden en bij mijn verhaaltje zetten 😉
Badge
Energieboy schreef:

Hoi @Henry2
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik heb gelukkig een tekst opgeslagen van iemand die dit probleem ook had. Nu kan ik de topic niet meer vinden maar je hebt vast iets aan onderstaande info:


Ik ben een BLIJ mens, want het werkt! Dankzij de bereidwillige medewerking van enkele medewerkers van de vodafone phone crew en wat extra techneuten is het vandaag gelukt.

De oplossing bleek de volgende:
De open.vodafone.nl APN was keurig gekoppeld aan zowel mijn gewone simkaart als de Multi-Data simkaart, maar toch werkte het niet. De vodafone medewerker die ik vanmiddag aan de lijn kreeg, zag in zijn systeem mijn Multi-Data simkaart gekoppeld aan mijn Huawei B525s-23a modem via de live.vodafone.com APN. Dus het instellen van die open.vodafone.nl APN in mijn modem bleek helemaal geen effect te hebben. Hoe vaak ik het ook instelde en het modem opnieuw opstartte, het modem bleef gewoon gebruik maken van de live.vodafone.com APN. En dat verklaarde waarom de poorten potdicht bleven. Ik heb hem gevraagd om alle APN's die ik niet nodig heb (dus b.v. live.vodafone.com en office.vodafone.nl) te ontkoppelen van de Multi-Data simkaart, waardoor mijn modem na het opstarten alleen maar verbinding kan maken met de open APN. En het werkt: er staan nu wat poorten open en daardoor kan ik vanaf elke plek op aarde het beeld van mijn camera bekijken, opnames terugkijken en instellingen aanpassen op afstand. Daar was het allemaal om te doen.

Dank aan de minimaal 10 mensen die ik het afgelopen jaar bij vodafone over de kwestie heb gesproken en die het gezamenlijk uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen.


Kijk maar even of je hier iets mee kunt en laat maar weten of het is gelukt ;)

Badge
Helaas lukt het niet. Wat ik ook probeer. Tot 1-1-2019 deed hij het prima met MMS maar dit wordt helaas niet meer ondersteund.
In de SMTP setting kent het apparaat Nederland niet dus kies je bij country voor other. Ook bij operator wordt dan other gekozen.
Apn= live.vodafone.com en gebrnm en wachtwoord vodafone
dan kom het lastige waar het apparaat niet goed is ingesteld:server setting heb ik de volgende opties geprobeerd: type Gmail SSL server SMTP. Gmail.com poort 465 e-mail mail 06xxxxx(nrsim kaart) en mijn wachtwoord van my vodafone
andere optie: type other SSL server sendmail.vodafone.nl
poort 465 mail en wachtwoord als hierboven.
Helaas zonder het gewenste resultaat.
Wie kan mij helpen?
Reputatie 5
Hoi @Henry2,

Als je de SMTP van G-mail instelt dan moet je ook de username en password van G-mail gebruiken, en niet dat van Vodafone. Als je de SMTP van Vodafone instelt dan moet je de inloggegevens gebruiken van My Vodafone; dus het e-mailadres waarmee je inlogt in My Vodafone plus bijbehorend wachtwoord. De gegevens: mail06xxxx etc. zijn niet meer van toepassing. Dat is nog iets van vroeger.

We horen graag of het hiermee gelukt is!
Heb je nog een update voor ons @Henry2?
Badge
Ik heb gisteren de instellingen geprobeerd zoals Sharon aangaf maar helaas geen mail doorgestuurd gekregen. Wel volop foto's maar helaas geen doorgestuurd.
En welke heb je geprobeerd? De instellingen van ons of van Gmail @Henry2
Heb je ook al eens geprobeerd om het e-mailadres te verwijderen en daarna opnieuw in te stellen?
Badge
Ik heb zowel die van Vodafone als die van Gmail geprobeerd. Ook verschillende keren het emailadres opnieuw ingevoerd.
Krijg hem echter niet aan de praat. Heb ook SD kaart helemaal leeg gemaakt en opnieuw geïnstalleerd. Hielp ook niet. Heb een bundel van 500 MB en 5 minuten bellen. Hier moet hij het toch mee doen? Ik word er een beetje moedeloos van. Zou niet weten wat ik nog anders moet proberen. Het apparaat blijft volgens mij wel steeds proberen. De batterijen ziujn binnen een paar dagen leeg, terwijl in het verleden met MMS ze wel een half jaar werkten.
Het enige wat ik mij dan nog kan bedenken is de open APN erop zetten. Dit zul je moeten regelen via de klantenservice. Zij kunnen dit aanvragen of afkeuren omdat je dan niet meer beveiligd bent via ons netwerk.
Reputatie 7
Badge +17
Steven schreef:

Het enige wat ik mij dan nog kan bedenken is de open APN erop zetten. Dit zul je moeten regelen via de klantenservice. Zij kunnen dit aanvragen of afkeuren omdat je dan niet meer beveiligd bent via ons netwerk.


Klopt, dat zei ik ook al.
Even proberen via de klantenservice van Vodafone. Iemand anders is het deze week ook gelukt, dan moet het hier ook lukken ;)

Zie: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/apn-open-vodafone-nl-299198#post314793
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's @Henry2?
Badge
Dag Steven,
ik heb idd gebeld maar de instelling stond al open. Hij zou het opnieuw afsluiten en activeren wat wel eens kon helpen. Helaas niet. Moet ik misschien de apn ook veranderen in open.vodafone etc?
Ben nu op jacht in Duitsland tot zaterdag. Heb niets bij.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Henry2
Volgens die andere topic moet het open.vodafone.etc zijn.
Dat verwacht ik dan bij jou ook.
Je moet dan ook de APN in het toestel veranderen zodat je er gebruik van kunt maken. Anders werkt het inderdaad nog niet @Henry2
Badge
Ik heb het geprobeerd met apn: open.vodafone.com, account: Vodafone password: Vodafone en zowel met server gmail port 465, ssl mijn email adres en gmail paswoord als ook met sendmail.vodafone.nl, poort 465, ssl, mijn email adres en paswoord van Vodafone. Helaas nog altijd geen succes. Het is om moedeloos van te worden.
Is deze APN exact hetzelfde als bij ons in het syteem @Henry2? Je kunt namelijk niet zomaar hier gebruik van maken.
De APN moet in jouw toestel overeenkomen met de APN in onze systemen..
Gebruik je in de camera een prepaid kaartje of eentje met een abonnement?
Badge
Dag Steven, Ik heb gisteren opnieuw (4e keer)contact gehad met de klantenservice en deze keer heb ik met iemand gesproken die wist waar ik over sprak. Ze gaf wel aan dat de beveiliging er dan af gaat maar het enige risico is dan dat derden de foto's kunnen zien. Dat maakt me niet uit omdat het alleen wild betreft. De open APN moet worden aangevraagd en dat duurt ca 3 werkdagen. Ik krijg een sms wanneer eea is geregeld en krijg ook te horen of ik in het toestel de APN live.vodafone.com moet wijzigen in open.vodafone.com. Hoop dat het nu eindelijk gaat lukken. Ik laat nog weten of het nu wel lukt. Ik gebruik overigens een prepaid kaartje. (staat in het onderwerp van de eerste vraag, maar ik begrijp ook dat de lijst wel lang begint te worden.)
Ik had al een vermoeden dat dit niet klopte! Normaal gesproken als de APN's overeenkomen dan zou het moeten werken!
Excuus over het stukje prepaid heb ik overheen gelezen.
Ik vermoed dat het niet mogelijk is bij prepaid.
We horen graag of het nu wel werkt @Henry2
Badge
Omdat ik nog altijd niets gehoord had, vandaag opnieuw gebeld. Heb nu te horen gekregen dat een open APN niet mogelijk is bij een prepaid maar alleen bij een abonnement. Heb nu een goedkoop data abonnement genomen. Moet ik eerst weer wachten tot de nieuwe sim kaart binnen is en geactiveerd. Pas daarna kan de open AP{N verbinding worden aangevraagd. Ik begrijp niet dat ze me dit niet al veel eerder hadden kunnen doorgeven. 😫Wordt vervolgd.
Houd ons op de hoogte @Henry2
Het vermoeden dat dit niet mogelijk was bij prepaid had ik al. Maar wist het niet zeker.

Reageer