Sticky

Per 1 januari 2020 wordt 3G uitgefaseerd

• 20 november 2017
  • 63 reacties
  • 17568 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Hans.W Dank voor je reactie,

Ik ben bekend met de site 4Gmasten.nl en zoals antennekaart.nl kijk regelmatig wat de veranderingen zijn alleen die ene mast slaat Vodafone blijkbaar over met als nog een paar andere masten in de omgeving.
Ga je naar Hoorn toe dan hebben ze wel meerdere frequenties in een mast zitten. Maar bijvoorbeeld langs het treintraject Hoorn - Zaandam kogerveld weer niet.
Reputatie 6
Hoi @Hans.W en @Megapaul,

Ik heb deze kwestie intern uitgezet. Zodra ik antwoord heb, zal ik dit delen in het topic.
Reputatie 2
Badge +1
@Sharon had je al een terugkoppeling gehad?
Reputatie 6
@Megapaul

Ja! Toevallig gisteren reactie gekregen van ons Netwerk team. De ambitie voor het live zetten van VoLTE (4G Bellen) en VoWiFi is eind dit jaar of begin volgend jaar. Echter, er is nog geen officiële lanceerdatum bekend hiervoor.

Wat betreft je vraag over de 4G dekking: Wanneer 3G wordt uitgeschakeld wordt het vrijgekomen spectrum per direct ingezet voor 4G, er zal dus meer capaciteit vrijkomen voor 4G. Klanten die nu gebruik maken van het 3G netwerk zijn grotendeels klanten met een 3G toestel, non-4G simkaart of die 4G hebben uitgeschakeld in hun telefooninstellingen. Deze klanten vallen terug naar 2G. Het 2G netwerk zal dus drukker worden, op 4G komt er ruimte bij.

Beantwoordt dit jouw vragen?
Reputatie 2
Badge +1
@Sharon Bijna, wanneer komt de upgrade op mast op postcode 1688JG, deze staat in Nibbixwoud maar zorgt voor de dekking in Wognum.
Ik had eerder 23 maart 2020 gehoord via de network crew. Dan zou er namelijk 4G 1800 en 2100 bijkomen.
Of komt dit nou al gelijk met het uitzetten van 3G?
Reputatie 6
@Megapaul I'm on it! Zodra ik nieuws heb, hoor je van me.
Reputatie 2
Badge +1
@Megapaul I'm on it! Zodra ik nieuws heb, hoor je van me.

@Sharon inmiddels zijn we 2 weken verder had je al iets gehoord?
Reputatie 6
Ik heb zelf net 2 weken verlof gehad, maar buiten dat heb ik sowieso nog steeds geen reactie op mijn vraag. Ik heb zojuist nogmaals om uitleg gevraagd @Megapaul.
Reputatie 6

Hoi@Megapaul

Ik heb de volgende reactie ontvangen: 

To cover Wognum, there are two sites planned. The one closer to the mentioned zipcode is S00817 (on the upper right). This site is already in the construction phase and will be finished in December.

Site will be upgraded with L18 and L21. Currently the site has 2G (G9), 3G (U21) and  4G (L8). 

Is jouw vraag hiermee beantwoord?  

Reputatie 2
Badge +1

@Sharon Ja ik begrijp dat de mast rechtsboven op de kaart al in december de upgrade krijgt, daar ben ik blij mee. Alleen door hun antwoord heb ik vervolgvragen, men zegt dat er 2 sites gepland worden, waar en wanneer?

Of komt de 2e site in de mast rechtsonder op de kaart? (wat nu nog een KPN only mast is) 

@Megapaul 

“The other site is S07873 (yes, bottom right), but this will be a completely new site. The other one, S00817 is already in service and will only be upgraded to L18 and L21.

Upgrades go faster than new sites, therefore S07873 will take longer ( around 8 months from now), and it will have 2G and 4G (L8 and L18), so it will help with the capacity in Wognum.”

Reputatie 2
Badge +1

@Megapaul

“The other site is S07873 (yes, bottom right), but this will be a completely new site. The other one, S00817 is already in service and will only be upgraded to L18 and L21.

Upgrades go faster than new sites, therefore S07873 will take longer ( around 8 months from now), and it will have 2G and 4G (L8 and L18), so it will help with the capacity in Wognum.”

Thanks for the additional information. 

I'm very exited how it will be in the future.

Reputatie 2
Badge +1

@Megapaul

Thanks for the additional information. 

I'm very exited how it will be in the future.

@Vodafone is it possible to send me a message when they start the construction for site S07873?

regards Paul

Reageer