Twan-vd-B

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande mailserver Vodafone i.c.m. zakelijk abonnement

Beste allen,

Ik heb een vraag over de uitgaande mailserver.

Zelf heb ik een Vodafone Red abbo i.c.m. een iPhone, ik heb verschillende mailadressen op mijn telefoon (gmail, hotmail, yahoo, een zakelijk mailadres en nog meer).

Ik kan mailen als ik op 4G zit en kan mailen als ik op Wifi zit. Alles werkt dus prima! Als ik naar uitgaande mailservers ga zie ik ook verschillende smtp mailservers, maar geen Vodafone mailserver. Maakt mij ook niet uit want het werkt.

Nu heb ik een collega die ook een iPhone heeft en die heeft een zakelijk abonnement. Hij heeft ook verschillende mailadressen, waaronder een zakelijk mailadres.

Als hij op Wifi zit kan hij gewoon mailen. Maar zodra hij buiten staat geeft hij aan dat de uitgaande mailserver niet werkt. (Ik heb gewoon een uitgaande mailserver ingevoerd van het betreffende mailadres).

Hoe kan het dat als je zakelijk abbo heb dat je wel een uitgaande mailserver nodig hebt van Vodafone en ik als particulier niet?

En welke instellingen heb ik nodig om zijn uitgaande mailserver van vodafone toe te voegen?

Ik hoor graag van jullie!

gr. Twan
2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Twan,

Welkom op de Community.
De uitgaande serverinstellingen bij een iPhone zijn:

Host Name: authsmtp.vodafone.nl
User Name: e-mailadres waarmee je inlogt in My Vodafone
Passwoord: wachtwoord waarmee je inlogt in My Vodafone
Serverpoort 587
SSL aan en evt Controle Password.

Bij sommige particulieren nummers zijn deze instellingen ook nodig. Dit is afhankelijk van welke mailprovider je gebruikt.
Laat je weten of het gelukt is?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Is het gelukt @Twan-vd-B?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic