Abasoft51

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen sms ontvangen op mijn Galaxy S7

Hallo,

Iemand bekend met het probleem sms ontvangen Galaxy S7, kan wel sms verzenden maar niet ontvangen!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee het probleem is opgelost maar heb nog steeds van Vodafone geen terugkoppeling van waar en wat het probleem was c.q. veroorzaakte!!!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Abasoft51
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik weet zelf niet zoveel van Android af maar ik denk dat alle telefoons wel hetzelfde zijn. Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet en daarna weer aan? Wat je eens zou kunnen doen is eerst je SIMkaart verwijderen, toestel uit te doen en dan 10 minuten wachten, SIMkaart er weer in en dan je toestel weer aan te zetten. Als het werkt, TOP!

Anders even kijken wat er gebeurd als je je eigen SIMkaart in een toestel stopt van iemand anders, lukt het dan weer wel? En wie weet geeft deze pagina nog een oplossing? https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s7-edge/troubleshooting/basisfuncties/het-is-niet-mogelijk-sms-jes-te-ontvangen/

Kan ook zijn dat je misschien niet zoveel bereik hebt, als je ergens anders bent blijf het probleem dan ook bestaan? Controleer nog even voor de zekerheid het nummer van de SMS dienst van Vodafone: +31 6540881000. Dit is het nummer dat nodig is om de sms'jes te versturen (kan je vinden onder instellingen en dan netwerk). Eventueel zou je nog kunnen vragen via de klantenservice van Vodafone of ze je nummer even willen resetten. En als dat nu ook niet lukt, maak een backup van je toestel, dus zorg dat je alles veilig hebt, en zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen.

Hopende dat het via een van deze wegen gaat werken. Succes en laat nog even weten of het is gelukt en hoe.
Bedankt!
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy,

Alles wat jij beschrijft is al in de Vodafone winkel gedaan ook een ander simkaart met ander nummer erin en dat werkt wel maar als het nummer wordt omgezet naar mijn oude dan werkt het ineens niet meer.

Het ligt bij Vodafone aan het mobiel nummer ergens wordt er in het systeem het nummer geblokkeerd voor het ontvangen van sms service.

Heb mijn sim ook al in diversen andere toestellen gedaan maar ook dat helpt niet het probleem blijft en ook de link boven heb ik al geprobeerd.

Ben bang dat het probleem na alles geprobeerd te hebben ergens diep bij jullie in het systeem zit.

Groetjes,
Abasoft51:cry:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Dan toch maar contact opnemen met de klantenservice van Vodafone of via een chat te starten maar je kan ook een bericht sturen via Facebook of Twitter. Deze kunnen voor je kijken wat er nog aan gedaan kan worden.

succes in ieder geval.
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy,

Als het goed is zijn ze bij bij de technische dienst van Vodafone op de achtergrond aan het werken aan, er is in de winkel in ieder geval een ticket daarvoor aangemaakt .
Een ander mogelijkheid is nog combinatie Ziggo/Vodafone dat daar ergens iets is wat het probleem veroorzaakt.

Groetjes,
Abasoft51
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Abasoft51, goed dat het in onderzoek is. Deel gerust ook even wat nu de oorzaak/oplossing is geweest zodra het zover is. Mogelijk hebben anderen daar wat aan. 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je ons laten weten wat de oplossing was Abasoft51 ?
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zodra ik weet wat het probleem is laat ik het weten
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels een update hierover Abasoft51?
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee het probleem is opgelost maar heb nog steeds van Vodafone geen terugkoppeling van waar en wat het probleem was c.q. veroorzaakte!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah top dat het opgelost is! Zie je in my Vodafone bij het onderzoek ook geen oplossing staan?
Je mag hiervoor natuurlijk ook altijd een chat starten of een bericht via Facebook of Twitter sturen. Dan kunnen mijn collega's controleren wat de oplossing is geweest.
Abasoft51
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb ik reeds gedaan maar wat ik al schreef nog geen terugkoppeling
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als het goed is, reageren mijn collega's binnen het uur op je bericht. Zij zien in wat de oplossing is geweest.
Omdat het wel opgelost is, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic