Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Snelheid Prepaid lager dan abonnement?

Wij zitten er aan te denken om straks alles in 1 te nemen en dan bedoel ik dus Ziggo en Vodafone. Ziggo is TOP, daar zijn we heel tevreden over. Maar nu is de vraag, willen we overstappen naar Vodafone?

Heb nu een prepaid kaartje gekocht om te zien of we goed snel internet hebben via 4G. Valt ons op dat als ik via Vodafone snelheid test dat ik dan op 33,2 Mbps kom en als ik via T-Mobile test dan kom ik op 99,8 Mbps. Dat is nogal een flink verschil en vraag me nu af of het aan Vodafone zelf ligt (dus heb ik hier ook last van als ik een abonnement neem) of ligt het eraan dat ik nu een prepaid kaartje heb en geen abonnement?

Zou natuurlijk niet mogen uitmaken, maar ik kan het zeker even vragen. Iemand van Vodafone die me kan helpen en overtuigen of ik moet overstappen? Aan mijn telefoon ligt het niet want volgens Apple kan de iPhone 6 tot wel 150Mbit/s behalen.
8 Reacties 8
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Energieboy, sorry voor onze late reactie! Dit heeft inderdaad ermee te maken dat je een prepaid simkaart gebruikt/hebt getest. De snelheid verschilt namelijk tussen prepaid en abonnement. Zie voor meer info ook deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/snelheid.shtml?cmpid=100136
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Serkan,
De link is handig om naar te kijken maar daar maakt Vodafone me nog niet duidelijk dat Prepaid echt lager is dan een Abonnement. Daar staan geen snelheden beschreven en dat het echt later ligt. Maar als jij met stelling echt duidelijk aangeeft dat Prepaid internet snelhied veeeeeel lager is dan Abonnement snelheid, zal ik dit wel moeten aannemen.

Blijft jammer dat er geen duidelijk bericht op jullie site staat dat het ook zo is.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hi Energyboy en Serkan,

Ook ik ben als mogelijk nieuwe Vodafone klant benieuwd wat de verschillen tussen prepaid en abonnement zijn qua snelheid. In de link die Serkan gaf en elders op de Vodafone site is er nergens duidelijkheid. Wel vind ik het vreemd dat ik voor een 1Gb YOU bundel 10 euro betaal en voor een 1Gb abonnement 14 euro per maand. Ook heeft YOU geen aansluitkosten a 25 euro. Kortom, YOU lijkt relatief goedkoper dan de kleine abonnementen. Dan moet er toch ergens een verschil zijn?
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dat bedoel ik dus, snap ook niet waarom we naar een pagina worden doorgezonden waar NIET duidelijk in staat hoeveel je snelheid is via een Abonnement bij Vodafone of via Prepaid. Er zou een verschil zijn, maar welke is dat en hoe groot is dit verschil?

Ik zeg nogmaals, we willen graag testen of vodafone bij ons goed blijft en dat de date, want als je bij Ziggo zit krijg je dubbele date, wel lekker snel is, anders heb je er ook niets aan. Dus wie kan mij vertellen hoe snel is het via een abonnement? Lijkt me niet zo moeilijk 🙂
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als je deze uitgebreide onafhankelijke test leest http://www.p3-networkanalytics.com/wp-content/uploads/2017/04/Report_P3_connect_Mobile_Benchmark_NL_... dan komt Vodafone er best goed uit. Echt slechte operators zijn er ook niet in Nederland.

Dat zou dan voor abonnementen in elk geval moeten kloppen. Of prepaid minder snelheid krijgt blijft de vraag. In Vodafone's YOU prijslijst https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_you.pdf staat geschreven "Alle 4G abonnementen maken gebruik van de maximale snelheid" wat ik nogal een vreemde zin vind in een prepaid prijslijst.

De snelheid die je getest hebt zal ook afgehangen hebben van de drukte op het netwerk en hoever je van de Vodafone mast af stond. Dat kun je controleren op de site http://4gmasten.nl/
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Energieboy &@fdpg1963,

Ik heb intern even nagevraagd wat de precieze verschillen zijn hierin. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen zal ik dit met jullie delen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, ik heb inmiddels uitsluitsel hierover:

Voorheen was er inderdaad een verschil in snelheid tussen prepaid en abonnementen. Sinds kort is dit echter niet meer het geval. Dit betekent dus dat de snelheid van onze prepaid aansluitingen hetzelfde is als abonnementen.

Houd er wel rekening mee dat er nog andere factoren van invloed kunnen zijn op de snelheid van het internet zoals; het gebruikte toestel en je precieze locatie.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedant voor het antwoord. Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat 😉
TOP!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic