Update netwerkinstellingen

• 7 februari 2018
  • 10 reacties
  • 206192 Bekeken

http://voda.fo/ne/apn
In het buitenland werkt de verbinding met het internet anders dan in Nederland. Hierdoor kun je in het buitenland een minder goede internetverbinding ervaren.

Door een aanpassing van de instellingen in jouw toestel, kunnen wij ook in het buitenland een betere internetverbinding realiseren. Om het zo makkelijk mogelijk te maken, wordt het automatisch naar je toestel gestuurd en hoef je deze alleen nog maar te accepteren. Handmatig aanpassen kan natuurlijk ook! Als je dit liever doet, kies via handleidingen.vodafone.nl welk toestel je gebruikt en volg de stappen om de juiste internetinstellingen op je toestel in te stellen.

Lukt het niet helemaal of heb je andere vragen? Laat het ons dan weten in een reactie op dit topic.

10 reacties

Badge
Hallo Serkan,
Wat is er precies gewijzigd? Ik heb geen nieuwe instellingen ontvangen. Althans, ik heb geen bericht gehad waarin ik iets moest/kon accepteren.

Hallo.

Heb per ongelijk het bericht gewist.
Kan ik hem nogmaals gestuurd krijgen?
Badge
Kan iemand anders van Vodafone misschien reageren? Serkan reageert niet echt..
Reputatie 7
a3aan79, sorry voor de late reactie. De sms'jes zorgen ervoor dat je onze juiste internetinstellingen hebt. Verder zal er niets wijzigen. Als je geen bericht hebt gehad staan de instellingen al goed.

Hallo Serkan,
Wat is er precies gewijzigd? Ik heb geen nieuwe instellingen ontvangen. Althans, ik heb geen bericht gehad waarin ik iets moest/kon accepteren.

Reputatie 7
jaxob, het kan zijn dat je deze automatisch nog een keer krijgt. We kunnen het handmatig niet opnieuw sturen. Wel kun je de instellingen altijd handmatig controleren via https://handleidingen.vodafone.nl.

Hallo.

Heb per ongelijk het bericht gewist.
Kan ik hem nogmaals gestuurd krijgen?
Kunnen jullie misschien een link plaatsen naar de info wat er precies gewijzigd moet worden. Mij was ook niet duidelijk dat het berichtje van vodafone was en ik heb het ook gewist en met oog op de vakantie wil ik de instellingen wel graag goed zetten
Wat voor een toestel heb je @RichardD ?
Het gaat zich om de APN instellingen.
Steven, het gaat om een galaxy A
excuus Galaxy A5
Dan heb je de volgende instellingen nodig @RichardD
Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04