Sticky

Per 4 februari 2020 wordt 3G uitgefaseerd

• 20 november 2017
  • 114 reacties
  • 30330 Bekeken
Per 4 februari 2020 wordt 3G uitgefaseerd

Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Okee, ik begrijp dat het wel goed geregeld is, maar dat er wel een mogelijkheid is dat je toch niet 112 kunt bellen op een plek waar straks alleen 4G is, bijvoorbeeld als je diep in een kantoorpand zit. Het lijkt me toch goed als dit ook snel via VoLTE kan.

Badge

Hier in Ede Gelderland 3g afgekoppeld. Zo te zien heeft Hollandsnieuwe nu ook 4g bellen. Zie tijdens gesprekken uiteraard geen 3g meer waar Hollandsnieuwe alleen voor bellen gebruik maakte maar ook geen 2g zichtbaar tijdens bellen. Alleen 4g is zichtbaar op de iphone 7 voor data en bellen. Tijdens bellen verdwijnt het 4g icoontje beeindig je het gesprek zie je gelijk 4g staan. Het icoontje 2g komt tijdens bellen niet in beeld neem dus aan dat Hollandsnieuwe nu ook is overgeschakeld naar 4g bellen. Kan @Sharon of @Steven dit bevestigen.

Reputatie 5
Badge +7

Als het 4G-logootje verdwijnt dan bel je waarschijnlijk via 2G.

Badge

@RuudNL Dan zou er toch een 2g icoontje moeten verschijnen voorheen 3g bij Hollandsnieuwe. 

Reputatie 2
Badge +3

Bij 2G bellen zie je geen icoon staan. 

Bij bellen over 3G /4G blijft het icoontje wel staan je kan dan namelijk ook tijdens een gesprek het mobiele internet gebruiken.

Kortom als je geen icoon ziet staan tijdens het bellen dan bel je over 2G.

Badge

@Megapaul @RuudNL  Bedankt heren had inmiddels gegoogeld en idd apple ios 13 geeft geen 2G netwerk icoontje meer aan. Vandaar dat ik ook al commentaar ontving in mijn naaste omgeving dat de spraakkwaliteit van mijn 2G verbinding tijdens bellen stukken minder is. Zij ervaren een holle klank niet te verwarren met echo. Afijn nu is Hollandsnieuwe cq Vodafone aan zet om Hollandsnieuwe klanten zo snel mogelijk over te zetten naar 4G Volte en Vowifi. We zijn nu fors achteruit gegaan met bellen qua kwaliteit waarbij de concurrent Simyo Kpn wel 4G Volte al een aantal maanden aanbied. Intern bij Vodafone en waarschijnlijk ook Hollandsnieuwe is al bekend hoe of wat maar wat ik begreep van mod @Sharon mag er nog niks naar buiten gebracht worden. Beetje jammer dit wat hiervoor nu exact de reden is ik weet het niet kan helaas niet in de 🔮 van Vodafone kijken. Ik zag ergens in deze topic een tweet voorbij komen waarbij een Hollandsnieuwe helpdesk medewerker zei dat er 4G volte beschikbaar zou zijn per januari 2020. Helaas klopt deze info dus niet.

Reputatie 6

@Hans.W concreet is jouw vraag dus nu nog of hollandsnieuwe overgeschakeld is naar bellen via 4G? En zo niet, wanneer dit wel gaat gebeuren? 

Badge

@Sharon  Klopt helemaal. Heb wel het sterke vermoeden dat ik nu met 2G bel. Geen icoontje meer qua netwerk als ik bel voorheen 3G zichtbaar tijdens bellen nu niks meer dus zie eerdere topics hiervoor met @RuudNL en @Megapaul .

De uitrol van Bellen over Wi-fi/4G voor Hollandsnieuwe & Prepaid klanten is inmiddels gestart. Binnenkort kunnen alle klanten, met een geschikt toestel, hier gebruik van maken @Hansw 

Reputatie 1
Badge +1

@Steven is er ergens ook een lijst terug te vinden welke telefoons ondersteuning krijgen voor 4g en wifi-bellen bij hollandsnieuwe? 

Reputatie 2
Badge +3

@Steven is er ergens ook een lijst terug te vinden welke telefoons ondersteuning krijgen voor 4g en wifi-bellen bij hollandsnieuwe? 

Waarschijnlijk zullen dit dezelfde toestellen zijn als bij Vodafone. Hollandsnieuwe = (budget) Vodafone. 

Dat zullen inderdaad dezelfde toestellen zijn als bij ons @Megapaul @D-2010 

Ik vind het een teleurstellende ontwikkeling dat Vodafone stopt met 3G. Ik woon in Amersfoort-Vathorst en heb buitenshuis vaak maar een streepje 4G dekking. Dit zorgt regelmatig voor haperende telefoon- en internetverbindingen. Er is door bouwactiviteiten een mast weggehaald en daardoor een achteruitgang van dekking. Hierover heb ik al contact gehad met de klantenservice. Het is zoals het is en Vodafone kan geen toezegging doen dat die nog terugkomt. 

Als 3G niet meer beschikbaar is om op terug te vallen dan is 2G wel een stap terug in de tijd. Waarom zorgt Vodafone niet eerst voor goede 4G dekking op de plekken waar die echt onvoldoende is voordat de vorige techniek ontmanteld wordt?

Reputatie 1
Badge +1

Dat zullen inderdaad dezelfde toestellen zijn als bij ons @Megapaul @D-2010 

Per vandaag kunnen wij met ons hollandsnieuwe abonnement wifi-bellen en bellen over 4G. Dit met een best wel oud toestel; de Samsung Galaxy S6. Even getest allemaal en werkt prima! Ook hier zien wij Vodafone in het scherm staan als wifi-bellen aanstaat.

Reageer